خرید جهیزیه ساده چقدر آب می‎خورد؟

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با توجه به تعدد تولیدکنندگان و تنوع کالای ایرانی، می‌توان مایحتاج اولیه و ضروری زندگی را با قیمتی بین 5 الی 10 میلیون تومان تهیه کرد.

کد خبر : ۲۹۸۱۴
بازدید : ۱۲۲۰
رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: با توجه به تعدد تولیدکنندگان و تنوع کالای ایرانی، می‌توان مایحتاج اولیه و ضروری زندگی را با قیمتی بین 5 الی 10 میلیون تومان تهیه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد طحان پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهار داشت: با درآمد حداقلی جوانان امکان خرید جهیزیه مناسب برای آنها وجود ندارد و از طرفی اخذ تسهیلات 3 الی 5 میلیون تومانی نمی تواند راهگشای این امر باشد.

به گفته وی دولت باید تسهیلات قرض الحسنه حداقل 10 میلیون تومانی رابرای خرید جهیزیه در اختیار جوانان قرار دهد تا آنها بتوانند وسایل اولیه زندگی خود را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این سوال که اعطای کارت اعتباری خرید کالا می تواند کمکی به جوانان در این خصوص کند، گفت: با توجه به شرایط خاص دریافت کارت خرید کالا، این طرح با استقبال متقاضیان همراه نشد.

وی در ادامه یادآور شد: پرداخت کارت اعتباری با بهره بانکی بالا به متقاضیان و جوانان به شرایط و شروط کار منطقی نیست، چرا که این الزامات تنها باید زمانی صورت گیرد که سودی در قبال تسهیلات اخذ نشود.

طحان پور با اشاره به اینکه جوانان برای تامین ضروریات اولیه زندگی خود به دنبال کالاهای متنوع هستند، افزود: با این وجود امکان اجرای مجدد طرح خرید کارت اعتباری کالای ایرانی با ملزومات قبلی وجود ندارد از این رو باید شرایط آسان تری برای استقبال متقاضیان نسبت به آن به کار گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که حداقل قیمت اجناس ایرانی برای خرید جهزیه و مایحتاج اولیه زندگی چقدر تمام می شود، اظهار کرد: با توجه به تعدد تولید کنندگان و تنوع کالای ایرانی می توان مایحتاج اولیه و ضروری زندگی را با قیمتی بین 5 الی 10 میلیون تومان تهیه کرد.

طحان پور افزود: جوانان با هزینه 5 میلیون تومانی می توانند یخچال فریزر ، ماشین لباسشویی اتوماتیک ، تلویزیون، اجاق گاز، یک تخته فرش 9 متری و برخی از خرده ریزهایی همچون چرخ گوشت و جاروبرقی را تهیه نمایند.

جزییات قیمت یک جهیزیه ساده:

کالا

حداقل قیمت

حداکثر قیمت

یخچال فریزر 16 فوت

910 هزار تومان

یک میلیون و 890 هزار تومان

اجاق گاز مبله ایرانی

626 هزار تومان

یک میلیون و 518 هزار تومان

لباسشویی 6 کیلویی

یک میلیون و 250 هزار تومان

یک میلیون و 850 هزار تومان

تلویزیون ال ای دی 32 اینچ

800 هزار تومان

یک میلیون و 711 هزار تومان

خرده ریز(چرخ گوشت،جاروبرقی،اتو،پلوپز،همزن،سرویس چینی،قاشق و چنگال،کتری،قابلمه)

یک میلیون و 823 هزار تومان

چهار میلیون و 162 هزار تومان

فرش 9 متری ماشینی

910هزار تومان

یک میلیون و 350 هزارتومان

جمع کل

پنج میلیون و 519 هزار تومان

دوازده میلیون و 481 هزار تومان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید