چطور دندان‎های سفیدی داشته باشید؟

چطور دندان‎های سفیدی داشته باشید؟
کد خبر : ۱۹۹۶۲
بازدید : ۱۰۸۹۷
نکاتی برای سفید کردن دندان‌ها

فرادید | یکی از شیوه‌های رایج سفید کردن دندان مراجعه به دندانپزشک و استفاده از مواد سفید کننده و تکنیک بلیچینگ است که البته مضراتی برای دندان دارد.

به گزارش فرادید*، اما برای اینکه از گزند مضرات احتمالی مواد سفید کننده در امان بمانید، ما چندین نکته و روش را به شما خواهیم گفت تا بتوانید همیشه دندان‌های سفیدی داشته باشید.

تمیز کردن تخصصی دندان‌ها
نکته اول این است که به طور منظم باید نزد دندانپزشک بروید تا سلامت دندان‌هایتان را بررسی شود. تمیز کردن تخصصی دندان‌ها بخشی از بهداشت دهان است که پلاک‌ها را از سطح دندان جدا کرده و مانع ایجاد پوسیدگی دندان، التهاب لثه و بیماری‌های پیرامون دندان می‌‎شود. مردم به طور روتین دندان‌ها و فضای بین دندان‌هایشان را توسط مسواک زدن پاک می‌کنند اما بهداشت‌کار دهان و دندان، رسوباتی که بر سطح دندان ته نشین شده و با مسواک از بین نرفته را پاک می‌کند.

دو مرتبه در روز مسواک بزنید
تشکیل پلاک دندان موجب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود و مسواک زدن از این کار جلوگیری می‌کند. اگر شما روزی دو مرتبه مسواک بزنید، دیگر پلاک روی دندان‌هایتان تشکیل نمی‌شود. همچنین فراموش نکنید که دهانتان را پس از هر وعده غذایی بشویید.

سیگار نکشید!
تا جای ممکن از سیگار کشیدن دوری کنید. دود سیگار علاوه بر آسیب‌های جسمانی به دندان‌ها نیز ضرر می‌زند. افراد سیگاری معمولا دندان‌های زردتری نسبت به افراد غیر سیگاری دارند. بنابراین به خاطر سفیدی دندان‌هایتان هم که شده از مصرف سیگار اجتناب کنید.

چای و قهوه و شستن دهان
پس از هر بار مصرف چای و یا قهوه، دهانتان را با آب بشویید چرا که چای و قهوه حاوی ترکیباتی هستند که موجب تغییر رنگ دندان‌هایتان می‌شوند. این اتفاق هنگام مصرف نوشابه هم رخ می‌دهد.

توت فرنگی
میوه‌هایی مثل توت فرنگی باعث سفیدی دندان‌هایتان خواهند شد. البته برای سفید شدن دندان‌ها، توت فرنگی را نصف کرده و به دندان‌هایتان بمالید و یا خمیری از آن درست کرده و با آن مسواک بزنید. البته اجازه دهید خمیر توت فرنگی حدود 5 دقیقه روی دندان‌هایتان باقی بماند تا بتوانید نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

پوست پرتقال
پوست پرتقال هم یک سفید کننده خوب دندان است. کافی است آن را به دندان‌هایتان بسایید. البته می‌توانید پوست پرتقال را با آبلیمو و نمک ترکیب کرده و سپس ترکیب به دست آمده را به دندان‌هایتان بمالید. این را هم فراموش نکنید که پس از مصرف هر یک از ترکیبات طبیعی باز هم باید دهانتان را با آب بشویید.

جوش شیرین
مصرف جوش شیرین به عنوان سفید کننده دندان سابقه طولانی دارد. امروزه نیز بسیاری از خمیردندان‌ها به خاطر تاثیرگذاری آن حاوی جوش شیرین هستند. تهیه محلول سفید کننده دندانِ حاوی جوش شیرین در منزل هم کار سختی نیست. کافی است مقداری جوش شیرین را به نمک ترکیب کرده و آن را روی دندان‌هایتان بمالید. این روش آسان‌ترین و از جمله موثرترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها است.

از دهان شویه استفاده نکنید!
دهان شویه حاوی الکل و ترکیبات شیمیایی دیگری است که می‌توانند موجب تغییر رنگ دندان‌ها شوند. فراموش نکنید که بافت‌های ظریف زیر زبان می‌توانند این ترکیبات را به راحتی جذب و به سمت گلویتان هدایت کنند.

زیاد آب بنوشید
در طول روز زیاد آب بنوشید و همچنین یادتان باشد که پس از هر وعده غذایی دهانتان را بشویید تا تکه‌های غذای به دندان‌هایتان نچسبد.

رژیم غذایی سالم
مقادیر فراوان میوه و سبزی خام در رژیم غذایی خود بگنجانید. این کار سبب خواهد شد تا علاوه بر دندان‌های سفیدتر، کمتر با پوسیدگی دندان مواجه خواهید شد.

منبع: lovdove
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید