سوالاتی که زنان 30 ساله باید از پزشک خود بپرسند!

سوالاتی که زنان 30 ساله باید از پزشک خود بپرسند!
کد خبر : ۲۸۶۰۴
بازدید : ۸۶۳۷
سوالاتی که زنان 30 ساله باید از پزشک خود بپرسند!

فرادید | زنانی که در دهه چهارم زندگی‌شان قرار دارند، باید توجه کنند که سن 30 تا 40 سالگی برای بدن از لحاظ پزشکی یک مرحله مهم تلقی می‌شود. احتمالا وقتی به پزشکتان مراجعه می‌کنید، ساعتی را در نوبت می‌ایستید و آن 15 دقیقه ملاقات را صرف سوالات بیهوده می‌کنید. به همین دلیل، ما با دکتر مری جین مینکین، پزشک زنان و زایمان و همچنین استاد دانشگاه ییل، صحبت کردیم تا سوالات مناسب را از او جویا شویم.

1. آیا باید در روش‌های پیشگیری از بارداری‌ام تغییری حاصل کنم؟
به گزارش فرادید به نقل از ام اس ان، حواستان باشد؛ اگر سیگار می‌کشید، بعد از سن 35 سالگی مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری را متوقف کنید، زیرا در آن صورت احتمال سکته یا گرفتگی رگ‌های خونی بیشتر خواهد شد. بهتر است پیش از هر چیزی با پزشکتان صحبت کنید. اگر فکر می‌کنید که دیگر نمی‌خواهید فرزند به دنیا آورید، شاید بهتر باشد از روش IUD بهره بگیرید، زیرا علاوه بر سهولت تا 10 سال ماندگاری دارد.

2. تا چه زمانی باردار می‌شوم؟
سوال سختی است. امکان بارداری معمولا پس از سن 35 سالگی سیر نزولی به خود می‌گیرد. بنابراین اگر قرار است به باردار شدن فکر کنید، باید با پزشکتان مشورت کنید. او به شما می‌گوید چه کاری انجام دهید. برای نمونه، مصرف ویتامین‌های پیش از تولد یکی از کارهای اولیه است.

3. اولین ماموگرام را چه زمانی بگیرم؟
اگر پیشینه ابتلا به سرطان پستان در خانواده شما قوی است (بدان معنا که مادر یا خواهرتان مبتلا بوده)، باید اولین ماموگرام را در حدود 35 سالگی بیندازید. اگر چنین پیشینه خانوادگی ندارید، می‌توانید آن را تا 40 سالگی به تعویق بیندازید.

سوالاتی که زنان 30 ساله باید از پزشک خود بپرسند!

4. وزنم چطور است؟
قرار نیست فقط خودتان را با ترازو وزن بکشید. شما باید به وزن ایده‌آلتان نزدیک شوید. دلیلش این است: داشتن اضافه وزن بیش از حد موجب بروز انواع سرطان به ویژه سرطان پستان می‌شود. دیابت و بیماری‌های قلبی از دیگر مشکلات چاقی هستند.

5. آیا برای تشخیص سرطان، باید آزمایش ژنتیک بدهم؟
مجددا اگر پیشینه سرطان سینه و تخمدان در خانواده‌تان وجود دارد، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید. یک سندروم ژنتیکی دیگر نیز به نام «سندرم لینچ» وجود دارد که از علائم وجود سرطان معده‌ای- روده‌ای و همچنین سرطان رحم به شمار می‌رود. پزشکتان به خوبی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

6. چه اقدامات پیشگیرانه سلامتی را باید به طور منظم انجام دهم؟
سوالات این چنینی خوب است، زیرا امکان شخصی سازی با توجه به تغذیه و تمرین‌های منظم را برای پزشکتان فراهم می‌کند. مصرف مکمل‌های ویتامین دی و کلسیم نیز از دیگر موارد است.

منبع: MSN
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید