تصاویر/ زیباترین قبرستان‌های دنیا

تصاویر/ زیباترین قبرستان‌های دنیا

در دنیای مدرن تصور می‌شود مرگ و زیبایی باهم ناسازگارند. اما نگاهی به برخی از زیباترین قبرستان‌ها ممکن است به‌سرعت دیدگاه هر مسافری را تغییر دهد.

کد خبر : ۲۸۲۲۸
بازدید : ۸۹۸۵

فرادید | در دنیای مدرن تصور می‌شود مرگ و زیبایی باهم ناسازگارند. اما نگاهی به برخی از زیباترین قبرستان‌ها ممکن است به‌سرعت دیدگاه هر مسافری را تغییر دهد.


1. قبرستان کلیسای جامع سنت اندروز
سنت اندروز، اسکاتلند
کلیسای جامع سنت اندرز که در قرون 11 و 12 بنا شد، چندین قرن بزرگ‌ترین کلیسای اسکاتلند بود. اما جنگ، آتش‌سوزی و طوفان باعث شد از آن جز ویرانه‌ای سنگی بر روی صخره‌ای مشرف‌به دریای شمال باقی نماند که اطرافش را قبرستانی غمگین و تلخ فراگرفته. در اینجا طرفداران گلف می‌توانند بر مزار قهرمان قرن نوزده گلف "یانگ تام موریس" بروند؛ علاقه‌مندان به فرهنگ می‌توانند به تحسین مجسمه‌های قرون‌وسطی بپردازند و شکارچیان روح خود را با ارواح قبرستان مشغول کنند.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

2. قبرستان مری
Săpânţa، رومانی
در شهری 5 هزارنفره در شمال رومانی یکی از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی قرار دارد که این شهرت تنها به دلیل افرادی که آنجا د فن شده‌اند نیست. تمام قبرها در "مری" با یک صلیب از جنس چوب بلوط به رنگ آبی مزین شده‌اند و تصویری از زندگی فرد به همراه یک شعر نیز بر مزارها وجود دارد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

3.قبرستان Père Lachaise
پاریس
این قبرستان پر بازدیدترین آرامگاه در دنیاست که 110 هکتار وسعت دارد و دارای گردشگاه‌های سنگفرش، مسیرهای پوشیده از درخت و آرامگاه‌های زیباست. افراد مشهوری همچون مولیر، مارسل پروست، اسکار وایلد، گرترود استاین و جیم موریسان در میان 70 هزار قطعه‌ی این قبرستان قرار دارند. این قبرستان که در سال 1804 تأسیس شد در ابتدا برای انتقال قبور از دیگر بخش‌های شهر استفاده می‌شد. به تدریج افراد معروف در این قبرستان دفن شدند و به شهرتش افزوده شد. اخیراً یکی از اعضای شورای شهر فلوریدا پیشنهاد داد قبر موریسان را به زادگاهش انتقال دهند. این پیشنهاد با انتقاد شدید طرفداران و مردم روبرو شد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

4. قبرستان Okunoin
استان واکایاما، ژاپن
بزرگ‌ترین گورستان ژاپن که به دوره 816 بعد از میلاد مسیح بر می‌گردد و احساسی آرام، دلهره‌آور و عمیقاً روحانی در شما ایجاد می‌کند. این قبرستان بخشی از میراث جهانی یونسکو است و خانه یادبود بیش از دویست هزار راهب بودایی ازجمله استاد بودایی "کوکای" می‌باشد. دروازه ورودی آرامگاه کوکای با ده هزار فانوس آراسته‌شده است. این گورستان مکان یادبود برخی جریانات تاریخی عجیب‌وغریب هم هست؛ همانند یک فنجان قهوه بزرگ برای بزرگداشت کارگران یک شرکت تولید قهوه.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

5. قبرستان ویورلی (Waverley)
سیدنی، استرالیا
برخی از چهره‌های معروف استرالیا در اینجا دفن شده‌اند، ازجمله هنری لاوسون، کریکت ویکتور ترامپر و شورشیِ ایرلندی مایکل دویر. اما دلیل اصلی برای بازدید از این مکان منظره آن است. این گورستان در سال 1877 تأسیس شد و با حدود 40 هکتار وسعت بر فراز تپه ای مشرف‌به اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

6. آرامگاه رکوله‌تا
بوینس آیرس
باغ مجاور کلیسای رکوله‌تا به‌خودی‌خود همانند شهری می‌ماند که در مرکز بوینس آیرس واقع‌شده است. معروفترین فردی که در اینجا دفن شده "اوا پرون" است. وی 15 فوت در زیرزمین دفن شده است تا آرامشش مختل نشود. قبرستان به سال 1822 برمی‌گردد و پر از مجسمه‌های فرشته، هنر دکو، هنر نو، باروک و نشانه‌هایی از نئوگوتیک است. اما تأثیرگذارترین قبر از آنِ "روفینا کامباسرز" است که در سال 1902 و در سن نوزده‌سالگی درگذشت. افسانه‌ها حاکی از آن است که چند روز پس از خاک‌سپاری، از آرامگاه او صدای جیغ شنیده می‌شد. قبر او باز شد و نشانه‌هایی از خراش بر روی تابوت و صورتش دیده شد که به دلیل تلاش ناموفق او برای فرار بوده است.

تصاویر/ زیباترین قبرستان‌های دنیا
7. قبرستان بوناونتوره
ساوانا، گرجستان
این قبرستان پر از مجسمه‌های فرشته خزه‌پوش و درختان بلوط قدیمی است. جانی مرسر در اینجا به خاک سپرده شده است که اولین فرماندار گرجستان بود. اما اکثر مردم این قبرستان را که در سال 1846 بنا شد، به دلیل جلد کتاب جان برندت ( نیمه‌شب در باغ خیر و شر) می‌شناسند. بر روی جلد این کتاب مجسمه "پرنده دختر" دیده می‌شود که دیگر آن را در قبرستان نمی‌بینید. این مجسمه قبل از طوفان متیو به یک موزه محلی منتقل شد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

8. قبرستان کوه زیتون
اورشلیم
در متون قدیمی یهودی آمده زمانی که روز قیامت فرا برسد، از این مکان مقدس آغاز می‌شود که بیش از سه هزار سال قدمت دارد. کوه زیتون از غرب به اورشلیم و از شرق به صحرا دید دارد. این قبرستان آرامگاهِ خاخام‌ها، روحانیان مسیحی و مناخیم بگین نخست‌وزیر اسرائیل است. این قبرستان اخیراً با کمبود فضا مواجه شده است.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

9. قبرستان ملی آرلینگتون
آرلینگتون، ویرجینیا
کمتر مکانی به‌اندازه آرلینگتون برازنده و تأثیرگذار است. این قبرستان آرامگاه بیش از چهارصد هزار جانباز و سرباز وظیفه آمریکایی و خانواده هایشان است. این زمین زمانی متعلق به نوه ی مارتا واشنگتن بود. در سال 1863، بخشی از املاکش به روستایی تبدیل شد که به بردگان برای رسیدن به آزادی کمک می‌کرد. سپس به قبرستان جنگ داخلی تبدیل شد. در میان چمن‌ها و درختان صد ساله، آرامگاه سربازان گمنام وجود دارد. آرامگاه جان اف کندی که با شعله ابدی روشن‌شده، پیر لانفانت، ترگود مارشال و مدگار اورز نیز در اینجا قرار دارد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

10. قبرستان ‌هایگیت
لندن
طراحان قرن 19 در این قبرستان خلاقیتی دراماتیک به خرج دادند. برجی هرمی مانند بر فراز مسیرِ دخمه وار آن دیده می‌شود که به "دایره لبنان" ختم می‌شود: قبرهایی که اطراف یک درخت سدر قدیمی ساخته‌شده‌اند. در زمان ویکتوریا، این قبرستان بسیار محبوب بود؛ اما مدت زیادی مورد غفلت قرار گرفت. در میان 170 هزار نفری که در این آرامگاه دفن شده‌اند، لوسین فروید نقاش، جورج الیوت رمان نویس و کارل مارکس که قبرش با مجسمه عظیمی مزین شده، قرار دارند. اما قبر اسکندر لیتویننکو جاسوس مسموم شده‌ی روسی بسیار جالب‌تر است: او به دلیل سطح بالای رادیواکتیو در بدنش، با تابوتی دارای آستر سربی دفن شده است.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

11. مرکز فرهنگی اسیستنز
کپنهاگ
محلی‌ها از این مکان به‌عنوان پارک استفاده کرده و در آن پیک نیک می کنند. این قبرستان در سالهای 1760 بناشده و آرامگاه ابدی بسیاری از دانمارکی‌های معروف است. در این کشور تساوی طلب، مقبره‌های بزرگ و تزئین شده نمی‌بینید. هانس کریستین اندرسون یک سنگ قبر بزرگ و ساده دارد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

12. قبرستان گرینوود
بروکلین، نیویورک
ویلیام تویید و ژان میشل باسکیت، لئونارد برنشتاین و ژنرال های جنگ داخلی، همگی در این تپه ی بروکلین به خواب ابدی رفته اند. این قبرستان از سنترال پارک و پراسپکت پارک قدیمی‌تر است و همیشه به‌عنوان فضایی تفریحی استفاده‌شده است. در دهه 1960، بعد از آبشار نیاگارا، دومین مقصد توریستیِ کشور بود. این پارک 478 هکتاری سبز و بی ‌سر و صدا با رود و دریاچه است و منظره زیبایی به افق منهتن دارد.

زیباترین قبرستان‌های دنیا

منبع: Bloomberg
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    بهشت زهرا را هم میگذاشتید

  • مسافر ارسالی در

    قبرستان مشاهیر مسکو یادتان رفته است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید