۲۰۱۶ گرم ترین سال زمین می‌شود

دانشمندان برآورد کرده اند که دمای جهان حتی تا پیش از محقق شدن توافق پاریس به ۱.۵ درجه بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن زمین خواهد رسید.

کد خبر : ۱۵۷۴۷
بازدید : ۱۱۷۲
دانشمندان برآورد کرده اند که دمای جهان حتی تا پیش از محقق شدن توافق پاریس به ۱.۵ درجه بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن زمین خواهد رسید.

به گزارش مهر، دانشمندان ثبت چنین رقمی را یک علامت هشدار بزرگ می دانند و به همین جهت افق ترسیم شده در توافق جهانی پاریس را در معرض خطر می بینند.

به تازگی گوین اشمیت رئیس انستیتو مطالعات فضایی گادارد ناسا برآورد کرده که میانگین دمای جهان در سال ۲۰۱۶ بین ۱.۱ درجه تا ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شده زمین افزایش پیدا می کند.

پیش بینی اخیر این دانشمند برجسته ناسا که در توئیتر منتشر شده و توجه کارشناسان سراسر جهان را نیز به خود جلب کرده است بر اساس یک سری مشاهدات آب و هوایی طی ۱۲ ماه گذشته صورت گرفته است.

در سالی که گذشت زمین یکی از گرم ترین دورانهای خود را سپری کرد به طوریکه دمای این سیاره نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن یک درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرد.

محاسبات این دانشمند نشان می دهد که زمین در سال ۲۰۱۶ گرم ترین دوران خود را تجربه خواهد کرد هر چند تصور نمی شود این وضعیت مدت زیادی به طول انجامد. اما اشمیت برآورد کرده که سال جاری میلادی گرم ترین دوران زمین باشد.

البته نهادهایی همچون اداره هواشناسی بریتانیا پیش بینی های محتاطانه تری داشته اند و اعلام کرده اند که در سال ۲۰۱۶ دمای زمین بین ۱ تا ۱.۲ درجه بالاتر از دمای زمین در دوران پیش از صنعتی شدن آن خواهد بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید