سخنان جنجالی نویدکیا در نود

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان انتقادات تندی را علیه برخی مدیران این باشگاه و دو سرمربی قبلی این تیم مطرح کرد.

کد خبر : ۱۷۹۳۵
بازدید : ۱۴۶۴
کاپیتان تیم فوتبال سپاهان انتقادات تندی را علیه برخی مدیران این باشگاه و دو سرمربی قبلی این تیم مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا با حضور در برنامه 90 درباره اختلافاتش با حسین فرکی گفت: وقتی که حسین فرکی به جای کرانچار سرمربی سپاهان شد به او گفتم که کرانچار یک جنتلمن بود و من از آمدن شما نه خوشحالم و نه ناراحت.

او افزود: ما با تیم گل‌گهر سیرجان بازی کردیم و چند روز برای بازی با راه‌آهن در تهران استراحت کردیم. فرکی شب قبل از بازی با راه‌آهن جلسه‌ای گذاشت و در آنجا فقط دستیاران اصفهانی‌اش بودند. فردای آن شب که با راه آهن بازی داشتیم سجادی دستیار فرکی وسط اتوبان سوار اتوبوس شد و خداداد دیگر دستیار فرکی خودش به ورزشگاه آمد. این چیزی نبود که من تا آن لحظه دیده باشم. من فرکی را می‌شناختم و با او از تیم ملی و زمانی که دستیار برانکو بود آشنا بودم. همان زمان فهمیدم به مشکل برمی‌خوریم و به این نتیجه رسیدم که کار نکنم و به او گفتم که مصدومیتی از کشاله دارم و البته دروغ هم نگفتم. خلاصه به او پیغام دادم و گفتم بهتر است به دلیل مصدومیتم در خدمت تیم نباشم و او هم تشکر کرد تا اینکه در 28 اسفند دو سال پیش زاغی‌نژاد به من زنگ زد و گفت به تیم کمک کنم.

نویدکیا افزود: من همه این‌ها را به خود فرکی هم گفته‌ام. بعد از مدتی فرکی هم به من گفت اگر می‌توانی به تیم کمک کن تا سهمیه بگیریم و از این تیم بروم. آن تیم قهرمان شد و فرکی بعد از قهرمانی مرا بغل کرد و گفت حلالم کن و خداحافظ. بعد از مدتی زاغی‌نژاد تماس گرفت که فرکی می‌خواهد بماند و خواسته که من هم باشم. از آن طرف می‌دانستم که هیات مدیره نمی‌خواست فرکی در این فصل بماند. من با خلیلیان در ارتباط بودم و او به من گفت که هیات مدیره فرکی را نمی‌خواهد. خلیلیان گفت نظر تو چیست؟ به او گفتم اگر می‌توانید اسکوچیچ و برانکو را بیاورید تا کار جدید شروع کنیم. از آن طرف دیدم که دنبال آوردن کسان دیگری به سپاهان به جای فرکی هستند. حتی این را هم به فرکی گفتم. خلیلیان به من گفت که برانکو نمی‌شود در حالی که ظاهرا می‌شد. من در شمال بودم که با خلیلیان صحبت کردم و به فرکی هم گفتم که می‌خواهند با شما صحبت کنند. یک روزی خوروش به من زنگ زد و گفت که قرارداد امضا شده است و من هم گفتم مبارک است. خوروش گفت که یک قرارداد خیلی سنگین با فرکی بسته‌ایم به مبلغ دو میلیارد و دویست و پنجاه میلیون. به او گفتم که فرکی که قراردادش یک میلیارد بود و این درحالی است که بازیکنان ما بخشی از قرارداد خود را نگرفته بودند. همچنین فرکی همان زمان گفت که 500 میلیون به سپاهان تخفیف داده است.

کاپیتان سپاهان در پاسخ به این پرسش که چرا در امروز این تیم دخالت می‌کرده است؟ اظهار کرد: در این سال‌ها فکر می‌کردم برای سپاهان فراتر از یک بازیکن معمولی برای سپاهان هستم. وقتی مدیران از من می‌خواستند، چه باید می‌کردم؟ وقتی می‌خواستند که کمک کنم چه کار باید می‌کردم؟ پس چرا آقای فرکی از من خواست که به او کمک کنم؟ من هیچوقت نگفتم چرا فلان بازیکن را گرفتید یا نگرفتید؟ سر علی احمدی به فرکی گفتم که این سیستم درستی نیست که وقتی یک بازیکن به مشکل بخورد مثل دستمال کاغذی او را بیرون بیاندازیم. علی احمدی همسرش فوت کرده بود و دختر شش ماهه‌ای روی دستش بود. پدرش هم فوت کرد و من به فرکی گفتم که این بازیکن را حفظ کن. به برانکو زنگ زدم ولی او قبول کرد. ایرادی ندارد و من حق را به فرکی می دهم ولی وقتی لیگ تمام شد احمد سجادی به من گفت که دو سه بازیکن را نمی‌خواهیم و دو سه بازیکن می‌گیریم. آن دو بازیکن هادی عقیلی و رحمان احمدی بودند ولی زور حسین فرکی به عقیلی نرسید و نباید احمدی را قربانی می‌کرد. دلیلی داشت که فرکی از من درباره احمدی و عقیلی سوال بپرسد؟ من دلم نمی‌خواست با فرکی کار کنم.

وی در پاسخ به سوالی در دوران قهرش از سپاهان در دوره مربی‌گری فرکی، اظهار کرد: یک بار در ساعت 5:15 به تلفن من از تلفن آقای فرکی زنگ زدند و من مطمئن بودم که خود فرکی زنگ نزده است. من همان موقع به بچه‌های تدارکات زنگ زدم و گفتم فرکی کجاست که گفتند سر تمرین است و سجادی با تلفن فرکی به تو زنگ زده است.

او در واکنش به این سوال که قبول دارد کارش حرفه‌ای نبوده است، گفت: کدام کار ما در فوتبال حرفه‌ای است؟ آیا کار شما گزارشگران همیشه حرفه‌ای است؟ چرا باشگاه سپاهان از من می‌خواست با بازیکنان صحبت کنم؟ مشکل من از جایی شروع شد که من و فرکی و خلیلیان جلسه گذاشتیم که من از بازیکنان بخواهم قراردادشان را کم کنند. من به فرکی گفتم که ممنون که شما 300 میلیون به تیم کمک کردید و او گفت که من چنین چیزی نگفتم و این اشتباه من بود. موقعی که می‌خواستیم از جلسه برویم او به من گفت که قراردادش را کم می‌کند و تو هم با بازیکنان صحبت کن تا قراردادشان را کم کنند و خیلی‌ها هم این کار را کردند. رفتیم اردوی ترکیه و از فرکی اجازه گرفتم که زودتر برگردم و او هم اجازه داد. وقتی برگشتم گفتند فرکی قبول نمی‌کند قراردادش کم شود. گفتند او می‌خواهد با دکتر سبحانی خودش صحبت کند. این درحالی بود که او به من قول داد و با من در این رابطه دست داد. من از فرکی انتظار نداشتم که زیر حرفش بزند. به نظرم در فوتبالی که سپاهان با این همه جام یکی دو بازیکن برایش مشکل ایجاد کند، جام‌ها را باید بگذارند بیرون.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد کار سپاهان وقتی تمام شد که او در بازی برابر ملوان 20 دقیقه به میدان رفت، بیان کرد: این تصمیمی بود که فرکی گرفت. من سال قبلش که به تیم برگشتم، فرکی به من گفت شاید کم بازی به من برسد ولی به او گفتم آمده‌ام کمک کنم و دقایق بازی کردنم مهم نیست. او خودش صلاح دانست که مرا بازی دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا این مسأله بازیکن‌سالاری نیست؟ گفت: ایرادی ندارد و شما می‌توانید بگویید بازیکن‌سالاری و خبرنگاران تهرانی هم می‌توانند این را هم بگویند.

هافبک سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا برای حل مشکل حسام فتاحی در سپاهان کاری می‌کند؟ گفت: همه‌چیز این نیست که به لحاظ مالی کمک کنند. الان حسام بیشتر از پول، نیاز به احترام دارد؛ نه اینکه چون مریض شده به او احترام بگذارند. اجازه دهند همان کار خودش را در تیم جوانان انجام دهند.

وی در ادامه با انتقاد تند از چند پیشکسوت فوتبال سپاهان که علیه او مصاحبه‌هایی کرده بودند، اظهار کرد: متاسفانه در این مدت یک‌سری مصاحبه‌ها انجام شده است. دیدم که چرخابی گفته بازیکن‌سالاری در سپاهان ایجاد شده است. آقای چرخابی، شما به دنبال برکناری استیماچ و آوردن یاوری و دستیار شدن خودتان نبودید؟ شما مگر از استیماچ حمایت نمی‌کردید؟ پس چطور شد در کمیته فنی بعد از او حاضر شدید؟ یا ابرقوئی‌نژاد که گفته تاریخ نشان داده که بازیکن‌سالاری پدر فوتبال را درآورده است، مگر شما نبودید که زنگ می‌زدید به تیم برگردم؟ شاید دوستان می‌خواستند من مدیرعامل شوم و چون قبول نکردم این حرف‌ها را زدند. یا کربکندی علیه من مصاحبه کرده است. می‌شود بگویید چند مربی اصفهانی در لیگ یک و لیگ برتر کار می‌کنند؟ کربکندی به جای اینکه مثل برخی پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس که تیم لیگ یکی را هم نمی‌گیرند، بهتر است یک تیم دیگر را بگیرند و ببینند که چه‌کار می‌کنند. من به خاطر سپاهان این کارها را کردم. یا آقای کفعمی که ذوب آهنی هستند و من قبول نکردم چند سال پیش به ذوب آهن بروم. او می‌گفت افتخار می‌کنم استیماچ را حفظ کردم و الان شده‌اند حامی فرکی. چرا الان نمی‌گویند که استیماچ چه کار کرد؟ کفعمی گفت که محرم باعث رفتن فرکی شد. آقای کفعمی شما به فرکی مسیج داده بودید و آن مسیج انتقاد‌آمیز را خود فرکی به من نشان داد.

نویدکیا در ادامه درباره مشکلش با استیماچ اظهار کرد: محمود کریمی رفیق صمیمی من است. یکبار از او نپرسیدم که چه کسی بازی می‌کند و نمی‌کند. من با هیچکس درباره مسائل فنی حرف نمی‌زنم. اولین مشکل من با استیماچ درباره هادی عقیلی بود. او بعد از یک بار به باشگاه رفتن گفت که تصمیم گرفته‌ام هادی عقیلی را اخراج کنم. استیماچ در بازی اول با راه آهن که مسئولیت فنی با من بود بردیم و بازی بعدی برابر نفت کار را خودش گرفت و من بازی کردم و بردیم. بازی بعدی در گسترش فولاد بود که گفت تو را نمی‌خواهم ولی با تیم بیا و آن بازی باختیم. دو سه بازی بعدی هم این اتفاق افتاد تا رسیدیم به بازی با راه آهن که در دقیقه 60 تعویضم کرد. کلا در پنج بازی اول استیماچ یک بار بازی کردم و هیچگاه نگفتم چرا مرا بازی نمی‌دهید؟ مشکل از تساوی‌ها و باخت‌های ما شروع شد. او به من گفت که می‌خواهم استعفا دهم تا تو سرمربی شوی. اولین بحث ما 25 اسفند در بازی با پاختاکور بود که آن بازی را باختیم. 12 فروردین هم جلوی ملوان باختیم. در بین این دو بازی به ما گفتند 6 روز که بعدا شد 7 روز تعطیل بودیم. برنامه تمرینی که به ما دادند 6 روز تمرین بود. بعد دیدیم استیماچ نیست و گفتند که او در یک بازی خیریه انگلیس شرکت کرده است و خوروش گفت که او با اجازه باقریان رفته است.

وی ادامه داد: من یادم نمی‌آید یک مربی تیمش را در این شرایط رها کند و مدیرعامل به او اجازه بدهد که برود. بعد از باخت به پاختاکور در ازبکستان دیدیم که در تمرین او می‌خندد و من به بازیکنان گفتم ما باید خجالت بکشیم از این نتایج. همان‌جا من و استیماچ جدا شدیم. بعد از مدتی فیروزی رئیس حراست به منزل ما آمد و گفت که از طرف باقریان صحبت می‌کنم و برگرد و تیم را در دست بگیر ولی استیماچ را نمی‌توانیم برکنار کنیم. خلاصه با استیماچ جلسه گذاشتیم و او به من گفت که ممنونم از اینکه قبول کردی دستیارم شوی ولی به او گفتم من نمی‌خواهم دستیار تو شوم. یک روز قبل از بازی با استقلال بود که باقریان گفت به تهران بیا و رودر رو صحبت کنیم. دیدم قبل از تمرین خبری نشد و بعد از آن هم خبری نشد. به خوروش گفتم نمی‌گذارم با من بازی کنند. نمی‌گذارم که این تیم به زمین برود تا تکلیف من روشن شود. استیماچ شب بازی شروع کرد به اعلام ارنج تیم و این کار را هیچوقت انجام نمی‌دهد. بازیکنان این را به من گفتند و من هم گفتم تا وقتی من هستم نمی‌گذارم باقریان و استیماچ کاری بکنند. به بازیکنان گفتم استراحت کنید تا ببینیم چه می‌شود. جالب است که استیماچ شب بازی با یک خبرنگار و مدیربرنامه‌هایش بیرون رفت تا شام بخورد و ریز اتفاقات را روی سایت آن خبرنگار دیدیم و این درحالی بود که در بازی با تراکتورسازی او و خوروش به هم بد و بیراه گفتند ولی نگذاشتیم خبرش درج کند. استیماچ سرمربی سپاهان نبود و باقریان همه‌کار می‌کرد. آقای باقریان 10 ماه از بازی نکردن دو خارجی سپاهان گذشته است و شما برای حل آن چه کرده‌اید؟

کاپیتان سپاهان در پایان، خبر از جدایی قطعی خود از این تیم را داد و افزود: من کارم با سپاهان تمام شده است. به آقای ویسی هم حتما پیشنهاد می‌شود که مرا کنار بگذارد و البته با او صحبت کردم که اگر کمکی از دستم بربیاید به او کمک می‌کنم. ما در دو سه سال اخیر زیاد مدیرعامل در سپاهان عوض کرده‌ایم. این مسأله تقصیر دکتر سبحانی است که آدم‌های ضعیفی را در این تیم می‌گذاشت. من با آقای سلطان حسینی صحبت تلفنی داشتم و همان جا فهمیدم که شرایط من در سپاهان سخت است. باقریان در جایی گفته که مگر پروژه ما حذف محرم نیست؟ همان‌جا فهمیدم مشکل من و سپاهان حل‌شدنی نیست. به هرحال من هم مقصر بودم و بابتش عذرخواهی می‌کنم.

شاید باید فقط پولم را می‌گرفتم و برایم اهمیتی نداشت که چه اتفاقی رخ می‌دهد. هیچ منتی سر مردم اصفهان ندارم و هرکاری کردم برای دل خودم کردند. یک عمر سپاهان می‌دوید که بهترین تیم شهرستان باشد ولی این تیم بهترین تیم ایران شد. به خاطر هواداران سپاهان به این نتیجه رسیدم که از این تیم بروم و اگر پیشنهادی داشته باشم در لیگ برتر بازی می‌کنم و اگر نبود به لیگ یک می‌روم. فرکی گفت ماهیت مرا زمان نشان می‌دهد و او درست می‌گوید، زمان ماهیت مرا نشان می‌دهد. برای سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم. یک روز آقای خلیلیان گفت نمی‌توان برانکو را سرمربی سپاهان کرد ولی می‌شد و در نهایت با فرکی بستند. من از سپاهان چیز دیگری دیده بودم و با این دروغ‌ها نتوانستم کنار بیایم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید