مرگ دختر جوان بر اثر ازدحام جمعیت در مینی‌بوس

کد خبر : ۲۲۲۲۳
بازدید : ۳۶۶۸
نائب رئیس شورای شهر تهران از مرگ یک دختر جوان بر اثر ازدحام جمعیت در مینی‌بوس محور درکه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی طلایی در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ضروری است؛ رسانه‌ها در انعکاس مسائل توجه بیشتری داشته باشند به انتشار خبری در خصوص فیش حقوقی اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: کل حقوق پرداختی به اعضای شورا به صورت حق‌الجلسه‌ای و بر اساس ۷۰ ساعت است و مبلغ آن نیز از ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سقف حق‌الجلسات به جانبازان تعلق می‌گیرد که از پرداخت مالیات معاف هستند، ادامه داد: در این پرداخت‌ هزینه تلفن، حمل و نقل و... نیز محسوب می‌شود.

طلایی خاطرنشان کرد: اگر چه میزان ساعت کاری اعضا ۷۰ ساعت در نظر گرفته شده اما میانگین زمان حضور و میزان وقتی که اعضا برای پیگیری کار‌ها می‌گذارند ۱۵ ساعت در روز است و همکاران ما در شورا تمام وقت درگیر کارهای مردم هستند.

نائب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: به صرف انتشار فیش حقوقی نمی‌توانیم به آنچه که در پی آن هستیم دست پیدا کنیم مبارزه با فساد باید در جای دیگری صورت بگیرد نه در فیش‌های حقوقی.

وی همچنین درباره طرح کاهش اختیارات تفویض شده به شهردار اذعان کرد: در مقطعی از سوی شورای شهر اختیاراتی به شهردار داده شده و حق شورا است که نسبت به این مساله تجدیدنظر و تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: از رسانه‌ها و همکاران می‌خواهم که مسائل شورا، درون شورا مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا هر آنچه رنگ و بوی سیاسی گرفت از مدار اخلاق و عقلانیت دور شد.

نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هیچ تفاوت نگاه کلانی میان اعضا در مبارزه با فساد و تخلف و عمل به قانون و انجام وظایف شورا وجود ندارد، گفت: اعضای شورا در مبانی و اصول نگاهی یکسان به مسائل دارند و تنها تفاوت در شیوه‌های اجرائی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه‌ای که روز جمعه شاهد آن بوده است، گفت: در محور درکه مینی‌بوس‌هایی که افراد را به این سمت می‌برند؛ چنان پر می‌شوند که روز جمعه دختر جوانی که به در یکی از این مینی‌بوس‌ها تکیه داده بود؛ دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: زمانی که این دختر به در تکیه داده بود، در باز شد و او به بیرون پرتاب شد که در لحظه جان خود را از دست داد و این سوال پیش آمد که چرا نظارت بر حمل و نقل در این محور صورت نمی‌گیرد؟

طلایی ادامه داد: ۲ ساعت و نیم بعد و در زمان بازگشت جنازه این دختر جوان همچنان کنار خیابان بود. چه کسی مسئول برداشتن جسد وی از کنار خیابان بود؟

نائب رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به جان باختن یکی از آتش‌نشانان گفت: آنچه برای خاکسپاری شهید قانع انجام شد ادای دین بود و آنچه کماکان باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که مجلس، شهدای آتش نشان را در ردیف شهدای ملی قرار دهد.

وی تاکید کرد: از نگاه شورا ماموران آتش‌نشانی که حین عملیات کشته می‌شوند شهید محسوب شده و تمام آنچه که به شهدا تعلق می‌گیرد از طرف شورای شهر به آنان داده خواهد شد اما در سطح ملی ضروری است مجلس شورای اسلامی تدبیری در این باره بیندیشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید