تصاویر/ تیراندازی مرگبار به سوی پلیس امریکا

تصاویر/ تیراندازی مرگبار به سوی پلیس امریکا

سه نیروی پلیس در جریان تیراندازی در بزرگراه "ایرلاین" در شهر "باتون روژ" در ایالت لوئیزیانای امریکا کشته شده‌اند.

کد خبر : ۲۱۹۹۹
بازدید : ۱۳۲۶
فرادید | سه نیروی پلیس در جریان تیراندازی در بزرگراه "ایرلاین" در شهر "باتون روژ" در ایالت لوئیزیانای امریکا کشته شده‌اند.

به گزارش فرادید، 6 نیروی پلیس در اثر تیراندازی در شهر باتون روژ، مرکز ایالت لوئیزیانا هدف گلوله قرار گرفتند. سخنگوی پلیس باتون روژ به شبکۀ خبری سی.ان.ان امریکا گفت سه نیروی پلیس به شدت زخمی شده‌اند و در بیمارستان بستری هستند. پلیس پس از دریافت تماسی مبنی بر این‎که یک فرد مشکوک و مسلح در حال قدم زدن در بزرگراه ایرلاین در باتون روژ است، به این محل رجوع کرد که با تیراندازی یک مهاجم روبرو شد.

رئیس پلیس باتون روژ، در ساعات ابتداییِ وقوع حادثه اعلام کرد یک مظنون هدف گلولۀ پلیس قرار گرفته و کشته شده است و احتمالاً دو مظنون دیگر فرار کرده‌اند. اما در نهایت اعلام شد مظنون کشته شده، تنها مهاجم در این تیراندازی بوده است. رسانه‎های امریکایی مظنون را مردی 29 ساله و اهل کانزاس سیتی در ایالت میزوری با نام «گوین لانگ» معرفی کردند. روزنامۀ نیویورک تایمز دربارۀ لانگ نوشت وی پنج سال در نیروی تفنگداران دریاییِ امریکا خدمت کرده و در مأموریتی 6 ماهه در عراق حضور داشته است.

پس از تیراندازی چند مهاجم به پلیس امریکا در بزرگراه ایرلاین در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا، نیروهای امنیتی مسیرهای منتهی به این بزرگراه را بستند. هنوز گزارش دقیقی از علت بروز این حادثه منتشر نشده است، اما اخیراً به دلیل افزایش اقدامات خشونت‌بارِ پلیس و مرگ چندین رنگین‌پوست در امریکا، تظاهرات و خشونت علیه پلیس ایالات متحده افزایش یافته است.

این تیراندازی مرگبار در حالی صورت گرفته است که در تاریخ 15 تیر ماه دو مأمور پلیسِ سفید پوست در شهر باتون روژ، به یک مظنون سیاه‌پوست که اسلحه‌ای در دست نداشت، 6 بار شلیک کردند و انتشار ویدئویی از این حادثۀ تلخ، موج تازه‌ای از اعتراضات علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانۀ پلیس امریکا به راه انداخت.

پس از این اقدام پلیس و مرگ دو مظنون سیاه‌پوست دیگر به دلایل واهی به دست نیروهای پلیس امریکا در دیگر نقاط این کشور، یکی از نیروهای سابق و رنگین‌پوستِ ارتش امریکا در تاریخ 17 تیر با تیراندازی به نیروهای پلیس امریکا در دالاس در ایالت تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها علیه نیروهای پلیس در صد سال اخیر را رقم زد. در این حادثه پنج نیروی پلیس کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند.

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/

تصاویر/
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید