آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!

آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!

تازگی کتابی در باب تاثیر مواد مخدر بر شخص هیتلر و آلمان نازی منتشر شده که زوایای دیگری را در مورد رایش سوم نشان می‌دهد. آیا نازی‌ها با "میراث شیمیایی و مخدر" خود در حال فتح جهان بودند؟

کد خبر : ۲۵۳۰۶
بازدید : ۵۸۷۶۴
فرادید | کتابی در باب تاثیر مواد مخدر بر شخص هیتلر و آلمان نازی منتشر شده که زوایای دیگری را در مورد رایش سوم نشان می‌دهد. آیا نازی‌ها با "میراث شیمیایی و مخدر" خود در حال فتح جهان بودند؟

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل ، با شروع جنگ، نیروهای دفاعی بلژیک خودشان را در سنگرهای کنده شده در کنار یک تپه در چند کیلومتری مرز فرانسه مستقر کردند.

ماه مه سال 1940 میلادی بود و تمام تمرکز آلمان‌ها معطوف به رانندگی در جنگل به ظاهر نفوذناپذیرِ آردنس (در مرز بین بلژیک و آلمان) بود.

سقوط فرانسه کلید خورده بود.

در مقابل نیروهای بلژیکی یک سراشیبی بزرگ بود و پس از آن نیز دشتی چند صد متری؛ به هیچ وجه نمی‌شد حتی یک قدم پیش رفت؛ اصلا انگار خود خودکشی بود!

اما این دقیقا عین همان کاری بود که پیاده نظام ارتش آلمان نازی "وهرماخت" انجام داد. نیروهای بلژیکی که از این تصمیم گستاخانه‌ی آلمان‌ها شوکه شده بودند، چاره‌ای جز عقب نشینی نداشتند. ولی بلژیکی‌های هراسان به جای اینکه هنگام عقب نشینی موقعیتشان را تثبیت کنند، به نیروهای بی‌باک آلمانی اجازه دادند تا آزادانه دنبالشان بیایند.

در طول آن ساعات، نزدیک به 60.000 نیروی آلمانی، 22000 خودروی زرهی و 850 تانک از رود موز (Meuse) عبور کرده و وارد خاک فرانسه شدند.

یکی از حاضرین در آن اتفاق گزارش داده بود که «خیلی بالا بودیم، به شکلی کاملا استثنایی؛ ما سوار خودروها بودیم. خیلی خسته و غرق در گرد و خاک بودیم.»

درست سه روز بعد که فرمانده آلمانی عبور از مرز فرانسه را به مافوق خود گزارش کرد. بسیاری از آن‌ها از شروع حمله چشم روی هم نگذاشته بودند. حتی به لطف "شیشه‌ای" که برای عبور از جنگل آردنس مصرف کرده بودند، بعد از سه روز هم نمی‌توانستند بخوابند.

آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!
هیتلر به کوکائین معتاد بود - شخصی که این مواد را برای پیشوای نازی‌ها تامین می‌کرد "تئودور مورل" (چپ) بود که لقب "استاد تزریق رایش" را یدک می‌کشید

نه تنها نیروهای سخت‌کوش رایش سوم به تحریک شیمیایی معتاد شده بودند، بلکه فرمانده کل آن‌ها نیز به سختی اعتیاد داشت.

آدولف هیتلر برای تمام جهان وانمود کرد که حتی لب به مشروبات الکلی نمی‌زد و تاکنون قهوه را حتی لمس هم نکرده است؛ همان مردی که آخرین سیگارش را در رود دانوب انداخت در حقیقت یک "معتاد تمام عیار" بود که به کوکائین، اکسی‌کدون (ماده‌ای شبیه به هروئین) و یک نوشیدنی تهیه شده از مواد مخدر اعتیاد داشت. تمام این مواد را شخصی به نام "تئودور مورِل" برای پیشوای نازی‌ها تامین می‌کرد که لقب "استاد تزریق رایش" را یدک می‌کشید.

تاثیر مواد بر هیتلر

مواد مخدر به تمام تصمیمات نظامی هیتلر جهت می‌داد: به او کمک می‌کرد تا دشمنانش را شکست دهد؛ اگر قربانی نقشه ترور قرار می‌گرفت، به کمک مواد سریع‌تر بهبود می‌یافت و حتی در رابطه او با اوا براون نیز اثرگذار بود.

وضعیت سلامتی آدولف هیتلر تا سال 1936 آنقدر بد بود که توانایی لازم برای انجام کارهای عادی را هم نداشت: هیتلر از باد نفخِ وصف ناشدنی رنج می‌برد؛ هر دو پایش دچار اگزما شده بود و باید با باندپیچی راه می‌رفت. او حتی پوتین هم نمی‌توانست بپوشید.

مورِل؛ استاد تزریق هیتلر!

مورل (Morell) به پیشوا یک محلول باکتریایی به نام "موتافلور" را پیشنهاد داد. پس از مصرف آن محلول، وضعیت جسمانی او بسیار بهتر شد و مورل را به عنوان پزشک خصوصی خود منصوب کرد.

هیتلر حتی پیش از هر یک از سخنرانی‌های بسیار مهمش از مورل یک "تزریق انرژی‌زا" درخواست می‌کرد تا بتواند با حداکثر توانایی‌هایش فعالیت کند. تمام سرماخوردگی‌های آدولف که مانع از حضور او در مکان‌های عمومی می‌شد، توسط یک جایگزین ویتامینیِ داخل وریدی برطرف می‌شدند. او حتی برای اجرای طولانی مدت سلام نازی‌ها مقداری گلوکز و ویتامین مصرف می‌کرد.

چرا هیتلر سردش نمی‌شد؟

گلوکوز که به شکل داخل وریدی به هیتلر تزریق می‌شد، پس از گذشت 20 ثانیه به مغز انرژی زیادی می‌داد. ترکیب ویتامین‌های مصرفی به آدولف هیتلر اجازه می‌داد تا حتی در روزهای سرد تنها با یک یونیفورم قهوه‌ای نازک جلوی جمعیت حاضر شود و هیچ نشانه‌ای از سرما و ضعف جسمانی در او دیده نشود.

در تابستان سال 1942 میلادی، میزان مصرف مواد تزریقی هیتلر تا حدی زیاد شد که مورل مجبور بود برای خرید سرنگ از داروخانه‌ی اِنگِل در برلین برای هیتلر و اطرافیانش ترتیب ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!
حزب نازی در ماه مارس سال 1938 میلادی - آیا نازی‌ها مواد مصرف می‌کردند؟


مصرف شیشه در جریان حمله به لهستان

مصرف شیشه (مت آفِتامین) در جریان حمله آلمان نازی به لهستان در سپتامبر سال 1939 میلادی به حدی بالا بود که تمام آرشیو نظامیِ فرایبورگ را گزارش‌های منتشر شده توسط بخش خدمات پزشکی پر کرده است. ساختار مولکولی مت آفتامین شبیه آدرنالین است.

مصرف‌کنندگان شیشه پس از مصرف سرشار از انرژی می‌شوند: اعتماد به نفس آن‌ها افزایش یافته و حس سرخوشی، سبکی و طراوت به آن‌ها دست می‌دهد. مثلا وقتی یک تهدید جدی شخص را در معرض خطر قرار می‌دهد، نوعی احساس تصنعی نیز تجربه می‌شود: یک ضربه مصنوعی.

کسی جلودارشان نبود

عواقب آن اقدام برای ارتش آلمان بسیار شگفت آور و برای کسانی که در سد راه آن‌ها قرار می‌گرفتند، بسیار ترسناک بود.

در تمام مراحل حمله به لهستان که منجر به کشته شدن 100 هزار سرباز لهستانی و 60 هزار غیرنظامی شد، نیروهای آلمان نازی بدون هیچ نشانه خستگی تا پایان کار به ماموریت خود ادامه دادند. لشکر پانزر سوم در گزارش خود نوشت: «اغلب نشئگی وجود داشت؛ بازه توجه نیز افزایش پیدا می‌کند؛ عملکرد افراد شدت می‌گیرد؛ کار بدون هیچ دشواری انجام می‌شود؛ ذهن هشیارتر می‌شود و شخص حس طراوت و تازگی دارد.»

بسیاری از سربازان از مواد مخدر به عنوان یک همراه در میدان نبرد استفاده می‌کردند. مصرف مواد مخدر موجب کنار گذاشته شدن ترس می‌شد که جنگیدن را آسان‌تر می‌کرد. یک افسر پزشکی گروهان نهم ارتش آلمان نازی فریاد می‌زد: «به نظر من در نبردهای سهمگین، جایی که همه باید هرچه در توان دارند را رو کنند، آن نیروهایی در اولویت قرار دارند که مواد همراه دارند.»

آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!
مصرف مواد مخدر بر بسیاری از تصمیمات نظامی هیتلر اثر می‌گذاشت

آن شخص با مشاهده بر تاثیر مواد بر عملکرد نیروهای آلمان نازی، از "رشادت‌های سربازان آلمانی" حرف زد.

قرص‌های مخدر و اولین ارتش معتاد جهان!

یکی دیگر از "معجزاتی" که توسط ارتش آلمان نازی "وهرماخت" بر اثر مصرف مواد مخدر توانست انجام دهد، تهاجم مجدد فرانسه در ماه مه 1940 میلادی بود. برنامه این بود که لشکر عظیمی از تانک‌های آلمانی را از کوه‌های جنگلی به ظاهر نفوذناپذیرِ "آردنس" بگذرانند تا در عرض چند روز به شهر مرزی سِدان در داخل خاک فرانسه برسند و از آنجا نیز راهی سواحل اقیانوس اطلس شوند.

نیروهای آلمان نازی همیشه قرص‌های مخدر را در جیب شلوارشان داشتند تا در صورت نیاز استفاده کنند. آن‌ها باور داشتند که درگیری هر آن ممکن است بالا گیرد. پس از آن چه خواهد شد؟ آن‌ها به سرعت یک قرص بالا انداخته تا کاملا هشیار باشند. به همین دلیل می‌توان گفت که وهرماخت اولین ارتشی در جهان بوده که به مصرف مواد مخدر شیمیایی تکیه کرده است.

35 میلیون قرص

در کارخانه تملر (Temmler)، ده‌ها زن دور یک دستگاه دایره‌ای شکل نشسته که به کیک مکانیکی شباهت دارد. نزدیک به 833000 قرص در طول یک روز توسط همان دستگاه تولید می‌شد. وهرماخت میزان بسیار بالایی را برای ارتش و لوفتوافه (نیروی هوایی آلمان نازی) سفارش داده بود؛ رقم کلی آن برابر با 35 میلیون قرص بود.

حتی عوارض جانبی دارو شناختی ناشی از مصرف انبوه آن نیز ملاحظه شده بود. افسران 40 سال به بالا آثار مصرف شیشه را روی قلبشان احساس می‌کردند. یکی کلنل گروهان دوازدهم پانزر، که به مصرف بالا مشهور شده بود، حین شنا در اقیانوس اطلس جانش را از دست داد.

حتی یک کاپیتان حین مصرف پرویتین در یک مراسم مهمانی، دچار حمله قلبی شد. مورد دیگر به سرهنگ تمامی برمی‌گردد که از خستگیِ به وجود آمده در دوره‌های نبرد طولانی گلایه می‌کرد و علیرغم توصیه پزشک، پیش از اعزام به خط مقدم و پیوستن به نیروها از نوعی مخدر به نام پرویتین استفاده می‌کرد. او در نهایت اما آسیب دید.

نیروی هوایی آلمان نازی

نیروی هوایی آلمان نازی موسوم به "لوفتاوه" نیز مانند ارتش آلمان بسیار به ترویج مصرف پرویتین تکیه کرده بود.

انجام عملیات در طول روز برای نیروی هوایی آلمان بر فراز آسمان بریتانیا بسیار خطرناک شده بود. خلبان یکی از جنگنده‌ها این موقعیت را این چنین شرح می‌دهد: «پروازها خیلی دیر حوالی ساعت 10 و 11 انجام می‌شد. حول و حوش ساعت یک یا 2 به لندن یا یکی دیگر از شهرهای آن می‌رسیدیم. ماموریت بسیار خسته کننده‌ای بود. به همین دلیل، ما یک یا دو قرص پرویتین می‌خوردیم و بعد دوباره شنگول می‌شدیم.»

در حالی که جنگنده‌های مِسرشمیت آلمان از لحاظ فنی نسبت به جنگنده‌های اسپیت فایرِ بریتانیا ضعیف‌تر بودند، مصرف مواد مخدر توسط نیروی هوایی آلمان نازی بسیار بیشتر از مصرف مواد در نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا بود. ماده مخدر پرویتین چندین اسم دیگر نیز داشت: نمک خلبان، قرص استوکا و قرص گورینگ.

آدولف هیتلر و نخستین ارتش معتاد جهان!
نیروهای آلمان نازی به سمت چک حرکت می‌کنند

پروپاگاندای آلمان نازی و همچنین ترکیبات دارویی آن مواد باعث می‌شدند تا افراد بیش از پیش به آن وابسته شوند. مصرف چنین موادی در آلمان به بیش از یک میلیون دوز در ماه رسید.

سوسیالیم ملی چون یک سم است!

سوسیالیم ملی به معنای واقعی کلمه سمی بود. آن مسئله یک میراث شیمیایی را از خود به جای گذاشت: سمی که هنوز هم از بین نرفته است

نازی‌ها خودشان را به عنوان افراد سالمی نشان می‌دهند و حتی قوانین سخت‌گیرانه‌ی ضد مصرف مواد مخدر را وضع کرده بودند ولی یک ماده قدرتمند و سمی به یکی از محبوب‌ترین محصولات آلمان تحت فرماندهی هیتلر بدل شده بود.

مطالعات نشان می‌دهد دو سوم افرادی که بیش از حد شیشه مصرف می‌کنند، پس از سه سال دچار مشکلات روان‌پریشی می‌شوند.

بلیتسکریگ

از آنجایی که پرویتین و شیشه از یک ماده فعال مخدر بهره می‌برند و سربازان بیشماری پس از هجوم به لهستان به طور منظم آن‌ها را استفاده می‌کردند، می‌توان گفت که در "بلیتسکریگ" یا همان جنگ برق آسا به فرانسه و حمله به جماهیر شوروی از آن‌ها استفاده شده است. حتی این را می‌دانیم که برای تحقق بهتر اهداف باید دوز مواد مصرفی را بیشتر می‌کردند.

ایدئولوژی نازی‌ها از مدت‌ها پیش جایگاهش را از دست داده بود و رهبران این حزب گزینه‌ی دیگری برای تهییج سربازانشان نداشتند.

پرویتین در آلمان رایش جایگاهش را بیش از پیش تثبیت کرد و بعدها به کشورهای دیگر اروپایی نیز نفوذ کرد. عامل فعال آن مت‌آمفتامین (Methamphetamine) یا همان شیشه است که مصرف آن امروزه غیرقانونی و یا به شدت سختگیرانه (در برخی کشورها) است. متاسفانه آمار مصرف کنندگان آن امروزه به بیش از 100 میلیون نفر رسیده که به سرعت در حال افزایش است. در حقیقت، مت‌آمفتامین امروزه یکی محبوب‌ترین سم بین مردم جهان است.

نوشتار فوق برگرفته از کتاب "مواد مخدر در آلمان نازی" نوشته "نورمان اوهلر" است که توسط "شان وایت ساید" از آلمانی به انگلیسی برگردانده شده است. این کتاب توسط انتشارات "الن لِین" در 6 اکتبر 2016 به چاپ خواهد رسید.


منبع: Dailymail
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • حمید ارسالی در

    ادم هوس میکنه بره معتاد شه

  • ناشناس ارسالی در

    آقا این حرفا چیه عزیز دلم....ارتشی که تنها برای هدف والاشون میجنگیدن و سرشار از نبوغ و ایمان به رهبرشون و آموزش بودن تونستن همچین کاری کنن....فکر میکنید شکست دادن بزرگترین ارتش متفقین در اروپا ظرف 6 هفته کاری هستش که فقط از مصرف مواد بر بیاد؟؟ به جای این طور مطالب فیک استراتژی فتح فرانسه و نقشه عملیات رو بررسی کنین تا حساب کار دستتون بیاد که چرا به فتح فرانسه میگن شاهکار استراتژی. حالا کاری به بحث روشهای ابداع نوین جنگ بوسیله ژنرالهای ورماخت نداریم.....

  • مهدی ارسالی در

    "این رمان توسط انتشارات "الن لِین" در 6 اکتبر 2016 به چاپ رسیده است. " این اطلاعات از یه کتاب رمانه؟

    • ناشناس ارسالی در

      آره دیگه

    • ناشناس ارسالی در

      نکته دیگه اینکه تاریخ ذکر شده هنوز نرسیده!!!

  • ناشناس ارسالی در

    تاریخ را فاتحان مینویسند

  • ناشناس ارسالی در

    اینها همه داستان سرایی انگلیسی ها و آمریکایی ها ست

  • ناشناس ارسالی در

    تنها سم سوسیالیسم ملی ,,نبوغ و کار و انظباط خشک آنها بود مزخرفات سم زاییده ذهن انگلیسیهای مارمولکه .

  • Mehbod ارسالی در

    اگر اینجوریه برید یک شب میدان شوش تزریقی ها و شیشه ای رو جمع کنید بریم دنیا رو فتح کنیم. !!!

    ملت آلمان بسیار قدرتمند با اراده و دارای فرهنگی ژرف و دانشی قوی هستند. هیتلر در شرایطی خاص پس از جنگ جهانی اول که ملت آلمان احساس تحقیر و سرخوردگی می کرد ، توانست این نیروی بزرگ را به خدمت اهداف خود در آورد .

  • ایرانی ارسالی در

    چه اندازه داغ پیروزی های شگفت آور آلمانها رو دل این انگلوساکسونها مونده که هنوز پس از این همه سال هم برای بی ارزش کردنش و سرپوش گذاشتن بر حقارت شکستهایشان دست به دامان این اراجیف تخیلی سریالهای تلوزیونی معتادپرورشان میشوند !! بابا دست از سر المان بردارید اونها تنها با قدرت اراده اون کارها رو کردن !

    • ناشناس ارسالی در

      اين چرت و پرت ها را يهودي ها مينويسند

  • ناشناس ارسالی در

    ببينم اين تقبيح اعتياد است يا تبليغ

  • سعید ارسالی در

    هنوز اکتبر 2016 نشده برادر

  • سواستیکا ارسالی در

    همه ی اینا دروغ های بزرگی که فاتحان جنگ برای تحقیر آلمان نازی بوجود اوردن

  • احمد ارسالی در

    حرف مفت نوشته است.

  • ناشناس ارسالی در

    خوشم میاد کم کم حنای مزخرف گویی انگلیسیها رنگ میبازه. از کامنتهایی که دوستان گذاشتند عرض میکنم.

  • ناشناس ارسالی در

    مستندات این مقاله چیه؟؟؟به نظر من که ساخته و پرداخته ذهن دشمنان هیتلره...حدس زدنش سخت نیست...

  • علی ارسالی در

    پیشنهاد میکنم کتاب شکست تابوها نوشته رودولف چرنین را مطالعه فرمائید تا هر جعلیاتی را بنام تاریخ به خورد خوانندگان ندهید .

    • ناشناس ارسالی در

      کتاب زیادِ و ارزش کارای هیتلر خیلی زیاد بوده. من اصلا با این شایعاتی که در موردش می‌سازند موافق نیستم، اما دلیل نیست این شکلی از زحمت کسی که وقت گذاشته واسه بازتابِ یه تفکر قدردانی کرد علی آقا.
      اصلا وظیفه خواننده و یا حتی بیننده است که قضاوت کنه بین درست و غلط. توی همین سایت مطالب بسیار جالبی دیدم در مورد هیتلر. مثلا سرچ کن "آخرین روز زندگی هیتلر" یا همچین چیزی که واقعا جالب بود.
      اتفاقا باید از اینجور سایتا که میشینن وقت میذارن واسه مطالب جذاب این شکلی خیلی تشکر کرد که به فکر کلیک و خبرهای زرد نیستند. خواننده باید جفت زوایا رو بدونه و بخونه و خودش قضاوت کنه. بدرود.

    • احمدرضا ارسالی در

      کاملا موافقم ناشناس.

  • فرامرز ارسالی در

    درود بر هیتلر که هنوز دشمنان او حتی از روح بزرگ او وحشت دارند.دنیای بعد از هیتلر هر چه دارد از علم نازی ها میباشد.مانند موتور جت.اتم و ....

    • ناشناس ارسالی در

      sieg heil

  • ناشناس ارسالی در

    هیتلر آلمان رو نابود کرد اونوقت شما میگید درود بر هیتلر، هیچ میدونید اگر اینو به یک المانی بگید چه حس بدی بهشون میدین و کما اینکه اگر تو کشور المان کسی بگهددرود بر هیتلر پلیس دستگیرش میکنه.

    • یاشار ارسالی در

      دلیل این طرفداری ها توهم همنژادی فارسها با ژرمن هاست

    • علی ارسالی در

      یاشار
      با این حرف بی اطلاعی تاریخی خود را نشان دادید. از شایعه ای که فقط در زمان محدودی در ایران رواج داشت سخن گفته اید لکن از نهضت جدیدی که در نکوهش و رد تاریخ نویسی سراپا دروغ و جعلیات متفقین پس از جنگ در اروپا بوجود آمده بی خبرید .
      دوست عزیز کمی بروز باشید و مطالعه کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    حتمن ژنرال گودریان و رومل و روندشتات از پای منقل و وافور لشکرهای زرهی ورماخت رو هدایت می کردن و اون عکسهای معروف ژنرال رومل بر روی تانک در افریقا و یا روندشتات در هنگام فرماندهی نیروهای چترباز تقلبی بوده

  • رایش سوم ارسالی در

    هیلتر مرد بزرگی بود میخواست آلمان ب یکی از قدرت های دنیا تبدیل کنه آدم خوش فکر با لیاقتی بود درود ب هیتلراینا همش چرته خودشونم میدونن ک هیتلر آدم باهوشی بود

    • ناشناس ارسالی در

      باید گند زد به اون قدرتی که بخواد مخالفانش رو ببره اردوگاه کار اجباری. کمی انسانیت بد نیست. متاسفانه مردم فکر می کنن یا باید طرفدار این ظالم باشن یا اون ظالم. راه سومی که در اون مستقل فکر کنن و با وجدان باشن وجود نداره. هیتلر یک جنایتکار بود، مثل آمریکا مثل شوروی مثل همه جنایتکارهای فعلی.

  • amir ارسالی در

    پیشوای بزرگ از این گونه تهمتها و اراجیف بسیار مبراست روحش شاد

    • ناشناس ارسالی در

      مرحوم آقای بزرگ با مارلین دیتریش آب گوشت بزباش خورد. با ترشی لیته!

  • ناشناس ارسالی در

    زنده باد پیشوااااااااااااااااااا

  • امیر ارسالی در

    گزارش های جذابی کار میکنین. ایول ادامه بدین همینجوری. دمتون گرم.

  • ناشناس ارسالی در

    چه زیبا و درست فرمودند: اين چرت و پرت ها را يهودي ها مينويسند و به خورد دنیا می دهند .

  • باربد ارسالی در

    این جفنگیات چیه
    ارتش المان از نظر فن آوری یه سر و گردن از انگلیس و امریکا و شوروی جلوتر بود

  • علی زارعی ارسالی در

    عجب خزعبلاتی نوشته شده در یه رمان !

    احتمالا علمی-نخیلیه !

  • ناشناس ارسالی در

    با این حساب الان وقتشه که ما ایرانیا دنیا رو فتح کنیم. چون بزرگترین ارتش سیخ و سنجاقی و وافوری رو در اختیار داریم.

  • محسن ارسالی در

    عجب چرندیاتی. طرف عجب ذهن خیالپردازی داشته.

    ارتشی که شیشه مصرف کنه خودش بعد از چندماه اتوماتیک زمینگیر میشه دیگه نیازی نیست چندین کشور (آمریکا، شوروی، فرانسه، انگلیس و...) واسه زمینگیر کردنش دست به هزار حقه و سلاح مخطلف بزنن.
    راستی تو این کتاب درباره نحوه پیشروی ارتش ژاپن چیزی ننوشته بود، مثلا ماریجوانا رو روی برنج میریختن بجای سبزی پلو یا اینکه شیشه رو بجای سوشی مصرف میکردن!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    پس ژاپنی ها هم سوشی با شیشه میزدن که تا هند و برمه پیشروی کرده بودن....

    • ناشناس ارسالی در

      همه اینهاچرت پرت
      درود برهیتلر

  • حسین ارسالی در

    مضحک بود.
    نگفتید این همه ادوات پیشرفته جنگی و دقیق رو کی اختراع می کرد واسشون؟؟ ساقی ها ؟؟!!!
    خلبان ها و فرماندهان نابغه اونها، استراتژی های پیشرفته و موفقی داشتن که به کمک سربازان منظم و پرتعهد و دانشمندان و مخترعینشون، در حال فتح دنیا بودن...

    عبرت بگیرید: علم +برنامه+ تلاش= برتری بر کل دنیا

  • جواد ارسالی در

    درود بر پیشوا

    heil Hitler

  • دکترقره ویسکی ارسالی در

    فرض را بر صحیح بودن بگذاریم : یعنی قبول کنیم که برخی از مواد مانند شیشه باعث ایجاد اعتماد بنفس میشه پس ارتش نازی بوسیله مواد مخدر ماموریتهای سخت رو انجام می داده .
    اگر این فرض را بپذیریم باید قبول کنیم معتادین موفق ترین افراد جامعه هستند . ایا این طور هست ؟
    بسیاری از دانشجوها به بهانه امتحان و درس خوندن مواد مصرف می کنند اما به سختی می تونن نمره قبولی بگیرن
    مواد مخدر در شروع مصرف ممکنه اعتناد بنفس رو بالا ببره که دلیلش هم همه می دونن اما بعد از مدتی عادی میشه وفرد مصرف کننده باید مصرفش رو بالا ببره در زمان کمتر از یکسال مصرف کننده قدرت خلاقیتش در حد صفر کاهش پیدا می کنه .
    ارتش المان از منظم ترین ارتشهای جهان بوده اشخاصی که مواد مصرف می کنند منظم نیستند و تابع نظم نیستند
    افرادی که مواد مصرف می کنند در زمان نشگی بسیار احساساتی می شن اما ارتش المان معروف بوده به اینکه احساس نداشته.
    افرادی که مواد مصرف می کنند بسیار لذت طلب می شن اما ارتش المان لذت طلب نبودن
    همه اینها یعنی ارتش المان مشابه همه افراد ممکنه برخی مواد مقرف می کردند اما همه گیر نبوده

  • ناشناس ارسالی در

    درزمان جنگ جهانی

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من این مطلب سراسر کذب محض هست .

  • امیر ارسالی در

    واقعا مسخره ست.تاریخ رو فاتحین مینویسند.اینا چرت پرت هایی که نگلیسی ها و امریکایی ها تو مخ افکار عمومی میکنند.

  • پژمان ارسالی در

    ای کاش ملت ایران نیز مانند ملت المان پر کار و تلاش بودند اونوقت ایران بهشت میشد.

  • علی ارسالی در

    هیتلر سیگارکشیدن رو ممنوع کرده بود و بعد خودش کوکاعییین مصرف میکرد واقعا این چ کتابیست ؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    در این صورت باید بعد از جنگ که اکثر مردم در آن شرکت داشتند معتاد می شدند. پس آلمان بعد از جنگ را چه کسی ساخت. درصد کمی از معتادها می توانند ترک بکنند و دوباره به فعالیت اجتماعی برگردند. چنگیز و تیمور لنگ هم بخش زیاد از جهان را فتح کردند اگر کتاب منم تیمور جهان گشا را بخوانی می بینی نظم و خلاقیت باعث فتوحات شده است.

  • جمشید ارسالی در

    سلام به خاطر روبط المان با سایر کشورها این رمان نوشته شده است......

  • ناشناس ارسالی در

    همه سربازان المان با سواد بودندو مختصات را می فهمیدند

  • ناشناس ارسالی در

    این انگلیسی ها چه توهماتی میزنن....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید