جزییات قتل محیط‌بان مازندرانی اعلام شد

جزییات قتل محیط‌بان چمستانی با دستگیری عاملان تیراندازی به این محیط‌بانان در مناطق جنگلی شهرستان نور که منجر به مرگ یکی از آنان شد، اعلام شد.

کد خبر : ۱۸۲۱۱
بازدید : ۱۷۸۴
جزییات قتل محیط‌بان چمستانی با دستگیری عاملان تیراندازی به این محیط‌بانان در مناطق جنگلی شهرستان نور که منجر به مرگ یکی از آنان شد، اعلام شد.

درپی اعلام یک تیراندازی به سمت ماموران اداره منابع طبیعی بخش چمستان شهرستان نور که منجر به مجروح‌شدن آنان شد، به سرعت اکیپی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سرنشینان ٢ دستگاه خودروی وانت نیسان فاقد پلاک که قصد حمل چوب و فرآورده‌های جنگلی قاچاق در این منطقه داشتند، به محض مشاهده خودروی محیط‌بانان با سلاح شکاری به سمت آنان شلیک کردند که منجر به مصدومیت ٣ سرنشین خودروی یادشده، شد. مصدومان با تلاش ماموران انتظامی و عوامل امدادی به مرکز درمانی شهرستان نور منتقل شدند که با وجود تلاش پزشکان، یکی از محیط‌بانان به نام «فضل‌الله علیپور» به علت شدت جراحت وارده جان باخت.

به محض وقوع این جنایت بلافاصله ماموران با تشکیل تیمی اطلاعاتی و عملیاتی، موفق شدند مالک یکی از وانت‌های نیسان را در حومه یکی از روستاهای شهرستان آمل دستگیر کنند.

در ادامه تحقیقات پلیسی و در کمتر از ٧ساعت چهار تن دیگر از همدستان متهم نیز درعملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های صورت گرفته، یکی از این متهمان به تیراندازی به سمت محیط‌بانان اعتراف کرد.

در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی دیگر متعلق به این افراد به همراه سلاح مورد نظر نیز کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده و تشریح صحنه به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

جدال مرگبار با قاچاقچیان چوب
ساعت ۴ بامداد جمعه هفتم خردادماه نیروهای یگان منابع طبیعی نور متوجه حضور قاچاقچیان چوب در منطقه جنگلی سالده شدند. فرمانده یگان منابع طبیعی نور به همراه چهارنفر از جنگل‌بانان به وسیله یک خودروی پیکاپ سازمانی عازم منطقه مورد نظر شده و مسیر خروجی جنگل را مسدود کردند.

پس از مدتی دو خودرو نیسان وانت حامل چوب قاچاق قصد خروج از جنگل را داشتند که با خودروی منابع طبیعی و مسیر مسدودشده، مواجه می‌شوند.

در این حین یکی از قاچاقچیان از خودرو پیاده شده و با تهدید اسلحه شکاری از جنگل‌بانان می‌خواهد که مسیر عبور آنها را باز کنند.

مرد قاچاقچی که با ایستادگی ماموران مواجه می‌شود، یک گلوله چهارپاره مستقیم از فاصله بسیار کم (حدود ۳متری) به سمت شیشه خودروی منابع طبیعی شلیک می‌کند. تعدادی از ساچمه‌های چهارپاره با گردن و صورت جنگلبان فضل‌الله علی‌پور برخورد می‌کند.

همچنین تعدادی ساچمه با پهلوی چپ آقای فخرالدین مقصودی فرمانده یگان منابع طبیعی نور که پشت فرمان خودرو نشسته بو، برخورد کرده و جنگل‌بانان فرهاد فلاح و تقی حسن‌پور نیز بر اثر برخورد شیشه‌های شکسته‌شده خودرو از ناحیه بینی و چشم آسیب می‌بینند.

پس از مجروح‌شدن جنگل‌بانان، خودروهای متخلف حرکت کرده و چندین‌بار به خودروی سازمانی منابع طبیعی برخورد می‌کنند و پس از کنارزدن آن از مسیر جاده متواری می‌شوند.

جنگل‌بانان با وجود مجروحیت سعی می‌کنند فضل‌الله علی‌پور را به بیمارستان منتقل کنند اما وی در نیمه‌های راه جان خود را از دست می‌دهد.

سایر مجروحین حادثه نیز به بیمارستان امام خمینی نور منتقل شده و هم‌اکنون تحت درمان و مداوا هستند.

در نخستین ساعات صبح جمعه ٣نفر از ٥ متهم حادثه با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و مقامات قضائی شهرستان نور شناسایی و بازداشت می‌شوند تا حوالی ظهر هر ٥ متهم دستگیر و در مرکز فرماندهی انتظامی بخش چمستان شهرستان نور بازداشت شدند.

ضارب اصلی و یکی دیگر از متخلفین نیز چند ساعت بعد یعنی حوالی ظهر جمعه بازداشت شده و هر ٥ متهم هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

بعدازظهر جمعه نیز تعدادی از مسئولان و مقامات شهرستان نور در منزل جنگلبان شهید حاضر شده و به خانواده وی تسلیت گفتند.

مرحوم فضل‌الله علی‌پور ۴۷ساله و اهل روستای روستای آهودشت چمستان نور بوده و دارای دوفرزند دختر بود. پیکر پاک جنگل‌بان شهید فضل‌الله علی‌پور ظهر شنبه با حضور مقامات کشوری و استانی و مردم مازندران به خاک سپرده شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید