کارهایی برای عاشقانه ماندن رابطه

کد خبر : ۱۵۸۱۱
بازدید : ۳۱۹۰

عشق واقعی همیشه پایدار می‌ماند. این‌طور نیست؟ خوب، حداقل بیشتر مردم این‌طور فکر می‌کنند. هرچند تنها خود عشق نیست که باعث می‌شود یک رابطه‌ی زوج ها سال‌ها پایدار بماند، بلکه به آدم‌ها و کارهایی که برای دوام رابطه می‌کنند هم مربوط می‌شود.

فقط با هم بودن و عاشق بودن شاید برای سال اول کافی باشد، ولی بعد از آن باید بیش‌تر تلاش کنید. در این‌جا بعضی کارها هست که زوج ها باید در هر مرحله از رابطه‌شان انجام دهند.

۱. قرار بگذارید.

چه تازه قرار گذاشتن را شروع کرده‌ایدرچه سال‌ها است که ازدواج کرده‌اید، همیشه، با هم بیرون رفتن عالی است. به خودتان برسید و به رستوران بروید، به تئاتر بروید، یا فقط در پارک قدم بزنید.

اگر این یک عشق واقعی باشد، همیشه حرفی برای گفتن دارید، از این‌که روزتان چه‌طور بوده ‌است گرفته تا عمیق‌ترین تفکرات و احساسات.

۲. با هم سفر بروید.

هیچ‌چیز مثل سفر آدم‌ها را به هم نزدیک نمی‌کند. شما با هم برنامه‌ریزی می‌کنید، مناظر و چشم‌اندازهای جذاب و جدید را پیدا می‌کنید، خاطره‌های بی‌نظیری برای‌تان می‌ماند که تا سال‌ها آنها را به یاد خواهید آورد، و از همه مهم‌تر، سختی‌ها را با هم پشت سر می‌گذارید.

با بالا رفتن سن، آدم‌ها کم‌تر به سفر تمایل دارند، و بهانه‌های زیادی برای دور نشدن از خانه پیدا می‌کنند. از این آدم‌ها نباشید! هر سال به یک جای جدیدی سفر کنید. این قطعا برای روابط شما مفید خواهد بود.

۳. کارهایی با هم انجام بدهید.

خیلی مهم است با هم وقت را با کیفیت بگذرانید (و تمام توجه‌تان را به هم بدهید). فرقی نمی‌کند که ترجیح می‌دهید تلویزیون تماشا کنید، کار کنید، کلاس آشپزی بروید، پیاده‌روی کنید، یا حتی تمام شب را بیدار بمانید و حرف بزنید. مهم‌ترین چیز این است که از با هم بودن لذت ببرید.

۴. سرگرمی‌های خودتان را هم داشته باشید.

مهم نیست چه‌قدر عاشق هم هستید. تمام اوقات را با هم بودن و هر کار کوچکی را با هم انجام دادن گاهی می‌تواند خیلی سخت باشد. در هر مرحله‌ای از رابطه، سرگرمی‌های جدا از هم عالی است.

یک نفر می‌تواند به بازی‌های رایانه‌ای بپردازد، در حالی‌که دیگری، مثلا، نقاشی می‌کشد. انجام دادن کاری که عاشقش هستید، برای‌تان رضایت‌بخش خواهد‌بود و در واقع باعث می‌شود دل‌تان برای همسرتان تنگ شود.

۵. رسم و رسوم خانوادگی داشته باشید.

رسم و رسوم بخش مهمی از هر جامعه‌‌ی کوچک یا بزرگی است. رسم و رسوم در خانواده هم بسیار مهم است. رسم و رسوم می‌تواند خیلی متنوع باشد، از آنها که رایج‌تر هستند، مثل جشن گرفتن مناسبت‌های بزرگ و دعوت کردن همه‌ی فامیل، تا آنها که شخصی‌تر و کوچک‌تر هستند، مثل کیک درست کردن برای هم در آخر هفته‌ها.

۶. هر روز یک‌دیگر را در آغوش بگیرید و ببوسید.

خیلی از زوج های شاد هر روز یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و می‌بوسند. روانشناسان می‌گویند با وجود چنین تماس‌های فیزیکی، زوج ها، نسبت به یک‌دیگر احساس محبت و از خودگذشتگی می‌کنند، روح‌شان تعالی می‌یابد، به هم اعتماد می‌کنند و احساس امنیت می‌کنند.

این نزدیکی و صمیمیت برای هر رابطه‌ای ضروری است.

۷. کارهای کوچک برای هم انجام دهید.

غافلگیر کردن و القای حس خاص بودن در هر رابطه‌ای لازم است. تحسین و تمجید کردن، گل دادن، درست‌کردن غذای مورد علاقه‌اش، نوشتن نامه‌ی عاشقانه(یا فرستان پیام عاشقانه اگر مجبور هستید، ولی ترجیحا نامه‌ی واقعی)، و آوردن قهوه به تخت‌خواب؛ همه‌ی این‌ها برای غافلگیر کردن همسرتان عالی هستند.

خلاق باشید و هیچ وقت فراموش نکنید عشق‌تان را خوشحال کنید.

۸. مسئولیت‌های‌تان را تقسیم کنید و به هم کمک کنید.

دوره‌ای که مردها مسئول ثبات مالی و زن‌ها مسئول کارهای خانه بودند مدت‌هاست که به سر آمده‌است. این‌ روزها هر دو برای تامین خانواده کار می‌کنند. کارهای خانه هم باید تقسیم شود. اگر می‌بینید عشق‌تان امروز خیلی خسته‌است، این بار، شما مسولیت‌ او را در کارهای خانه به عهده بگیرید. او حتما در آینده‌ی نزدیک جبران می‌کند.

۹. همیشه راست‌گو باشید.

‌همیشه به همسرتان حقیقت را بگویید، حتی اگر خیلی خوشایند نباشد. نگذارید عشق‌تان به صداقت شما شک کند. بی‌اعتمادی یکی از دلایل اصلی عدم تفاهم در رابطه‌ها است.

زوج های شاد برای راست‌گویی ارزش قایل هستند و همیشه با یک‌دیگر بی‌ریا و صادق هستند.

۱۰. هم‌آغوشی داشته باشید.

در یک رابطه، عشق فیزیکی به اندازه‌ی عشق احساسی مهم است. اگر هر دوی این اجزا وجود داشته باشند، فوق‌العاده است. مرتب رابطه‌ی جنسی داشته باشید و در مورد چیزهایی که در تخت‌خواب دوست دارید یا دوست ندارید، صحبت کنید.

در این مورد صریح بودن خیلی مهم است. گاهی چاشنی‌اش را بیش‌تر کنید و کار متفاوتی انجام دهید تا برای هر دوی شما جذاب‌تر شود.


منبع: لایف هک | ترجمه: بازده


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید