شوخی‌های دنباله‌دار کاربران ایرانی این‌بار با خانواده اوباما

کد خبر : ۲۱۶۴۹
بازدید : ۲۹۱۴

یک هفته پر از حمله و هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام افراد مشهوری که ایرانی نیستند. هنوز دو روز از حمله کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام «پایت»، عضو تیم‌ملی فرانسه که در فینال یورو ٢٠١٦، باعث مصدومیت رونالدوی پرتغالی شد، نگذشته که این بار ایرانی‌ها قرعه را به نام چند مسئول خارجی و مشهور مانند خانواده اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا انداختند؛ آن هم در ‌سال آخر ریاست‌جمهوری‌اش.

تعداد زیادی از کاربران ایرانی دو روز گذشته را به نوشتن نظراتی در صفحه‌های اینستاگرام اوباما، دختر او و نظرات انتقادی و طنز در صفحه ترامپ نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری آمریکا، ملک سلمان پادشاه عربستان و نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مشغول بوده‌اند. آنها به‌ویژه در اینستاگرام رئیس‌جمهوری آمریکا و دخترش از آنها خواسته‌اند که «برایشان پول بفرستند، کار پیدا کنند و وضع زندگی‌شان را بهتر از این کنند که هست.»؛ در مقابل هم عده زیادی از ایرانی‌ها به این نظرات انتقاد کرده و از بقیه کاربران خواسته‌اند که «با نوشتن چنین نظرات و درخواست‌هایی غرور ملی ایرانی‌ها را خدشه‌دار نکنند.»

مهم‌ترین اتفاق اما در صفحه «میلا اوباما»، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا افتاد؛ وقتی هجوم بعضی کاربران فارسی‌زبان به صفحه اینستاگرام مالـیا، دختر بـاراک اوبـاما خبرساز شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. در دو روز گذشته بعضی از کاربران فارسی‌زبان‌ با رفتن به صفحه دختر اوباما درخواست‌های خود را با زبان طنز و مزاح مطرح کردند. هنوز مدت زیادی از این موضوع نگذشته بود که مالیا اوباما که از هجوم کاربران به صفحه اینستاگرامش شگفت‌زده شده بود، صفحه‌اش را پرایوت کرد. بعد از آن عده‌ای دیگر از کاربران ایرانی هم دست به کار شدند و با فرستادن پیام‌های خصوصی به دختر بزرگ اوباما از او معذرت‌خواهی کردند. باز هم هنوز زمانی از فرستادن این پیام‌ها از سوی ایرانی‌ها نگذشته بود که مالیا اوباما این پیام‌ها را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت. او در جواب یکی از پیام‌هایی که از طرف ایرانیان برای او ارسال شده بود و از او به خاطر بی‌احترامی‌ها معذرت‌خواهی کرده بود، در صفحه‌اش نوشت: «شما می‌توانید فردی را هیچ وقت نبخشید. بسیاری از مردم در این جهان فقیرند چون تنها چیزی که دارند، پول است. من فهمیدم که ایرانیان افراد بسیار خوبی‌اند چون آنها از من عذرخواهی کردند و من پذیرفتم.»

نظرات طنزآمیز و گاه همراه با فحش کاربران ایرانی در صفحه اینستاگرام دختر رئیس‌جمهوری آمریکا حالا با انتقاد و واکنش تعداد دیگری از کاربران و حتی هنرمندان ایرانی روبه‌رو شده است. مثلا روز گذشته «مهناز افشار»، بازیگر، در این‌باره در اینستاگرامش نوشته است: «چه جوری می‌شه رفت زد روی شونه این عزیزان گفت الهی فداتون بشم از اکانت اینستاگرام دختر آقای اوباما بیا بیرون، اینجا جای این رفتارها نیست.»

اینها هم نمونه‌هایی از نظرات کاربران شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری دراین‌باره است: «زشته به خدا. ما ایرانی‌ها ادعای مسلمونی و اخلاق و فرهنگ و تمدن داریم. آخه این عقده‌ای بازی و رفتار بچه‌گانه چیه.»، «اصلا هم خنده نداره و باید گریه کنیم»، «همه چی رو مسخره بازی گرفتن. چیزی که اوباما فکر می‌کنه می‌گه اینها هنوز جهان سومی موندن.»، «شما می‌تونستید حرف واقعی یا خواسته و تهدیدی که داشتید رو بنویسید که بعد خوندنش رو طرز فکرش اثر کنه و حداقل ایران و ایرانی رو بهتر بشناسه.»، «می‌تونستید تمدنمون و فرهنگمون رو به رخ بکشید.»، «خیلی زشت بود اوباما هر چی باشه بالاترین مقام یک کشوره»، «زشته واقعا ما اگر ایرانی هستیم با فرهنگ و تمدن بسیار بالا این چه حرف‌هایی هست حتی به دشمن قسم‌خورده ایران؛ چه ایرانی چه اسلامی.»، «ما ایرانی بافرهنگ و تمدن هستیم نه چیز دیگه پس قدر فرهنگ و ادب خودمون رو بدونیم.»، «خجالت بکشید نکنید این کارارو حالا باشگاه زحمت کشیده موارد خوب رو منتشر کرده. ملت با فرهنگ ما فردا می‌خوایم تو دنیا تحصیل کنیم، تجارت کنیم یه کاری نکنید خجالت بکشید ملیتمون رو معرفی کنیم به دیگران. ‌ای‌کاش اینستا فیلتر می‌شد.»، «شرم‌آوره. فرهنگ ایران و ایرانی در دنیا داره زیر سوال می‌ره با این همه بی‌ظرفیتی یه عده در دنیای مجازی» و ....

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید