شهر کویر نعلی شکل

شهر کویر نعلی شکل

اردکان ‌از بزرگ‌ترین شهرهای استان یزد و در فاصله 60 کیلومتری شهرستان یزد واقع شده؛ شهری که همچون دیگر شهرهای پهنه کویری و مرکزی کشور به معماری منحصربه‌فردش، مهندسی قنات‌هایش و طبیعت بدیع کویری‌اش شهره است.

کد خبر : ۱۳۷۵۴
بازدید : ۱۷۸۷
فرادید | اردکان ‌از بزرگ‌ترین شهرهای استان یزد و در فاصله 60 کیلومتری شهرستان یزد واقع شده؛ شهری که همچون دیگر شهرهای پهنه کویری و مرکزی کشور به معماری منحصربه‌فردش، مهندسی قنات‌هایش و طبیعت بدیع کویری‌اش شهره است.

این شهر دارای قنات‌های بسیاری است که امروزه به‌دلیل برداشت‌های بیش ازاندازه و نیز حفر چاه‌های عمیق خشکیده‌اند. با این‌همه می‌توان برای دیدن این سیستم حیرت‌انگیز که در طول قرن‌‌ها آب مردم منطقه را تامین می‌کرده، به این شهر سفر کرد و از آن جمله به دیدن قنات عیش‌آباد احمدآباد رفت. یکی دیگر از جاذبه‌های اردکان، ‌کویر سیاه کوه نام دارد که مهم‌ترین کویر منطقه یزد است.

شکل این کویر دقیقا مانند یک نعل اسب است که با جهت شمال غربی - جنوب شرقی در شمال اردکان قرار گرفته است.

این منطقه کویری بین دو کوه منفرد سیاه‌کوه در شمال و هریشت در جنوب واقع شده و مکانی است مناسب برای جذب جریان‌های آبی و سیلابی که از دامنه این دو کوه سرازیر می‌شود.

منطقه باستانی زردُگ که آثاری بسیار کهن مربوط به سده‌های پنجم و ششم هجری دارد، ‌امامزاده سید نورالدین، امامزاده سید هاشم شریف‌آباد، حوض عباس، خانه تقدیری‌ها، خانه خاتمی، خانه سروری در محله چرخاب، محلات قدیمی کوشکنو، کملاق، علی بیک وچرخاب و مجموعه آب انبارهای شهراحمدآباد از دیگر دیدنی‌های این شهرند که در بازدید از اردکان و اطراف آن می‌توانند در برابر دیدگان شما جلوه‌گری کرده و شگفت زده‌تان کنند. در پایان سفر و بازگشت از این شهر خرید پسته و ارده کنجد را به‌عنوان سوغات فراموش نکنید.

شهر کویر نعلی شکل

شهر کویر نعلی شکل

شهر کویر نعلی شکل
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید