یک راز کوچک برای به دست آوردن ثروت بزرگ

“بنابراین، در امور مالی‌تان منفعل نباشید، و هرگز از این روش احمقانه استفاده نکنید که اجازه بدهید دیگران برای‌تان فکر کنند. هیچ‌کس به اندازه‌ی خودتان می‌تواند به سود و سرمایه‌تان علاقه‌مند باشد. بپرسید، یاد بگیرید و خودتان را توانمند کنید که تا حد ممکن بتوانید حداکثر بهره و استفاده را از پول‌تان ببرید.‌”

کد خبر : ۱۷۸۳۶
بازدید : ۳۶۷۴

هیچ‌کس تاکنون نتوانسته است فقط با دریافت حقوق ماهانه واقعا پولدار شود و ثروت بزرگ و زیاد به دست آورد؛ این عقیده‌ی پل لئونارد، رییس یکی از بخش‌های شرکت خدمات مالی سیداتل است.

"‌نمی‌توانی با فروش وقتت به ثروت برسی، زیرا واقعا هیچ‌وقت، وقت به اندازه‌ی کافی وجود ندارد. بنابراین ضروری است از منابع تولید ثروتی فراتر از منابعِ وقت و انرژیِ محدود و شخصی خودت، استفاده کنی." ‌‌

لئونارد می‌گوید: "‌بهترین راه برای این کار، سرمایه‌گذاری دارایی‌های‌ات و اطمینان از رشد آنها است. اگر به جای خرج کردن، پس‌انداز کنید؛ و سپس به گونه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که بازده‌ی آن سرمایه‌گذاری به حداکثر برسد، در این صورت می‌توانید ثروت واقعی به وجود بیاورید. و به علاوه، با این کار برای تمام طول عمرتان به صورت منظم درآمدی ثابت ایجاد کنید.‌"

بر اساس سیتادل، حق مالکانه نوعی دارایی است که در بلندمدت نسبت به دیگر اقسامِ دارایی عملکردی بهتر داشته است و بنابراین سرمایه‌گذاری آگاهانه و توصیه‌ی کارشناسان این است که در سهام سرمایه‌گذاری کنید.

حال اگر توصیه‌ی کارشناسان چنین است، لئونارد این پرسش را مطرح می‌کند: پس چرا نباید همه‌ی ما، حداقل بخشی از ثروت‌مان را این‌گونه سرمایه‌گذاری کنیم؟ اگر سرمایه‌گذاری در سهام به صورت بالقوه بیش‌ترین بازده را دارد، پس چرا نباید همه‌ی ما بخشی از پول‌مان را سهام بخریم؟

لئونارد می‌گوید: "‌بالا بردن آگاهی اولیه از سرمایه‌گذاری، شما را بیش از پیش برای ریسک‌های مدیریت‌شده در سرمایه‌گذاری‌های متنوع آماده می‌کند، و به شما این فرصت را می‌دهد که در رشد اقتصاد سهیم باشید.‌"

سیتادل به این نکته اشاره می‌کند که اغلب آدم‌ها هیچ‌وقت از لحاظ مالی مستقل نیستند - "‌زیرا نمی‌دانیم چگونه پول‌مان را مدیریت کنیم.‌"

با این‌که گفته شد هیچ‌کس تاکنون نتوانسته است با حقوق ماهیانه واقعا ثروتمند شود، ولی بسیار آدم‌های حقوق‌بگیری وجود دارند که به نوبه‌ی خود واقعا ثروتمند هستند. "‌آن‌ها هیچ‌وقت مالک کسب‌وکار نبوده‌اند. آنها هرگز مدیرعامل یا مدیر اجرایی نبوده‌اند. آنها فقط به راحتی می‌دانستند وقتی به پولی می‌رسند باید با آن چه کار کنند.‌"

لئونارد می‌گوید: "‌اگر هیچ‌وقت پولت را به کار نگیری، باید همیشه برای پول کار بکنی. اگر هرگز یاد نگیرید آگاهانه و هوشمندانه کار کنید، همیشه باید به سختی کار کنید.‌"

"بنابراین، در امور مالی‌تان منفعل نباشید، و هرگز از این روش احمقانه استفاده نکنید که اجازه بدهید دیگران برای‌تان فکر کنند. هیچ‌کس به اندازه‌ی خودتان می‌تواند به سود و سرمایه‌تان علاقه‌مند باشد. بپرسید، یاد بگیرید و خودتان را توانمند کنید که تا حد ممکن بتوانید حداکثر بهره و استفاده را از پول‌تان ببرید.‌"


منبع: بیزینس‌تک
ترجمه: بازده

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید