بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران

بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران
کد خبر : ۱۳۷۹۷
بازدید : ۲۸۶۰
فرادید | نام پیشین بندرعباس، بندر گمبرون بوده‌ و در حال حاضر درصد بسیار بالایی از ترانزیت کالا از طریق بنادر این شهر یعنی شهید رجایی و باهنر صورت می‌گیرد.

فاصله بندرعباس تا تهران ۱۳۳۳ کیلومتر است. برای رفتن به بندرعباس هم می‌توان سفر هوایی را برگزید و هم زمینی که با توجه به هدف شما از سفر و مسیرهایی که در بسته سفرتان گنجانده‌اید، می‌تواند وسیله رفت و آمد شما مشخص شود.

موزه‌‌های مردم‌شناسی، موزه آب و موزه مشیری در بندرعباس برای علاقه‌مندان به بازدید از موزه پیشنهاد می‌شود. همچنین دوستداران جاذبه‌های تاریخی می‌توانند دیدن خانه احمدی عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها، مسجد گله‌داری، مسجد جامع دلگشا، مسجد ناصری، مسجد صحراباغی، مجموعه برکه‌های باران شامل 6 آب‌انبار مربوط به دوران صفویه‌ و محله باستانی سورو را در برنامه سفر خود تعریف کنند.

علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی که در این شهرستان وجود دارد، جاذبه‌های طبیعی نیز پذیرای شما در این سفر است. شاید به ذهنتان هم خطور نکند که بندرعباس پر است از چشمه‌های آب‌گرم؛ چشمه آب‌گرم گنو، چشمه آب‌گرم خورگو، چشمه آب‌گرم سرخا، چشمه آب‌گرم کشکوئیه، چشمه آب‌گرم نیان، چشمه آب‌گرم چستانه، چشمه آب‌گرم باری و چشمه آب‌گرم تیربوئیه معروف‌ترین چشمه‌های آب‌گرم در بندرعباس هستند.

علاوه‌بر این، کوه گنو، سیاهو، کوه ذرتو، تپه چاه لرد، قادهار، جنگل کوه شب، سیخوران، بنوزاکین، غار سرخاء، آبشار سرخاء، غار چلو، شهر فین، جنگل‌های کوهشاه و منطقه بخوان از دیگر جاذبه‌های طبیعی در این شهرستان جنوبی کشورمان هستند.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی بندرعباس صید به روش مشتا است که این نوع صید با استفاده از جزر و مد انجام می‌شود.

در این روش چوب‌هایی در ساحل کار گذاشته شده و با استفاده از تور حصاری ایجاد می‌شود که هنگام بالا آمدن آب تعدادی آبزی وارد آن شده و با پایین رفتن آب، آبزیان داخل آن به وسیله صاحبان مشتاها صید می‌شوند. در سفر به بندرعباس می‌توانید به تماشای این شیوه مخصوص صید هم بنشینید.

بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران

بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران

بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران

بندر عباس؛ بزرگ‌ترین بندر ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید