روایت پسر ترامپ از انگیزه پدرش برای کاندیداتوری

پسر یک نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که توافق هسته‌ای از عوامل تاثیرگذار نامزد شدن پدرش در انتخابات بوده است.

کد خبر : ۱۸۲۶۰
بازدید : ۱۰۴۸
پسر یک نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که توافق هسته‌ای از عوامل تاثیرگذار نامزد شدن پدرش در انتخابات بوده است.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، پسر دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش روی آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی در نیویورک گفت: صادقانه بگویم، از نظر من توافق هسته‌ای با ایران یکی از عواملی بود که باعث شد پدرم وارد کارزار انتخاباتی سال 2016 شود. این عامل به نوعی معادله را تغییر داد.

این اظهار نظر در حالی مطرح می شود که دونالد ترامپ در سخنرانی آغاز مبارزات انتخاباتی خود در برج ترامپ در تاریخ 16 ژوئن سال 2015، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را به علت عجله در امضای توافق هسته‌ای با ایران مورد حمله قرار داد.

ترامپ در این سخنرانی‌اش مدعی شد که با این توافق اوباما، اسرائیل مدت زیادی بقا نخواهد داشت و واشنگتن باید از اسرائیل محافظت کند.

دونالد ترامپ ماه گذشته نیز در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت ویسکانسین ادعا کرد: ایرانی‌ها از جان کری مانند یک کودک در طول مذاکرات هسته‌ای سوءاستفاده کردند. آنها از او مثل یک کودک به نفع خود استفاده کرده‌اند.

وی در جریان سخنرانی خود در نشست لابی صهیونیستی آیپک در ماه مارس به جامعه یهودیان آمریکا تضمین داد که اولویت شماره یک وی پس از به قدرت رسیدن از بین بردن توافق زیان بار هسته‌ای با ایران خواهد بود.

دونالد ترامپ که از زمان اعلام نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا انتقاداتی تند علیه اوباما مطرح کرده است، تلاش کرده تا با بد جلوه دادن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به سیاست‌های رییس جمهور کشورش در عرصه سیاست خارجی بتازد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید