دستگیری دو تروریست توسط پلیس در ماه رمضان

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تحولات داخلی ترکیه و ارمنستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما در بر نداشت

کد خبر : ۲۲۰۸۰
بازدید : ۱۱۴۴
معاون امنیتی وزارت کشور گفت: تحولات داخلی ترکیه و ارمنستان هیچ گونه تهدیدی برای کشور ما در بر نداشت

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه گردهمایی معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: از همان لحظه‌ی اول تحولات ترکیه، استان‌های مرزی آمادگی کافی را برای کنترل مرزها پیدا کردند.

وی افزود:‌ ما سفر اتباع خود را به ترکیه محدود کرده و پس از این که وضعیت داخلی ترکیه به ثبات رسید، مرز باز شد و از ساعت 16 روز شنبه ترددهای ما به سمت ترکیه، به شرایط عادی بازگشت. البته پیش بینی هم می‌شد که مسائل ترکیه برای ما موضوع امنیتی پیش نیاورد.

ذوالفقاری در ادامه خاطر نشان کرد:‌ هیچ فرد یا مسئولی از ترکیه در روزهای گذشته به کشور ما وارد نشده است.

معاون امنیتی وزارت کشور همچنین درباره آخرین پیگیری‌های حادثه تروریستی کرمانشاه، گفت: در این رابطه هنوز کسی دستگیر نشده، اما اقدامات خوبی انجام شده و سرنخ‌های خوبی به دست آورده ایم و به زودی نتایج اعلام می‌شود. من فعلا توصیه می‌کنم که از گمانه زنی در این باره پرهیز شود.

ذوالفقاری با اشاره به دستگیری یکی از اشرار استان کرمان تصریح کرد: با کار اطلاعاتی بسیار قوی و کم نظیری این فرد که اقدامات خشنی در منطقه داشت و یک پناهگاهی هم برای خلافکاران بود دستگیر و ریشه این شرارت در منطقه خشکانده شد.

معاون امنیتی وزارت کشور با اشاره به این که دو سال است به صورت جدی در حال رصد تکفیری‌ها هستیم اظهار کرد: آنها دنبال خرابکاری در داخل کشور هستند، اما اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ما موجب شده تمام تلاش‌های آنها خنثی شود. ما موارد متعددی داشتیم که کاملا تحت رصد اطلاعاتی ما بودند.

ذوالفقاری در ادامه گفت: به طور مثال در شب جمعه آخر ماه مبارک رمضان دو خبر کسب کردیم که افرادی قصد دارند در روز قدس اقدام خرابکارانه انجام دهند که ما جلسه ویژه برگزار کردیم و این افراد را قبل از این که از استان مرزی ما حرکت کنند دستگیر کردیم. یک نفر توسط ناجا و یک نفر توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد.

ذوالفقاری در ادامه با بیان این که ما اگر حداقل‌های تهدید را احساس کنیم با حداکثر دقت و توجه آن را دنبال می‌کنیم خاطر نشان کرد: جریان‌های تکفیری در سطحی نیستند که مرزهای کشور ما را تهدید کنند آنها دنبال این هستند که افرادی را فریب داده و از آنها سو ء استفاده کنند در حالی که آنها تحت کنترل ما هستند.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به عملیات‌های سپاه در غرب کشور اظهار کرد:‌ عناصر برخی از گروهک‌ها که صرفا کار سیاسی می‌کردند با ارتباط گیری کشورهای منطقه با آنها دنبال اقدام نظامی بودند و سلاح به دست گرفتند. اما قرارگاه عملیاتی حمزه در شمال غرب کشور بلافاصله وارد شد و با عملیات خود تعداد قابل توجهی از این افراد را به هلاکت رساند.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه امنیت کشور ما موجب حسادت سایرین شده و دشمنان ما سعی می‌کنند در کشور ناامنی ایجاد کنند اظهارکرد: همراهی و همکاری مردم در تامین امنیت کشور به ما کمک زیادی کرد. اشراف اطلاعاتی نیروهای ما هم بسیار خوب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ ما نمی‌خواهیم حساسیت‌ها را برای مردم بالا ببریم اما اگر مردم دقت بیشتری نسبت به موارد مشکوک داشته باشند و آن را به ما گزارش کنند، زمینه برای فعالیت تکفیری‌ها فراهم نمی‌شود.البته اکنون ضرورتی نمی‌بینیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید