اشتباه "315 میلیونیِ" یک پیرزن در موزه!

اشتباه "315 میلیونیِ" یک پیرزن در موزه!
کد خبر : ۲۱۸۵۹
بازدید : ۵۲۱۹
اشتباه
موزه نویِس (جدید) نورنبرگ

فرادید | پیرزن 91 ساله پس از آنکه جدولی را در موزه حل کرد، توسط پلیس بازجویی شد؛ این جدول از بخت بد او یک اثر هنر و متعلق به موزه بوده است.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، نام این پیرزن مستمری بگیر تحت قوانین حریم خصوصی آلمان فاش نشده است. اما دلیل بازجویی او پر کردن جدولی به ارزش 80000 یورو (معادل 315 میلیون تومان) بوده است.

این اثر هنری که کاملا شبیه یک جدول خالی به نظر می‌رسد، توسط «آرتور کوپکه» طراحی و متعلق به جنبش فلوکسوس است. فلوکسوس جنبشی میان رسانه‌ای و یک شبکه بین‌المللی از هنرمندان، آهنگسازان و طراحان برای ترکیب رسانه‌های مختلف هنری در ۱۹۶۰ میلادی بود که موفق شد نوآوری‌های بسیاری را در هنر اجرایی، فیلم و سرانجام ویدئو پدید آورد.

در کنار این اثری هنری علامتی وجود دارد که بر روی آن نوشته «کلمات را وارد کنید.» پیرزن نگون بخت می‌گوید که فقط از نوشته‌ها پیروی می‌کرده است. یک سخنگوی پلیس می‌گوید: «این خانم به ما گفت که برداشتش از علائم به عنوان "دعوت برای حل جدول" بوده است.»

پیرزن 91 ساله عضو گروهی از بازدیدکنندگان موزه نویِس نورنبرگ، محل به نمایش درآمدن آن اثری هنری، بوده است. وی در گفتگو با پلیس اظهار کرد که اگر مسئولین موزه قصد نداشتند که مردم از آن دستورات پیروی کنند، باید صراحتا آن را عنوان می‌کردند.

اشتباه

اوا کرائوس، مدیر موزه، می‌گوید که آسیب وارده به آن اثر هنری دائمی نبوده و قابل تعمیر است. وی در ادامه می‌گوید: «ما کاملا متوجه هستیم که قصد آن خانم به هیچ وجه آسیب وارد کردن نبوده ولی با این حال، ما به عنوان یک موزه دولتی نمی‌‎توانیم شکایت آن را پیگیری نکنیم. علاوه بر آن، برای گرفتن بیمه مجبوریم این اتفاق را به پلیس گزارش دهیم.»

خانم کرائوس همچنین افزود که فرد اهدا کننده آن اثری هنری به موزه، آن اتفاق را به فال نیک گرفت. تعمیر اثر هنری آسیب دیده چند صد یورو خرج برمی‌دارد و موزه هزینه‌های آن را پرداخت خواهد کرد. وی در آخر اضافه کرد: «ما به آن خانم محترم اطلاع خواهیم داد که آن کلکسیون دار خصوصی، آسیب وارده به اثر هنریِ اهدایی‌اش را به فال نیک گرفته و بنابراین او می‌تواند شب راحت سر بر بالشت خود بگذارد.»

موزه نویس نورنبرگ نیز گفت که در آینده عناوین کنار آثار هنری را تغییر خواهد داد تا بازدید کنندگان از بدانند که نباید به جداول را پر کنند!

منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید