کارگردان «عروس فراری» درگذشت

کارگردان «عروس فراری» درگذشت

گری مارشال کارگردان آمریکایی در 81 سالگی چشم از جهان فروبست.

کد خبر : ۲۲۲۳۳
بازدید : ۱۱۴۴
کارگردان «عروس فراری» درگذشت گری مارشال کارگردان آمریکایی در 81 سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرآنلاین، مارشال پنجشنبه در بیمارستانی واقع در کالیفرنیا در اثر سکته ناشی از عفونت ریوی درگذشت. او نویسنده و سازنده برخی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه هفتاد میلادی و کارگردان چندین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کنندۀ سرشناس در نیویورک به دنیا آمد. او در دانشگاه روزنامه‌نگاری خواند و فعالیت خود در صنعت سرگرمی را به نوشتن لطیفه برای بازیگران آغاز کرد.

او خیلی زود به نوشتن فیلمنامه برای سریال‌های تلویزیونی روی آورد. آثار او در این دوران نظر جویی بیشاپ کمدین سرشناس آمریکایی را جلب کرد و پس از به لس‌آنجلس رفت تا نویسندۀ برنامه تلویزیونی جویی بیشاپ شود.

مارشال در ادامه فیلمنامه برخی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دهۀ شصت میلادی از جمله برنامه دیک ون دیک را نوشت. اما دوران اوج او دهۀ هفتاد میلادی بود. او در این دهه سریال‌های «روزهای خوش»، «لورن و شرلی» با بازی خواهرش پنی مارشال و «مورک و میندی» با بازی رابین ویلیامز را ساخت.

این کارگردان دهه هشتاد میلادی به سمت ساخت آثار سینمایی گام برداشت. از جمله آثار سینمایی مطرح او می‌توان به «زن زیبا» و «عروس فراری» با نقش‌آفرینی ریچارد گی‌یر و جولیا رابرتس اشاره کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید