سکوت قاتل ستایش در جلسه غیرعلنی تحقیقات

کد خبر : ۱۸۵۴۱
بازدید : ۱۴۵۳

قاتل ستایش کوچولو، صبح دیروز برای انجام تحقیقات، به دادگاه کیفری منتقل شد ولی پشت درهای بسته در مقابل سوالات قاضی سکوت کرد. او به خاطر عدم حضور وکیلش هیچ حرفی نزد و این جلسه، به ٤روز آینده موکول شد. در این جلسه خانواده ستایش نیز با قاطعیت درخواست قصاص کردند.

ستایش کوچولو ساعت یک ظهر، یکشنبه ۲۱ فروردین امسال بود که فریب صحبت‌های پسر ١٧ساله همسایه‌شان را خورد و به قتلگاه این پسر قدم گذاشت. او بی‌آن‌که بداند چه سرنوشت شومی در انتظارش است، به خانه این پسر رفت و دقایقی بعد به طرز هولناکی کشته شد.

پسر همسایه‌ که تنها سه پلاک با خانه آنها فاصله داشت، ستایش را ربود و بعد از این‌که او را مورد آزار و اذیت قرار داد، به قتل رساند. او جسدش را داخل وان انداخت و اقدام به سوزاندن آن با اسید کرد. بعد از آن چون نمی‌توانست جسد را سر به نیست کند، با دوستش تماس گرفت و دوست او که از این ماجرا باخبر شد موضوع را به پلیس خبر داد. بنابراین پسر نوجوان ازسوی پلیس بازداشت شد. بعد از آن شبکه‌های اجتماعی مملو از غم تجاوز به این دخترک ٦ساله شدند، ستایشی که در عکس‌هایش لبخندی کودکانه و بدون دندان دارد. ستایش افغانستانی است و البته زاده ایران، درهمین زیر گوش تهران «ورامین» و منطقه خیرآباد به دنیا آمده است.

از همان روزهای نخست بسیاری در شبکه‌های اجتماعی معتقد بودند که خبر درگذشت او آنطور که باید در رسانه‌ها بازتاب نداشته است. با بازتاب گسترده این خبر، پسر نوجوان نیز پس از اعتراف به قتل صحنه جنایت را هم بازسازی کرد. همچنین نظریه پزشکی قانونی در رابطه با این پرونده نیز صادر شد و مددکاران اجتماعی نیز پرونده را بررسی و نظریه مددکاری خود را جهت ثبت در پرونده ارایه دادند. نظریه اداره تشخیص هویت ناجا در رابطه با بررسی آلت قتاله نیز واصل شد. بنابراین کیفرخواست این پرونده پس از تکمیل این تحقیقات، در دادسرا صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز نخستین جلسه تحقیق از پسر قاتل در شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران و پشت درهای بسته برگزار شد. در این جلسه پدر و مادر ستایش، درخواست قصاص کردند و گفتند که به هیچ عنوان درخواست خود را تغییر نخواهند داد. بعد از آن متهم در مقابل سوالات قاضی سکوت کرد و گفت که به‌ خاطر عدم حضور وکیلش هیچ حرفی نمی‌زند. او گفت که تنها درحضور وکیلش صحبت می‌کند. بنابراین جلسه به روز یکشنبه ١٦ خردادماه موکول شد.



۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید