ایلام؛ بهشت ناشناخته‌ها

ایلام استانی است که کمتر به‌عنوان مقصد گردشگری مطرح بوده و کمتر کسانی آن را در برنامه سفر خود قرار داده‌اند. استان ایلام به مرکزیت شهر ایلام،‌ در غرب ایران واقع شده و مرم آن به زبان کردی با گویش ایلامی تکلم می‌کنند.

کد خبر : ۱۳۹۰۹
بازدید : ۱۷۱۳
فرادید | ایلام استانی است که کمتر به‌عنوان مقصد گردشگری مطرح بوده و کمتر کسانی آن را در برنامه سفر خود قرار داده‌اند. استان ایلام به مرکزیت شهر ایلام،‌ در غرب ایران واقع شده و مرم آن به زبان کردی با گویش ایلامی تکلم می‌کنند.

در سفر به این دیار،‌ دیدن کوه و آبشار گچان را از دست ندهید. برای رفتن به این ناحیه کوهستانی، از خروجی ایلام به سمت حمیل 5 کیلومتری را باید طی کرده و پس از گذشتن از یک تونل وارد مسیر ورودی به این منطقه شوید. البته بقیه راه را باید پیاده بروید تا ‌پس از تقریبا یک ساعت و نیم پیاده‌روی به یکی از زیباترین تفرجگاه‌های طبیعی این شهرستان برسید.

در راه رسیدن به این ناحیه زیبا و قبل از ورود به تونل،‌ حتما سری هم به دره ارغوان بزنید و از دیدن درختان به گُل نشسته ارغوان حظ وافر ببرید. مناظر اطراف سد ایلام، پارک جنگلی چغا سبز در خروجی ایلام به سمت مهران، دامنه کویر کوه در نزدیکی دره شهر و آبدانان، چشمه دوقلو آبدانان و کوه شلم از دیگر نقاط طبیعی این استان است که بازدید از آنها می‌تواند در برنامه شما قرار گیرد.

علاوه بر اینها، طاق شیرین و فرهاد، شهر تاریخی ماداکتو، تنگ بهرام چوبین در نزدیکی دره شهر و پل گاومیشان در مسیر این‌شهر و در مرز لرستان مربوط به دوره ساسانی، از جاذبه‌های تاریخی این استان به شمار می‌روند که هر کدام در بستر زیبای کوهستانی بنا شده‌اند.

در این سفر حتما چادر و وسایل مربوط به طبیعت‌گردی را با خود به همراه داشته باشید و از بودن در دل طبیعت بکر ایلام لذت ببرید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید