«کوثر» قربانی پل بی‌حفاظ

«کوثر» قربانی پل بی‌حفاظ

پدر این دختر در گفت‌وگو با «شهروند»: از طریق دهیاری چندبار درخواست کردیم تا این پل را ایمن کنند، اما هیچ ترتیب اثری داده نشد. اگر حفاظ داشت، الان دختر من زنده بود

کد خبر : ۳۳۶۰۹
بازدید : ۱۳۲۵
«کوثر» قربانی پل بی‌حفاظ
پدر این دختر: از طریق دهیاری چندبار درخواست کردیم تا این پل را ایمن کنند، اما هیچ ترتیب اثری داده نشد. اگر حفاظ داشت، الان دختر من زنده بود

به گزارش شهروند، دختر ٤ساله نکایی بر اثر سقوط به داخل کانال آب جان باخت. این حادثه بعدازظهر یکشنبه در یکی از توابع دهستان امامیه اتفاق افتاد و با وجود اعزام سریع نیروهای امداد و نجات به محل حادثه، تلاش‌ها برای نجات جان این دختربچه بی‌نتیجه بود تا خانواده تاتارزاده داغدار شوند. خانواده سه‌نفره‌ای که حالا کوچکترین عضو خودش را از دست داده است.

«حاصل ٧‌سال زندگی من و همسرم جلوی چشمانم از بین رفت بدون آن‌که بتوانم برایش کاری انجام دهم. دمپایی کوچک قرمزرنگش که کنار نهر آب افتاده بود، هرلحظه جلوی چشمم رژه می‌رود.» اینها را محمدعلی تاتارزاده، پدر کوثر کوچولو به «شهروند» می‌گوید. پدری که غم از دست دادن فرزند خردسالش او را به اندازه یک عمر پیر کرده است: «از یکشنبه بعدازظهر تا الان پلک روی هم نگذاشته‌ام. فکر کوثر یک لحظه رهایم نمی‌کند. این اتفاق پشتم را خم کرده. مادرش هم بی‌تاب است. آن‌قدر گریه کرده که دیگر صدایش درنمی‌آید. ما همین یک بچه را داشتیم. ‌سال ٨٨ بود که ازدواج کردیم. سال ٩٢ خدا کوثر را به ما داد. همه زندگی ما این بچه بود.»

این پدر داغدار درباره جزییات حادثه هم می‌گوید: «بعدازظهر بود که با کوثر از خانه بیرون آمدم؛ وقتی روی پل رسیدم، دیدم صدایی از کوثر نیست. برگشتم پشت سرم را نگاه کردم، خبری نبود. نگران شدم. دمپایی قرمزرنگش را آن‌سوی نهر دیدم. فکر کردم برگشته خانه. به سرعت به خانه رفتم، ولی آن‌جا هم نبود. با دهیار تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم.» به گفته پدر کوثر، آب به واسطه این نهر از روستای امامیه به روستای آب‌بندان خورشید منتقل می‌شود که روی آن پلی به طول ٤ متر برای عبور و مرور اهالی روستا ساخته‌اند، اما این پل هیچ حفاظی ندارد و پیش از این هم چندنفر از اهالی روستای امامیه به داخل آن سقوط کرده بودند، اما اتفاق ناگواری رخ نداده بود: «از طریق دهیاری چندبار درخواست کردیم تا این پل را ایمن کنند، اما هیچ ترتیب اثری داده نشد. اگر حفاظ داشت، الان کوثر من زنده بود.»

٣ ساعت جست‌وجو برای پیدا کردن کوثر کوچولو
حیدری، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نکا درباره جزییات این حادثه به «شهروند» گفت: «ساعت ٥ و ٥٥ دقیقه بعداز ظهر یکشنبه طی تماس یکی از شهروندان با این جمعیت، سقوط دختربچه ٤ساله در کانال آب اطلاع داده شد که نیروهای هلال‌احمر این شهرستان بلافاصله به محل حادثه در روستای امامیه اعزام شدند و نیروهای امدادی پس از ٣ ساعت جست‌وجو برای یافتن این دختربچه، پیکر بی‌جان او را از آب خارج کردند.»

او اضافه کرد: «امدادگران تیم سیلاب جسد این دختربچه را به پزشکی قانونی نکا منتقل کردند.»

سقوط به دلیل بی‌احتیاطی
در همین حال روابط عمومی و سخنگوی هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران جزییات بیشتری از این حادثه را فاش کرده است. باباجان‌پور با بیان این‌که اعضای هیأت نجات غریق و غواصی مازندران پس از اطلاع از وقوع این حادثه به محل اعزام شدند، گفت: «کودکی متولد ‌سال ١٣٩٢ به نام کوثر تاتارزاده فرزند محمدعلی ساکن روستای امامیه نکا عصر یکشنبه در کانال آب امامیه نکا سقوط کرد و پس از تجسس نیروهای امداد غریق نجات جسدش در همان منطقه کشف شد.»

سخنگوی هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران درباره علت وقوع این حادثه هم گفت: «حوالی ساعت ١٨ روز یکشنبه دختربچه‌ای پشت سر پدرش از کنار کانال درحال تردد بوده و پدر متوجه سقوط فرزندش نشده بود تا اینکه غیبت بچه او را کنجکاو می‌کند.

پدر این دختربچه پس از جست‌وجو متوجه دمپایی کودک در اطراف کانال می‌شود و با تماس تلفنی از گروه امداد و نجات درخواست کمک می‌کند.»

او اضافه کرد: «امداد و نجات در کمترین زمان در صحنه حاضر شدند و متأسفانه جسد بی‌جان این دختر را ٥٠٠ متر جلوتر از مکانی که دمپایی کودک بوده، پیدا کردند.»

انتقال جسد به پزشکی قانونی ساری
ذکریا اشکپور، سخنگوی اورژانس مازندران با تأیید مرگ دختربچه ٤ساله به دلیل خفگی در کانال آب در شهرستان نکا در این‌باره گفت: «این کودک در نهر آب حوالی منزلش بعد از ظهر یکشنبه غرق شده بود که به محض دریافت این خبر، تکنیسین‌های پایگاه و آمبولانس طوسکلا به محل حادثه که‌ در روستای امامیه جاده نیروگاه نکا بود، اعزام شدند، اما متاسفانه نیروهای ما نتوانستند کودک را پیدا کنند تا درنهایت غواصان، جسد او را پیدا کردند که پس از کشف جسد و تایید فوت، بدن بی‌جان کودک به سردخانه منتقل شد.»

گفتنی است عباسی، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از انتقال جسد این دختربچه به مرکز استان خبر داده است: «پیکر کوثر تاتارزاده که بعدازظهر یکشنبه از نهر آب دهستان امامیه نکا توسط عوامل امدادی کشف شد، برای بررسی دقیق کارشناسان کالبدشکافی به ساری منتقل شده است.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید