سینماگران تاثیرگذار سال در مجله تایم

در بین 100 چهره تاثیرگذار نام‌هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زوکربرگ و تیم کوک به چشم می‌خوردند.

کد خبر : ۱۶۹۹۵
بازدید : ۱۱۷۵
در بین 100 چهره تاثیرگذار نام‌هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زوکربرگ و تیم کوک به چشم می‌خوردند.

هفته‌نامه تایم اواخر هرسال 100 چهره تاثیرگذار سال را معرفی می‌کند که معمولا در همین موقع سال منتشر می‌شود و در اواخر سال هم چهره برگزیده سال از سوی این نشریه انتخاب می‌شود.

در آخرین شماره این مجله مشهور که چند روز پیش منتشر شده است، چهره‌های تاثیرگذار انتخاب شدند و درحالی‌که در بین 100 چهره تاثیرگذار نام‌هایی مثل کیم جونگ اون، رجب طیب اردوغان، ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، هیلاری کلینتون، مارک زوکربرگ و تیم کوک به چشم می‌خوردند، عکس مجله به لئوناردو دی‌کاپریو، بازیگر مشهور آمریکایی اختصاص یافته است. آنچه می‌خوانید گزارشی است از چهره‌های سینمایی فهرست تایم و بخشی از مطالبی که در مورد آنها نوشته شده است.

پیشگامان: این بخش با تصویری از لین مانوئل میراندا آغاز می‌شود. شگفتی‌ساز تئاتر آمریکا که امسال «همیلتون»ش توانست نامزد 11جایزه تونی شود. پس از او هم دکتر کیپ ثورن قرار دارد که سال گذشته «در میان ستارگان» براساس نظریات علمی وی ساخته شد. جی‌جی ابرامز و کریستوفر نولان به ترتیب در مورد این دو یادداشت‌هایی نوشته‌اند. اما جینا رودریگز و عزیز انصاری تنها نمایندگان تلویزیون آمریکا در بخش اول هستند. اسامی این فهرست عبارت است از: جینا رودریگز(31 ساله/ بازیگر سریال «جیبن باکره»)، عزیز انصاری (33 ساله/ بازیگر سریال «استاد هیچی»).

غول‌ها: بخش دوم هفته‌نامه «تایم» با عکسی از مارک زوکربرگ و همسرش آغاز می‌شود. در بخشی که تیم کوک، محمد بن‌نایف، پاپ فرانسیس، سوندار پیچای و استیون کری هم در آن حضور دارند، کیتلین کندی و دوین جانسون هم به‌عنوان دو تن از غول‌های سال گذشته سینمای آمریکا قرار دارند.

هنرمندان: بیشترین حضور سینماگران اما مطابق معمول در بخش هنرمندان است. بخشی که با تصویر پریانکا چوپرا آغاز می‌شود و در آن چهره‌هایی چون شارلیز ترون، مارک رایلنس، جولیا لوویز دریفوس، اسکار ایزاک، ملیسا مک کارتی، ادریس البا، ریان کوگلر، تاراجی پی. هانسن، گایل گارسیا برنال و کندریک لامار حضور دارند.

بت‌ها: در بخش سبز رنگ، مهم و پایانی مجله تایم هم دو چهره سینمایی حضور دارند. خالقان «از گور برگشته»، الخاندرو گونزالس اینیاریتو و لئوناردو دی‌کاپریو. افرادی که کنار چهره‌های دیگری چون آدل، اوسین بولت، جوردن اسپیث، لوییز همیلتون و... قرار گرفته‌اند:

لئوناردو دی‌کاپریو (41 ساله/ برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به خاطر فیلم از گور برگشته): دی کاپریو بالاخره جایزه اسکار را برد. اما وقتی به آن رسید، آن قدر بزرگ شده بود که دیگر نمی‌شد گفت، اسکار به او ارزش بالاتری داد.

بیش از دو دهه از فعالیت هنری دی‌کاپریو می‌گذرد. در همه این سال‌ها او با همین نامزد شدن و نبردن‌هایش، با فیلم‌های سطح بالا و حضورهای تبلیغاتی، خیریه و سیاسی‌اش آرام‌آرام آن‌قدر بزرگ شد که وقتی امسال جایزه را برد، بسیاری از منتقدان از ارزش پیدا کردن جایزه اسکار نوشتند.

دی‌کاپریو قبل از اینکه روی جلد «تایم» برود، بت شده بود. همان زمانی که مردم دنیا برای جایزه بردنش کمپین تشکیل می‌دادند. همان زمانی که عکس‌های دو نفره‌اش با برخی سران رژیم صهیونیستی دست به دست می‌شد.

او همان بتی است که جامعه آمریکایی می‌خواهد و برای این بت چه کسی بهتر از جان کری، وزیر امور خارجه کشور آمریکا می‌تواند یادداشت بنویسد؟ کری عنوان «مرد اول دنیا» را برای یادداشت خودش در وصف دی‌کاپریو انتخاب کرده است.

او به فعالیت‌های دی‌کاپریو در جهت حفظ محیط زیست اشاره کرده و از ملاقات‌هایش با ولادیمیر پوتین، پاپ فرانسیس و... گفته است.

از اینکه میلیون‌ها دلار به کنفرانس «اقیانوس ما»ی وزارت امور خارجه کمک کرده است. اما شاید جذاب‌ترین بخش یادداشت او جایی است که می‌نویسد: «استعداد لئو بی‌پایان است، اما راز او همیشه ساده است؛ او واقعی است. تکالیفش را انجام می‌دهد. می‌داند که از خودش چه می‌خواهد. این‌گونه است که می‌تواند خودش را 200 سال به عقب ببرد تا بازی قدرتمند، برنده اسکار و خرس‌افکنش در «بازگشته» را خلق کند».

الخاندرو گونزالس اینیاریتو(52 ساله/ برنده اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «از گور برگشته»):الخاندرو گونزالس اینیاریتو، آخرین سینماگر لیست 100 چهره تاثیرگذار «تایم» امسال است. کسی که توانست در دو سال 4 جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد.

اسکار‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه ارجینال برای «مرد پرنده» و اسکار بهترین کارگردانی برای «از گور برگشته».

با احتساب موفقیت‌های «جاذبه» آلفونسو کوراون، اکنون سه سال است که به جز مکزیکی‌ها هیچ‌کسی نتوانسته اسکار بهترین کارگردانی را ببرد. یک کارگردان مکزیکی دیگر، گیرمو دل تورو در مورد اینیاریتو برای «تایم» می‌نویسد: «درحالی‌که بیشتر دوستان سینمایی من وقتی به خانه‌ام زنگ می‌زنند و من آنجا نیستم، پیغام می‌گذارند- همه آنچه می‌خواهند این است که در مورد فیلم‌ها با من صحبت کنند- الخاندرو 30 یا 40 دقیقه را ابتدا صرف صحبت کردن با همسرم لورنزا در مورد خانواده، آشپزی و بچه‌ها می‌کند، چراکه او به طرز حریصانه‌ای علاقه‌مند به خود زندگی است.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید