ویتامین‌های موثر در توقف سفیدشدن مو

براساس گزارش وزارت کشاورزی امریکا، ویتامین های C و E با خواص آنتی اکسیدانی می توانند به کاهش علائم مرتبط با افزایش سن از جمله خاکستری شدن موها کمک کنند.

کد خبر : ۳۳۰۱۴
بازدید : ۳۴۸۴
براساس گزارش وزارت کشاورزی امریکا، ویتامین های C و E با خواص آنتی اکسیدانی می توانند به کاهش علائم مرتبط با افزایش سن از جمله خاکستری شدن موها کمک کنند.

به گزارش سلامتی، طبق توصیه وزارت کشاورزی امریکا، بهتر است به جای مصرف مکمل ها از منابع کامل موادغذایی برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن استفاده کنید، زیرا دوز بیش از حد ویتامین C و ویتامین E می تواند باعث تقویت آسیب رادیکال های آزاد شود. همچنین ویتامین های دیگری نیز برای توقف پیشرفت خاکستری شدن مو وجود دارد.

ویتامین B6
ویتامین B6 ممکن است در کمک به بازگرداندن رنگ طبیعی به موهای خاکستری ناشی از کمبود ویتامین یا بیماری موثر باشد. براساس اداره مکمل های رژیمی انستیتوی ملی سلامت در ایالات متحده، ویتامین B6 همچنین با حمایت از ارگان های تولید کننده ی سلول های سفید خون به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. از منابع خوب این ویتامین می توان به غلات غنی شده، سیب زمینی، موز، نخود، مرغ، غذای دریایی و دانه گل آفتابگردان اشاره کرد.

ویتامین B9
براساس انستیتوی ملی سلامت در ایالات متحده، دریافت ناکافی ویتامین B9 معروف به اسیدفولیک می تواند منجر به خاکستری شدن دائمی مو شود.

اسیدفولیک به بدن برای متابولیزه کردن، استفاده و ساخت پروتئین های جدید کمک می کند، همچنین در بهبود عملکرد سلولی و توانایی رشد بافت ها موثر است. منابع غذایی این ویتامین شامل لوبیا، حبوبات، مرکبات، سبوس برنج و سایر موادغذایی غلات کامل است. همچنین براساس انستیتوی ملی سلامت در ایالات متحده، مقدار مازاد این ویتامین از طریق ادرار دفع خواهد شد.

ویتامین B12
کمبود ویتامین B12 می تواند منجر به خاکستری شدن زودرس مو شود. این نوع کمبود ممکن است در گیاهخواران یا در شیرخوارانی با مادران مبتلا به کمبود ویتامین B12 روی دهد. همچنین برخی افراد به دلیل مشکلات پزشکی از جمله جراحی یا بیماری روده و معده، بیماری تیروئید یا کم خونی توانایی دریافت و جذب کافی ویتامین B12 از منابع غذایی را ندارند. آزمایش خون می تواند کمبود این ویتامین را تایید کند، به طوریکه رفع این کمبود می تواند موجب توقف پیشرفت خاکستری شدن مو شود.

مجموعه‌ای از بهترین تصاویر تاریخ ایران و جهان را اینجا ببینید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید