آن‌هایی که تنها پرواز می‌کردند

آن‌هایی که تنها پرواز می‌کردند

ایمی در حالی این رکورد را به ثبت رساند که پیش از آن تنها فاصله بین شهرشان را لندن را به تنهایی پرواز کرده بود. در استرالیا نیز استقبال جالبی از ایمی شد. مردم او را "ملکه آسمان" و "لیدی لیندبرگ" می‌نامیدند.

کد خبر : ۳۵۱۵۴
بازدید : ۹۶۶۶
فرادید | اِیمی جانسون (جانی) در 5 مه سال 1930 میلادی از فرودگاه کرویدون پروازش را آغاز کرد. جانسون اولین زنی بود که از "وزارت هوای بریتانیا" (Air Ministry) مجوز مهندسی را دریافت کرد و اجازه یافت تا با هواپیماهای شرکت "دو هاویلاند" پرواز کند.

به گزارش فرادید، وی همچنین نخستین زنی است که فاصله بین بریتانیا تا استرالیا را به تنهایی پرواز کرد. منچستر گاردین پس از آن رکورد زنی نوشت: «او به حتم خطرات زیادی را به جان خرید و به تنهایی از کشورهایی عبور کرد که حتی برای مردان تنها نیز خطرناک است.»

او در ابتدا قصد داشت که رکورد قابل توجهی را از خود به جای بگذارد و حتی توانست در 5 روز به کراچی برسد اما در نهایت 19 روز و نیم زمان برد تا به بریسبین استرالیا برسد. ایمی در حالی این رکورد را به ثبت رساند که پیش از آن تنها فاصله بین شهرشان را لندن را به تنهایی پرواز کرده بود. در استرالیا نیز استقبال جالبی از ایمی شد. مردم او را "ملکه آسمان" و "لیدی لیندبرگ" می‌نامیدند. جرج پنجم، پادشاه بریتانیا و ایرلند و قلمروهای بریتانیا و امپراتور هند از سال ۱۹۱۰ تا زمان مرگش در سال ۱۹۳۶، نیز برای ایمی پیام تبریک فرستاد.

پس از بازگشت به لندن، عبور از مسیر کوتاه فرودگاه کرویدون به دلیل استقبال پرشور مردم دو ساعت و نیم زمان برد. او حتی در جنگ جهانی دوم نیز چندین پرواز را برای ارتش بریتانیا انجام داد. ایمی جانسون در سال 1903 میلادی متولد و در سال 1941 میلادی نیز در حین یک پرواز بر فراز رود تایمز درگذشت. گفته شده که جانسون پس از اعلام کد اشتباه هدف شلیک نیروهای خودی قرار گرفت اما توانست با چتر از هواپیما پایین بپرد. زنی غریبه که در کنار رود ایستاده بود، فورا پس از مشاهده ایمی برای کمک فریاد کشید و "والتر فلِچر،" فرمانده هیسلمیر، برای کمک درون آب شیرجه زد. برودت هوا و سرمای آب اما مانع عملیات نجات شد. جسد ایمی جانسون هیچگاه یافت نشد و والتر فلچر نیز چند روز بعد در بیمارستان جان داد.

در سال 1942 میلادی فیلمی تحت عنوان "آن‌هایی که تنها پرواز می‌کردند" توسط هربرت ویلکاکس از روی زندگی ایمی جانسون ساخته شد. این فیلم در ایالات متحده با نام "بال‌ها و زنان" به نمایش درآمد.
خانواده ایمی جانسون در مراسم خاکسپاری او
خانواده ایمی جانسون در مراسم خاکسپاری او
پوستر فیلم بال‌ها و زنان
پوستر فیلم بال‌ها و زنان


ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید