اگر دماغ بزرگی دارید خوشحال باشید!

بینی بزرگ از جمله مواهب خدادایست که برخی افراد قدر آن را نمی دانند و دست به عمل های جراحی مختلف برای کوچک کردن آن می زنند.

کد خبر : ۲۷۱۴۱
بازدید : ۴۸۹۸
بینی بزرگ از جمله مواهب خدادایست که برخی افراد قدر آن را نمی دانند و دست به عمل های جراحی مختلف برای کوچک کردن آن می زنند.

این نوع بینی ها باعث پیشگیری از ورود انواع میکروبها ،ویروس ها و ذرات معلق در هوا به داخل بدن می شوند

به اعتقاد اغلب افراد بینی کوچک یکی از مهم ترین شاخص های زیبایی چهره به شمار می رود. به همین دلیل است که جراحی زیبایی بینی در میان جوانان بسیار پرطرفدار است.

اما مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که بینی بزرگ موجب محافظت در برابر بیماری های مختلف از جمله سرماخوردگی می شود. در این بررسی مشخص شد که هر چه بینی و لب ها بزرگ تر باشند، ذرات معلق، گرد و غبار و باکتری های کمتری وارد بدن می شوند.

برای انجام این تحقیق، پژوهشگران دو بینی مصنوعی ساختند که یکی از آن ها ۲٫۳ برابر از دیگری بزرگ تر بود. این دو بینی روی دو صورت مصنوعی قرار گرفت و دو لب مصنوعی با شکل ها و اندازه های متفاوت نیز بر روی این صورت ها آزمایش شد.

نتایج نشان داد در بینی های بزرگ تر به مراتب ذرات معلق کمتری وارد مسیر تنفسی می شوند. این نتیجه در مورد لب های بزرگ تر نیز صادق بود.

سرپرست این گروه تحقیقاتی معتقد است: بینی بزرگ تر خطر ورود عفونت به بدن را کاهش داده و همچنین میزان آلودگی هوای وارد شده به بدن را نیز کمتر می کند.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    حالا فردا همه حمله می کنند دماغشونو بزرگ کنند.
    خلق را تقلیدشان بر باد داد!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید