دام اینستاگرامی پلیس قلابی برای دختران جوان

مرد فریبکار که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری و هتک حیثیت چهار دختر جوان کرده بود، دستگیر شد.

کد خبر : ۱۸۱۰۲
بازدید : ۱۴۵۱
مرد فریبکار که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری و هتک حیثیت چهار دختر جوان کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، رئیس پلیس فتای استان فارس در شرح ماجرا گفت: دختر 23 ساله‌ای در شکایتی اعلام کرد فردی ناشناس، با به دست آوردن عکس‌هایی از او و انتشار آنها به همراه مطالبی دروغین در چند وبلاگ، باعث هتک حیثیت وی شده و با تهدید به رسوایی، خانواده‌اش را با ترس و نگرانی روبه‌رو کرده است.

سرهنگ «سید موسی حسینی» افزود: این دختر جوان گفت: از سال 1391 و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خودش را جوان 26 ساله‌ای معرفی کرد آشنا شدم. این رابطه آشنایی ادامه یافت تا اینکه وی به مرور زمان با ارسال عکس‌های قلابی از خود اعتمادم را جلب کرد و من هم شروع به ارسال عکس‌های خانوادگی خودم برایش کردم.»

به گفته سرهنگ حسینی، پس از چندی این شیاد خود را یکی از نخبه‌های کشوری در امر رایانه و افسر پلیس فتا معرفی کرد و از آن پس با توجه به پیام‌های فریبنده‌ای دختر جوان را شیفته خود ساخت و هرآنچه را که به بهانه‌های مختلف اعم از عکس و فیلم‌های خانوادگی و پول می‌خواست این دختر برایش فراهم می‌کرد.

به گفته رئیس پلیس فتای استان فارس این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه یک روز پسر فریبکار از این دختر ساده‌دل درخواست کرد 100 میلیون ریال به حسابش واریز کند و دختر که تهیه این مبلغ برایش امکان‌پذیر نبود از وی عذر خواست ولی کلاهبردار اینترنتی ناگهان با فحاشی تهدیدش کرد که باید سرویس طلاهایش را بفروشد و این مبلغ را بپردازد وگرنه عکس‌ها و فیلم‌های او را منتشر خواهد کرد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: این مسأله به همین جا ختم نشد چرا که فرد شیاد اقدام به انتشار عکس‌های شخصی این دختر جوان در فضای مجازی کرد و خانواده دختر نیز با اطلاع از موضوع، تصمیم می‌گیرد به طرح شکایت در پلیس فتا بپردازند.

با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران پلیس فتای استان فارس، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شده و پی بردند این کلاهبردار شبکه مجازی مردی 53 ساله است. وی ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد. اما در ادامه با مشاهده مستندات و دلایل پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد. وی گفت: چند سال پیش با این دختر در «اینستاگرام» آشنا شدم و خودم را جوان 26 ساله‌ای، باهوش و مأمور پلیس فتا معرفی کردم و با توجه به اعتیاد شدید به مواد مخدر «شیشه» و توهمات ناشی از آن و همچنین با توجه به بیکاری و نیاز مالی شدید برای تأمین مواد مخدر دختران را فریب می‌دادم.

سرهنگ حسینی در مورد اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم می‌کند. کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می‌توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه کنند و موضوع کلاهبرداری و تبهکاری را گزارش دهند تا موضوع به منظور شناسایی این افراد در دستور کار رسیدگی پلیس قرار گیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید