آزادی ۱۹ زن و کودک ایزدی از چنگال داعش

مسئول دفتر امور ربوده شدگان ایزدی گفت: 19 زن و کودک ایزدی که توسط داعش ربوده شده بودند، از چنگال این گروه تروریستی آزاد شدند.

کد خبر : ۱۳۷۸۲
بازدید : ۱۱۳۵
مسئول دفتر امور ربوده شدگان ایزدی گفت: 19 زن و کودک ایزدی که توسط داعش ربوده شده بودند، از چنگال این گروه تروریستی آزاد شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حسین قائدی رئیس دفتر امور ربوده شدگان ایزدی روز دوشنبه گفت: از این تعداد پنج نفر زن و 14نفر کودک هستند.

وی افزود: این افراد هم اکنون برای مراقبت های پزشکی و اجتماعی به دفتر امور ربوده شدگان منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد که هفته گذشته نیز 31 ایزدی از چنگال داعش آزاد شدند.

بیش از 3 هزار و 800 ایزدی همچنان گروگان داعش هستند که اکثرشان زن می باشند.

بر اساس اعلام منابع نزدیک به دفتر ربوده شدگان ایزدی، این در حالی است که حدود 2 هزار و 417 ایزدی از زمان تصرف شهر سنجار توسط داعش در اوت سال 2014، آزاد شده اند.

گروه تکفیری تروریستی داعش از ژوئن 2014 بخش هایی از پنج استان عراق را به تصرف درآورد و از آن هنگام تاکنون صدها هزار شیعه، کرد، ایزدی ، شبک، ترکمن و حتی سنی های منطقه را کشتار کرده است.

این گروه تکفیری همچنین زنان بسیاری از این اقوام و فرقه ها را به بردگی برده و به فروش رسانده و یا در اختیار نیروهایش با عنوان جهاد نکاح قرار داده است؛ بدعتی که از سوی برخی علمای وهابی سعودی، در قالب فتوا در عراق و سوریه و سایر نقاطی که داعش بر آن سیطره دارد، به اجرا در می آید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید