بارش 40 سانتی‌متری برف در آستانه نوروز

کد خبر : ۱۳۹۴۶
بازدید : ۱۶۱۲
دو روز مانده به بهار، کولاک راه 523 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرده است.

علی هوشیار رئیس اداره مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با فارس، از بارش 40 سانتی‌متری برف در آذرشهر، مرند و جلفا و تبریز و بستان آباد 30 سانتی‌متری اظهار داشت: بارش برف در استان آذربایجان‌شرقی موجب مسدود شدن راه 523 روستا در استان شده است.

وی گفت: شهرستان هشترود با 120 روستا، چاراویماق 110 روستا، تبریز 15 روستا، اهر 25، بستان‌آباد 40، سراب 30، ورزقان 30، هریس 20، جلفا سه، میانه 80، مرند 15، آذرشهر دو و بناب سه روستا از جمله شهرستان‌های استان هستند که بیشترین راه روستایی که بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است.

هوشیاری اظهار امیدواری کرد که تا دو روز آینده راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارش برف، برف‌روبی و بازگشایی شود.

ارتفاع 40 سانتی‌ برف
این مقام حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز و تردد در آنها در حال انجام است.

وی ارتفاع برف در شهرستان آذرشهر را 40 سانتی‌متر، مرند، ورزقان و چاراویماق 35 سانتی‌متر و بستان‌آباد و تبریز 30 سانتی‌متر گزارش شده است.

امدادرسانی به بیش از 900 تن مسافر گرفتار در برف و کولاک
علی شهودی سخنگوی هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش سنگین برف در استان نجاتگران جمعیت هلال احمر استان از نخستین دقایق روز چهارشنبه 26 اسفند اقدام به امدادرسانی‌های گسترده به گرفتاران در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان کردند.

وی افزود: در این مدت نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای محورهای اتوبان پیامبر اعظم، محور تبریز تا کلیبر، محور تبریز به ورزقان، محور تبریز ـ سراب، محور سرچم به اردبیل و محور تبریز به طرف مراغه با انجام دهها عملیات امدادی اقدام به نجات در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک کردند.

شهودی اضافه کرد: از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان؛ در این روز نجاتگران پایگاه‌های سیدالشهدا و شیبلی بستان‌آباد، عزیزکندی هشترود، سامبوران اهر، شهید اباذری بحرمان سراب، علی‌بیگ کندی ورزقان، آقکند میانه و خراجوی مراغه ضمن کمک به رهاسازی و هدایت مسیر خودروهای گرفتار و امدادرسانی به بیش از 9 هزار تن مسافر اقدام به توزیع بیش از 400 بسته غذایی در میان مسافران خودروهای گرفتار در برف و کولاک کرده و نزدیک به 50 تن را در پایگاه‌ها اسکان داده و اقدام به توزیع بیش از 100 تخته پتو در میان اسکان داده شدگان کردند.

وی گفت: لغزنگی جاده‌ها باعث به وقوع پیوستن چندین فقره تصادف‌های زنجیره‌ای و واژگونی خودروها شده بود که توسط نجاتگران امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت.

راه‌های اصلی باز است
جواد ناموران رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی نیز گفت: تمام جاده‌های استان به دلیل بارش برف روز گذشته لغزنده و حادثه‌ساز بوده و شهروندان از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی بررسی وضعیت خودرو قبل از حرکت به لحاظ پر بودن باک بنزین، سالم بودن لاستیک‌ها و برف پاک‌کن و چراغ‌های عقب و جلو و همچنین همراه داشتن لباس گرم و خوراکی را برای افرادی که قصد سفر دارند توصیه کرد.

ناموران از مردم خواست در صورت بروز هرگونه حادثه رانندگی با شماره تلفن 110 تماس حاصل شود و نیروهای امدادی در جاده‌ها به صورت متمرکز از طریق اعلام پلیس راه در محل حاضر خواهند شد.

وی گفت: مردم می‌توانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد و قدردانی خود را در زمینه تلاش‌های پلیس راه از طریق شماره 197 اطلاع دهند تا روند خدمات‌رسانی بیش از پیش بهبود یابد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید