کسب‌وکارهای کوچک به کدام سو می‌روند؟

در گزارشی توسط یک گروه حامی کسب‌‌و‌کارهای کوچک اعلام شده که تعداد متقاضیان خوداشتغالی (برای مشاغلی که نیاز به ثبت رسمی ندارند) بسیار پایین است. این موضوع در گزارش چشم‌انداز اقتصادی سال 2016 توسط ریموند جی.کیتینگ، اقتصاددان ارشد شورای کسب‌‌و‌کارهای کوچک و کارآفرینی (SBE) اعلام شده است.

کد خبر : ۱۸۱۷۳
بازدید : ۹۶۷
در گزارشی توسط یک گروه حامی کسب‌‌و‌کارهای کوچک اعلام شده که تعداد متقاضیان خوداشتغالی (برای مشاغلی که نیاز به ثبت رسمی ندارند) بسیار پایین است. این موضوع در گزارش چشم‌انداز اقتصادی سال 2016 توسط ریموند جی.کیتینگ، اقتصاددان ارشد شورای کسب‌‌و‌کارهای کوچک و کارآفرینی (SBE) اعلام شده است.

کیتینگ در گزارش خود می‌نویسد که میزان خوداشتغالی نشانه مهمی از وضعیت استارت‌آپ‌ها و کارآفرینی است. خوداشتغالی از زمان رکود بزرگ و حتی در زمان بهبود اقتصادی در ایالات‌متحده با مشکلات فراوانی مواجه بوده و کاهش آن، یکی از نشانه‌های ضعیف شدن استارت‌آپ‌ها است. وی افزود: در چشم‌انداز اقتصادی 2016 این کاهش می‌تواند یکی از دلایل متعدد در مقوله «کاهش انتظارات» باشد، مگر اینکه تغییری در سیاست‌های اقتصادی ایجاد شود. طبق گزارش کیتینگ، آمار و ارقام نشان می‌دهد که تعداد کسب‌‌و‌کارهای خوداشتغالی در ماه گذشته کاهش یافته است و نکته قابل توجه این است که تعداد آنها، یک میلیون کمتر از ارقام قبل از رکود اقتصادی در سال 2006 است.

براساس گزارش کیتینگ، رشد اقتصادی توسط کارآفرینانی که اهل ریسک کردن و سرمایه‌گذاری در اقتصاد هستند به‌وجود می‌آید. سیاست‌های اخیر اقتصادی، هزینه‌ها را افزایش داده‌اند و در مقابل، انگیزه‌ها را برای ریسک‌پذیری و سرمایه‌گذاری کم کرده‌اند. سیاست‌هایی که موجب افزایش هزینه‌ها می‌شوند، شامل مقررات کار، مقررات حفاظت محیط زیست، قوانین بهداشت و درمان و اعطای وام هستند.

عوامل موثر دیگر عبارت است از: افزایش مالیات، حذف تجارت آزاد، سیاست‌های پولی و مالی و مخارج و بدهی‌های دولتی است که نتیجه آنها عدم اطمینان سرمایه‌گذاران از آینده کسب‌‌و‌کار و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

گزارش دیگری که در ماه گذشته توسط پروفسور اسکات شین بر اساس آمار و ارقام ارائه شده است، نشان می‌دهد تعداد کسب‌‌و‌کارهای جدیدی که نیروی کار جذب می‌کنند نیز کاهش یافته است.

پروفسور شین براساس آمار و ارقام ارائه شده طبق داده‌های «اداره آمار پویایی کسب‌‌و‌کار (BDS)» در ایالات‌متحده، میزان رشد کسب‌‌و‌کارهای جدیدی که برای دیگران ایجاد اشتغال می‌کنند را «ناامید‌کننده» می‌خواند.

وی اشاره کرد: «آمار و ارقام نشان می‌دهد که این روند نگران کننده است. تعداد افرادی که در حال ایجاد شرکت‌های جدید در آمریکا هستند و کارمندان روزمزد دارند، در حدود نصف تعداد آنها در 35 سال گذشته هستند. شرکت‌های کارفرمای جدید، رقم 5/ 16 درصد از کل شرکت‌های کارفرما در سال 1977 را به خود اختصاص داده‌اند. به خاطر داشته باشید که گزارش‌های کیتینگ و شین تنها به دو نوع مختلف از طبقه‌بندی کسب‌‌و‌کارهای کوچک اشاره داشتند و نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد، زیرا مانند مقایسه سیب و پرتقال است اما نتایج آنها حاکی از این موضوع است که رشد کارآفرینی و رشد کسب‌‌و‌کارهای کوچک مثبت نیست.»

نویسنده: Anita Campbell
ترجمه: روزنامه دنیای اقتصاد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید