اقدام عجیب شاهزاده سعودی در هواپیما

اقدام عجیب شاهزاده سعودی در هواپیما

شاید اصلا نتوان تصور کرد که یک شخص 80 قوش را سوار یک هواپیما کند تا آن‌ها را به مکانی دیگر منتقل کند، مگر آنکه آن شخص یک شاهزاده سعودی باشد و بتواند کل هواپیما را اجاره کند!

کد خبر : ۳۳۳۱۹
بازدید : ۱۸۴۰۷
فرادید | یک شاهزاده سعودی 80 پرنده شکاری را سوار هواپیما کرده که این اقدام در فضای مجازی خبرساز شده است.

به گزارش فرادید به نقل از دیلی میل، شاید اصلا نتوان تصور کرد که یک شخص 80 قوش را سوار یک هواپیما کند تا آن‌ها را به مکانی دیگر منتقل کند، مگر آنکه آن شخص یک شاهزاده سعودی باشد و بتواند کل هواپیما را اجاره کند!

در تصویری که به سرعت در فضای مجازی پخش شده، چندین قوش را مشاهده می‌کنیم که بر روی صندلی‌ها نشسته‌اند. نام کاربری که این عکس را منتشر کرده lensoo بوده و گفته که عکس را از یکی از دوستان کاپیتانش دریافت کرده است.

اقدام عجیب شاهزاده سعودی در هواپیما

این کاربر نوشته بود که 80 قوش داخل هواپیما بودند که برای ممانعت از پرواز، بال‌های تمامشان را بسته بودند. گفته شده که این اتفاق در یکی از پروازهای "قطر ایروِیز" رخ داده اما این خبر هنوز تایید نشده است.

گفتنی است در فضای مجازی بر سر قوش (Hawk) یا شاهین (Falcon) بودن آن‌ها بحث‌های زیادی به راه افتاده است. انتقال شاهین در پروازهای انجام شده در کشورهای خاورمیانه اتفاقی رایج است. هواپیمایی قطر نیز به مسافران بخش اقتصادی خود اجازه حمل 6 پرنده را می‌دهد و در ازای هر پرنده بین 90 پوند تا 500 پوند از مسافر دریافت می‌کند که قیمت نهایی بسته به مقصد دارد.

هواپیمایی اتحاد نیز امکان جابجایی پرنده‌ها در کابین اصلی را مهیا کرده و در وبسایت خود نوشته است: «به شرطی که تمامی اسناد مربوطه اخذ شده باشند، جابجایی پرندگان در کابین اصلی هواپیما منعی ندارد.» شاهین یکی از نمادهای امارات متحده عربی است که در مسافرت‌های هوایی حتی به آن‌ها گذرنامه‌ای جداگانه تعلق می‌گیرد تا با این کار از قاچاق این پرندگان جلوگیری شود.

اقدام عجیب شاهزاده سعودی در هواپیما
نرخ جابجایی پرندگان در وبسایت هواپیمایی قطر

برخی از کاربران با مشاهده آن تصویر شوکه شدند و در مقابل برخی نیز فقط خندیدند. مثلا یک کاربر نوشت: «احتمالا یکی از خانواده‌های سلطنتی کشورهای عربی تصمیم گرفتند به شکار بروند. اگر چندین بار پروازهای اتحاد یا امارات را سوار شوید، احتمالا یکی از این پرندگان را مشاهده خواهید کرد.» کاربر دیگر با تعجب نوشت: «آیا او [شاهزاده] نمی‌دانسته که پرنده‌ها خودشان می‌توانند پرواز کنند؟»

منبع: Dailymail
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اگه از ایرا بع آن کشور قاچاق نشوند امارات و قطر قوش و شاهین ندارند که نماد ملی برای خودشون گذاشتند

  • kia ارسالی در

    دیوانگی هم حدی دارد ولی برای این شکم باره ها دیوانگی محدودیت ندارد. خدا شفایشان دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید