مهمترین علائم سنگ کلیه

مهمترین علائم سنگ کلیه

کلیه جزو مهم‌ترین اندام‌های بدن است که تمام مایعات غیرضروری بدن را خارج می‌کند. در ادرار هرگونه ماده‌ای غیرمفید می‌تواند وجود داشته باشد.

کد خبر : ۱۷۹۰۷
بازدید : ۷۷۳۴
علائم

فرادید | کلیه جزو مهم‌ترین اندام‌های بدن است که تمام مایعات غیرضروری بدن را خارج می‌کند. در ادرار هرگونه ماده‌ای غیرمفید می‌تواند وجود داشته باشد.

به گزارش فرادید*، ادرار در کلیه ساخته شده و از طریق مثانه و مجرای ادراری از بدن خارج می‌شود، اما ممکن است مواد سمی که در بدن حل نشده موجب تشکیل سنگ کلیه شود. بدن خودش می‌تواند از پس سنگ‌های ریز کلیه بربیاید، اما دفع سنگ‌های بزرگ از توان بدن ما خارج است.

بنابراین سنگ‌های بزرگ‌تر در کلیه مانده و احتمالا موجب درد و ناراحتی می‌شوند، زیرا در حقیقت مانع کارکرد عادی کلیه خواهند شد. زمانی که میزنای یا حالِب [لوله باریکی که ادرار را از کلیه‌ها به مثانه می‌برد] توسط سنگ کلیه مسدود شود، شخص متحمل دردی فجیع خواهد شد.

در ادامه هشت مورد از علائم بروز سنگ کلیه را به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است حواستان به آن‌ها باشد تا به موقع برای درمان آن اقدام کنید.

عفونت
در صورت تشکیل سنگ کلیه، فرد انواع عفونت‌های رایج را از جمله ادرار همراه با درد، عفونت‌های ادراری و تب تجربه خواهد کرد.

بوی بد و رنگ غیر عادیِ ادرار
اگر مشکلی در بافت ادراری در افراد بین 20 تا 40 سال به وجود آید، مشکل معمولا خود را در قالب تغییر رنگ و گرفتن بوی بد خود را نشان می‌دهد. دلیل این اتفاق هم وجود مواد سمی و شیمیایی در بدن فرد است. ادرار غیر شفاف یکی دیگر از حالت‌های آن است. این را هم بدانید که ممکن است اندازه و حالت سنگ کلیه تغییر کند.

سابقه درد
اگر نمی‌دانید که شما با این مشکل مواجه هستید یا خیر، بهتر است آن را امتحان کنید. درد هنگام صبح بیشتر رایج است، زیرا ادرار در طول روز بیشتر اتفاق می‌افتد.

درد کلیه
به مجرد اینکه سنگ کلیه مسیر عبوری کلیه را مسدود کند، فرد با درد زیادی در ناحیه شکم خود مواجه می‌شود. این درد با گذر زمان مرتب بیشتر و بیشتر می‌شود. علاوه بر آن، وجود درد در اندام تناسلى‌ و کمر می‌تواند نتیجه وجود سنگ کلیه باشد.

علائم

وجود خون در ادرار
وجود خون در ادرار تقریبا رایج است که در نهایت منجر به بروز دردهای شکمی می‌شود. دلیل این پدیده نیز سایش سنگ در حالب است که در نهایت موجب صورتی شدن یا قرمز شدن رنگ ادرار است.

قولنج کلیوی
قولنج کلیوی نوعی کولیک است که در اثر سنگ کلیه ایجاد می‌شود. هنگام بروز قولنج یا کولیک کلیوی، فرد بیمار شده و به شدت عرق می‌کند.

ادرار متناوب و دردناک
نیاز متناوب به ادرار و تحمل درد یکی از رایج‌ترین علائم وجود سنگ کلیه است. این اتفاق به دلیل دهیدراسیون یا کم‌آبی بدن رخ می‌دهد.

حالت تهوع و استفراغ
اگر بدن نتواند مواد اضافی را تخلیه کند، شما حس استفراغ کردن را خواهید داشت. زیرا از آنجایی که کلیه نمی‌تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد، تنها راه باقیمانده برای تخلیه مواد سمی از بدن همین استفراغ کردن است.

منبع: choosehealthylife.com
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس 222 ارسالی در

    خدا نصيب گرگ بيابان نكنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید