دستگیری سارقان نقاب دار با ٦ کیلو طلا

دستگیری سارقان نقاب دار با ٦ کیلو طلا
کد خبر : ۲۲۱۰۱
بازدید : ۲۷۱۱
دستگیری سارقان نقاب دار با ٦ کیلو طلا
نخستین سرقت مسلحانه این باند در ٨ فروردین امسال اتفاق افتاد. این باند در این تاریخ به یکی از طلافروشی‌های نظرآباد دستبرد زده و یک کیلو و ٦٠٠ گرم طلا به سرقت بردند.

همین باند در ۱۹ خردادماه نیز در منطقه حصارک بالای کرج نسبت به سرقت مسلحانه طلافروشی اقدام کرده و موفق به دزدیدن چهارکیلو و نیم طلا از آن طلافروشی شدند. اعضای این باند حین سرقت برای ایجاد رعب با اسلحه کلاش نسبت به تیراندازی اقدام می‌کردند و همین باعث می‌شد راحت‌تر بتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند. پس از وقوع این سرقت‌ها پلیس برای شناسایی این باند دست به کار شد.

برابر اظهارات کسبه و اهالی محل، سرنشینان یک خودرو زانتیا سفیدرنگ که ٣ مرد قوی‌ هیکل و مسلح به سلاح کلاشینکف و نقاب به چهره بودند با یک لوله آهنی، ویترین طلافروشی را شکسته و پس از سرقت چهارو نیم کیلو طلا، ضمن شلیک یک تیر هوایی به سرعت به سمت میدان حصارک متواری شدند.

وقتی تیم‌های بررسی صحنه و کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند، فیلم دوربین‌های مداربسته طلافروشی و مغازه‌های مجاور و مسیر فرار سارقان به دقت و به صورت مرحله به مرحله استخراج و مورد بازبینی قرار گرفت که پس از بررسی مشخص شد که پلاک خودرو زانتیا متعلق به یک خودرو پراید سرقتی از شهریار است.

پس از بررسی‌های تکمیلی مأموران، آزمایش‌هایی صورت گرفت که روی پوکه گلوله مشخص شد که سرقت مسلحانه طلافروشی نظرآباد نیز که در تاریخ هشتم فروردین‌ماه به وقوع پیوسته با همین اسلحه صورت گرفته است.

در هشتم فروردین‌ماه ‌سال‌جاری نیز چهار سرنشین یک دستگاه خودرو زانتیا در سرقت مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان نظرآباد، اقدام به سرقت یک‌کیلو و٦٠٠ گرم طلاکرده و پس از فرار سرنخی از سارقان به دست نیامد اما شواهد امر حاکی از آن بود که سرقت طلافروشی درحصارک نیز مرتبط با اعضای این باند سرقت است.

با توجه به این‌که هیچ‌گونه سرنخی از هویت و چهره سارقان در دست نبود، لذا دامنه تحقیقات گسترده‌تر شد و با مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان مسلح، بررسی فیلم‌های دوربین‌های مسیر تردد و فرار سارقان، درنهایت یکی از اعضای باند شناسایی شد و متهم تحت تعقیب و مراقبت و کنترل نامحسوس مأموران قرار گرفت.

درخلال تحقیقات، محرز شد متهم دارای یک خودرو زانتیا سفید بوده که چند روز بعد از سرقت طلافروشی آن را فروخته و درحال حاضر یک خودروی کادنزا خریداری کرده است.

تمامی آدرس‌ها و پاتوق‌های متهم در شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، تهران و ملارد شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفت؛ درنهایت مشخص شد که متهم به همراه چندین نفر از دوستانش به باغی در منطقه کردان ساوجبلاغ رفته است.

با توجه به بافت جنگلی منطقه و امکان فرار متهمان، مسیرهای تردد به باغ تحت پوشش مأموران قرار گرفت و به محض خروج افراد از باغ، هفت تن از آنان درحالی‌ که سوار بر دو خودرو زانتیا و یک دستگاه خودرو پراید بودند، دستگیر و به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شدند.

متهمان در بازجویی مأموران در ابتدا منکر هرگونه دخالت و نقشی در سرقت مسلحانه طلافروشی شدند، اما در بازجویی‌های تکمیلی و درمواجهه با شواهد موجود به سرقت مسلحانه طلافروشی حصارک بالا و سرقت از طلافروشی شهرستان نظرآباد با همدستی یک نفر دیگر که ساکن شرق تهران است، اعتراف کردند.

در بازرسی از منزل متهم یک‌کیلو و٢٠٠ گرم طلا شامل ١٩٤ حلقه النگو زنانه، یک قبضه اسلحه کلاش از داخل یک باغ و همچنین دو تخته فرش نفیس نیز از متهمان کشف شد.

متهمان درمجموع به سرقت ٦کیلو و١٠٠ گرم طلا شامل ٤کیلو و٥٠٠ گرم از طلافروشی حصارک کرج و یک‌کیلو و٦٠٠ گرم از طلافروشی شهرستان نظرآباد اعتراف کرده و درخصوص شگرد سرقت‌ها اعلام کردند که پس از شکستن شیشه ویترین طلافروشی با یک میله بلند، اقدام به سرقت طلاها کرده و جهت رعب و وحشت عابران و سهولت در فرار اقدام به شلیک تیرهوایی می‌کردند.

سارقان مقداری از طلاهای سرقتی را به سه نفر مالخر و طلافروش فروخته بودند که با راهنمایی آنها هر سه متهم دستگیر و طلاهای سرقتی نیز کشف شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید