یازده آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی

یازده آنتی‌بیوتیک‌ طبیعی
کد خبر : ۱۸۵۴۹
بازدید : ۷۴۸۰
11 آنتی‌بیوتیک طبیعیِ جایگزین

فرادید | استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک‌های شیمیایی در دو دهه اخیر روندی صعودی داشته است. همین مسئله سبب شده تا باکتری‌های مقاوم در برابر دارو به وجود آیند که سیر تکاملی آن‌ها سریع‌تر از سیر کنونی دارو است.

به گزارش فرادید*، در دهه 40 میلادی و پیش از کشف آنتی بیوتیک‌های صنعتی، مردم از غذا و گیاهان برای مبارزه با انواع بیماری‌ها و آلودگی‌ها استفاده می‌کردند. حتی امروزه نیز برخی همچنان از همان داروهای طبیعی به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند و نتایج شگفت انگیزی هم از ماجراجویی خود می‌گیرند.

در ادامه قصد داریم برخی آنتی بیوتیک‌های طبیعی را به شما معرفی کنیم که می‌توانند جایگزین مواد شیمیایی شوند و به روند درمانی شما نیز کمک کنند.

سرکه سیب خام
سرکه سیب خام خواص آنتی بیوتیک و ضد باکتری فراوانی دارد. این داروی طبیعی حتی می‌تواند بدن را قلیایی کرده و کلسترول را پایین بیاورد. علاوه بر تمام این موارد، خواص ضد سرطانی سرکه سیب خام نیز اثبات شده است. از آنجایی سرکه سیب خام یک داروی قابض به شمار می‌رود و حاوی مواد شیمیایی نیست، می‌توان از آن به عنوان یک ماده استریلیزه کننده و ضدعفونی کننده استفاده کرد.

مرزنگوش و روغن کارواکرول
مرزنگوش یا آویشن کوهی یکی از موادی است که به کرات در آشپزی ایتالیایی استفاده می‌شود و خواص بی‌شماری هم دارد. یکی از همین خواص، خاصیت ضد باکتریایی آن است که در سیر گوارش و کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند. مرزنگوش حاوی روغنی به نام «کارواکرول» است که در مبارزه با انواع باکتری‌ها و آلودگی‌ها موثر عمل می‌کند.

عسل
در روم باستان برای جلوگیری از عفونت و درمان زخم‌ها از عسل استفاده می‌شد. قرن‌ها است که از این ماده جادویی به عنوان قوی‌‎ترین داروی طبیعی یاد می‌شود، زیرا حاوی آنتی بیوتیک طبیعی و ترکیبات ضد باکتری، ضد التهاب و ضد میکروب است.

11 آنتی‌بیوتیک طبیعیِ جایگزین

در بررسی‌ها مشخص شده که عسل مانوکای نیوزیلند، غنی‌ترین منبع آنتی اکسیدان بوده و دارویی بسیار قوی است. علاوه بر آن، عسل آنزیمی به نام «هیدروژن پروکسید» را در بدن تولید می‌کند که مانع رشد باکتری‌ها می‌شود. این آنزیم همچنین خون را از وجود هرگونه ماده سمی پاک کرده و کارکرد کبد و دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌بخشد. تقویت دستگاه ایمنی در صورتی که با دارچین ترکیب شوند، از جمله آثار مفید آن است.

نقره کلوئیدی
این ترکیب نابود کنند انواع ویروس و باکتری است. نقره کلوئیدی در واقع همان محلول آبی حاوی ذرات نقره است. این ترکیب باید به صورت موقتی استفاده شود، زیرا نقره خود ماده‌ای سمی به شمار می‌رود. با این حال می‌تواند با کمک نقره کلوئیدی به جنگ با ویروس‌ها بروید.

زردچوبه
این ادویه زرد و طلایی رنگ در برابر بسیاری از بیماری‌ها به کمک بدن می‌آید. زردچوبه را می‌توان به شیوه‌های مختلفی استفاده کرد، اما ترکیب آن با عسل تاثیرش را دو چندان می‌کند.

عصاره دانه گریپ فروت
نتایج پژوهش منتشر شده در ژورنال Alternative and Complementary Medicine نشان داد که عصاره دانه میوه گریپ فروت می‌تواند 800 نوع ویروس و باکتری و قارچ را نابود کند. این عصاره سرشار از آنتی اکسیدان بوده که می‌توانند محیط بدن را قلیایی کنند. بنابراین برای گوارش، روده و تقویت دستگاه ایمنی مفید است.

سیر
علیرغم طعم و بوی سیر، باید از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین داروهای جهان یاد کرد. سیر برای سرماخوردگی بسیار مفید عمل می‌کند. سیر
فشار خون بالا - بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که سیر می‌تواند میزان فشار خون را بین 7 تا 8 درصد کاهش دهد. از جمله خواص سیر می‌توان به تصلب شریان، کمک به پیشگیری و درمان انواع سرطان، گزش کنه و عفونت قارچی اشاره کرد.

11 آنتی‌بیوتیک طبیعیِ جایگزین

سرخارگل
سرخارگل (اکیناسه) یک گیاه دارویی است که استفاده آن در آمریکای شمالی و اروپا بسیار معمول است و به عنوان دارویی برای بهبود سرماخوردگی فروخته می‌شود. از جمله اثرات مهم آن می‌توان به خواص ضد باکتری، ضد ویروس، پاک کننده خون، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و درمان کننده زخم‌ها اشاره کرد.

روغن نارگیل خالص
مطالب زیادی در مورد خواص نارگیل منتشر شده که همگی بر خواص بی‌شمار این روغن جادویی صحه می‌گذراند. روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد میکروبی و ضد قارچی فراوانی هم دارد. این روغن می‌تواند تیروئید را متعادل، قند خون را تنظیم، دستگاه ایمنی را تقویت و کارکرد مغز را نیز بهبود بخشد.

روغن نارگیل را می‌توان به دو شکل موضعی و خوراکی استفاده کرد. شما حتی می‌توانید این هدیه گران‌بهای طبیعت را به طرق دیگر استفاده کنید. برای نمونه، می‌توانید روزانه به اندازه یک قاشق چایخوری روغن نارگیل در قهوه صبحگاهی خود بریزید تا در طول روز از انرژی کافی برخوردار باشید.

کلم
کلم حاوی ترکیبات سولفور است که به خوبی به جنگ با سلول‌های سرطانی می‌روند. علاوه بر آن، کلم سرشار از ویتامین C است به شکلی که معادل یک فنجان از آن تا 75 درصد نیاز روزمره بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند.

کلم خواص ضد باکتریایی فراوانی هم دارد که از این طریق به گوارش و حفظ تعادل وزن بدن نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید کلم را به صورت خام در انواع سالاد مصرف کنید و یا حتی آب آن را گرفته و سپس میل کنید.

غذاهای مخمر
غذاهای مخمر مانند کفیر، کلم پاستوریزه نشده، ماست پروبیوتیک و ترشی‌های خانگی می‌توانند فلور روده را تقویت و در نتیجه با سلول‌های سرطانی و انواع دیگر آلودگی‌ها بجنگند.

تمام این آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی از مواد شیمیایی بهتر عمل می‌کنند، زیرا علاوه بر مبارزه با باکتری‌ها و عفونت‌ها هیچگونه عوارض جانبی ندارند. بنابراین شما با اطمینان خاطر می‌توانید از این هدیه‌های طبیعی برای تامین سلامت جسمانی خود استفاده کنید.

منبع: healthy-holistic-living
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • مریم ارسالی در

    من هر روز صبح چایی رو با یک قاشق عسل میخورم و تقریبا علائم آلرژی، تنگی نفس و سرماخوردگی رو دیگه ندارم. اما باید مصرفش مداوم باشه چون با قطع دو هفته ای اون علائم برمیگرده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید