ترامپ معاون خود را انتخاب کرد

کد خبر : ۲۱۷۱۱
بازدید : ۱۰۲۷
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مقامات حزب متبوع خود اعلام کرد که فرماندار ایالت ایندیانا را به عنوان معاون خود برگزیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،‌ «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مقامات حزب متبوع خود اعلام کرد که «مایک پِنس» فرماندار جمهوریخواه ایالت ایندیانا را به سمت معاون خود برگزیده است؛‌ فردی محافظه کار و برخوردار از توانایی متحد ساختن جمهوریخواهان متفرق.

دونالد ترامپ روز جمعه ساعت یازده صبح به وقت محلی در منهتن نیویورک این تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

بنا به اظهارات یک منبع موثق و نزدیک به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، این نامزد جمهوریخواه به مقامات ملی حزب متبوع خود گفت که مایک پنس را برگزیده است. منابع خبری پیش از این به رویترز گفته بودند که ترامپ نظر مساعدی نسبت به فرماندار جمهوریخواه ایندیانا دارد، اما هنوز در تصمیم خود مردد است.

انتخاب معاون از سوی دونالد ترامپ امری مهم و حساس تلقی می شود؛ زیرا پیروزی وی بر شانزده رقیب خود در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه منجر به بروز شکاف میان اعضای این حزب شده است و برخی از رهبران حزب جمهوریخواه هنوز در خصوص مواضع و شیوه انتخاباتی ترامپ مردد و نگران هستند.

گفته می شود ترامپ که تاکنون به هیچ منصب رسمی و سیاسی انتخاب نشده است، تحت تأثیر رفتار آرام و تجربیات مایک پنس در حوزه فرمانداری و همچنین توانایی وی برای کمک به اداره امور در صورت پیروزی خود در انتخابات ماه نوامبر قرار گرفته است.

حال مایک پنس ۵۷ ساله که سابقه فعالیت در کنگره را در کارنامه خود دارد، یک انتخاب مطمئن برای دونالد ترامپ بشمار می رود و شخصیت محبوب وی در میان محافظه کاران از این توان برخوردارست که جمهوریخواهان را به حمایت از ترامپ ترغیب نماید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید