تصاویر/ مراسم سالگرد مادر روحانی در سرخه

تصاویر/ مراسم سالگرد مادر روحانی در سرخه

مراسم نخستین سالگرد درگذشت بانو سکینه پیوندی، والده مکرمه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری در شهرستان سرخه برگزار شد.

کد خبر : ۱۳۶۸۴
بازدید : ۲۵۴۴
مراسم نخستین سالگرد درگذشت بانو سکینه پیوندی، والده مکرمه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری در شهرستان سرخه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این مراسم روز یکشنبه و همزمان با ايام فاطميه و سالروز شهادت بي بي دو عالم، ام ابيها اسوه زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، در مصلی و حسينيه شهداء شهرستان سرخه برگزار شد.

همزمان با حضور دکتر روحانی و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، شماری از وزرا، معاونين رييس جمهوري، اعضاي دولت، مسوولان استان و روحانیون و مردم قدرشناس استان سمنان بویژه شهرستان سرخه در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمين كازروني در این مراسم در سخناني با برشمردن ويژگي ها و سجاياي بانوي دو عالم حضرت صديقه كبري (س)، تصريح كرد: تکریم و حفظ احترام به پدر و مادر پیوسته در دین مبین اسلام مورد تاكيد است و جايگاه مادران در سعادت دنيا و آخرت نقشي بي بديل دارد.

وي با بيان اينكه مادران شجاع و اهل ايمان، فرزندان اهل ايمان و شجاع تربيت مي كنند، اظهار داشت:

اخلاق در كشور باید حرف اول را بزند و در همین راستا، تلاش ها برای احیای اخلاق در جامعه باید تداوم یابد و در جامعه اي كه در آن هتاكي، دروغ و ريختن آبروي مومن وجود داشته باشد، جامعه علوي و زهرايي نيست.

حجت الاسلام و المسلمین کازرونی با بیان اینکه "روحيه انفاق، ايثار و گذشت براي رفع مشكلات اقتصادي بايد در كشور ما نهادينه شود"، افزود:دولت تمام توان خود را برای ایجاد آرامش در بازار و رونق اقتصادی بکار گرفته است و اگر امروز كارخانه اي در كشور فعال و برای جوانان کار و اشتغال ایجاد شد ، فضای معنویت نیز بیش از پیش تقویت خواهد شد.

مداحان اهل بيت(ع) در ادامه این مراسم به نوحه خواني و مرثيه سرايي پرداختند.

رییس جمهوری همچنین با حضور بر مزار شهدای سرخه و قرائت فاتحه، از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجلیل کرد.

دكتر روحاني عصر يكشنبه به تهران بازگشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید