تصاویر/ تصادف آمریکایی در نیم قرن پیش

تصاویر/ تصادف آمریکایی در نیم قرن پیش

لانس نیکس، عکاس با استعدادی است که تصاویرش از جنگ ویتنام به یاد ماندنی است. او اما در دهه 60 میلادی یعنی زمانی که برای روزنامه "فرزنو بی" کار می‌کرد، عکس‌های زیادی از صحنه تصادف اتومبیل‌ها گرفته بود.

کد خبر : ۲۸۵۱۷
بازدید : ۸۱۳۲
فرادید | لانس نیکس، عکاس با استعدادی است که تصاویرش از جنگ ویتنام به یاد ماندنی است. او اما در دهه 60 میلادی یعنی زمانی که برای روزنامه "فرزنو بی" کار می‌کرد، عکس‌های زیادی از صحنه تصادف اتومبیل‌ها گرفته بود.

فرزنو در ایالت کالیفرنیا است و در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. تمام تصاویر زیر با موضوع تصادف و بین سال‌ها 1960 تا 1966 میلادی گرفته شده است.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن‌ها کلیک کنید

ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اون قدیم ها ماشین ها خیلی مستحکم ساخته می شدند. ببینید فقط کاپوتشان له شده . معلوم هست که خون از دماغ راننده هم در نیامده

    • ناشناس ارسالی در

      البته این موضوع تا حدودی درست است ولی صد درصد درست نیست. تصور کنید که قسمت عمده ضربه به اتاق و سرنشینان وارد می شده! که در تصادفات شدید بسیار مشکل ساز بوده.
      یکی از اصول ساخت خودرو و همچنین ساختمان در مقابل ضربات دینامیکی، انعطاف پذیری است. در ابتدای مدرن شدن ساختمان سازی، تصور این بود که هرچه محکم تر، بهتر! ولی بعدها مشخص شد که در مقابل زلزله های شدید امنیت ساکنین در ساختمان های سبک و انعطاف پذیر بیشتر حفظ میشود.
      با تمام این عرایض ضعف بیش از حد مانند آنچه که در ساختار پراید مشاهده می شود از استحکام بیش از حد کشنده تر است و باید تعادلی بین استحکام و شکل پذیری برقرار شود. به نظرم بدنه سمند بین خودرو های داخلی تا حدود زیادی این مهم را رعایت کرده است.

    • ناشناس ارسالی در

      تا جایی که تو فیزیک خوندیم هرچه ماشین محکم تر باشه ضربه وارده به راننده شدیدتر میشه. چون انرژی اینرسی حرکتی در جمع شدن خودرو تلف نمیشه و مستقیم به راننده منتقل می شه. اگر تست تصادف ماشین های جدید رو هم ببینی میبینی در تصادف کابین سرنشین سالم می مونه اما کاپوت تا شیشه جمع میشه.

    • ناشناس ارسالی در

      اون ماشین قدیمی که میگی محکمه برای اینکه اون موقع فکر میکردن صرفا ماشین از ورقه های محکم و سنگین ساخته بشه کفایت میکنه نه ایربگی بوده ونه حتی کمربندی برای بستن.
      شما تو اینترنت یه سرچی کن تست تصادف دوتا شورلت آمریکایی یکی مدل دهه50 و یکی هم 2015 اونوقت متوجه میشی مهندسی خودرو به ورقه های کلفت و سنگین آهن نیست

  • ناصر ارسالی در

    راننده همه این ماشینها زن بودند؟

  • کلات ارسالی در

    دهه های 60 و 70 میلادی خیلی خوب بود..

    دغدغه نبود ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید