دلیل‌ عدم‌استیضاح‌ قالیباف از نگاه مسجدجامعی

کد خبر : ۳۵۳۶۳
بازدید : ۱۴۹۴

مسجدجامعی به انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا استیضاح شهردار در دستور کار اصلاح‌طلبان شورا قرار نگرفت، پاسخ داد.

به گزارش ایسنا احمد مسجدجامعی صبح امروز با حضور در محل فرمانداری و اعلام رسمی کاندیداتوری خود به جمع خبرنگاران آمد و به سوالات آنها پاسخ داد و در مورد حواشی تهرانگردی‌های خود گفت: تهرانگردی من در ۹۰ روز تعطیل برگزار شد و به ۱۰۰۰ نقطه تهران رفته و آنها را بازدید کردیم، دوستان رسانه‌ای نیز بدون هیچ چشمداشتی و دریافت مستقیم و غیرمستقیم ما را در این تهرانگردی همراهی کردند و توانستیم با کمک خبرنگاران، تهران را به روایت تصویر به مردم نشان داده و آن را از سایه به آفتاب بیاوریم و در حال حاضر نیز مجموعه غنی شناخت تهران با کمک تهرانگردان فراهم شده است.

وی در مورد هزینه‌های تهرانگردی گفت: هزینه‌ای جز مینی‌بوس و ناهار نداشتیم، عمدتاً ناهار و مینی‌بوس را سازمان‌هایی تقبل می‌کردند که به آنها سرکشی می‌شد.

عضو شورای شهر فعلی تهران گفت: گزارش ۹۰ تهرانگردی تا ماه‌های آتی به بازار عرضه خواهد شد، ما در بررسی مناطق، مشکلات آنها را نیز احصا کرده و پیشنهاد و مشکلات مردمی را پس از دسته‌بندی در اختیار کمیسیون‌های مرتبط در شورا قرار می‌دادیم.

وی گفت: متاسفانه نظارت در شورا آنطور که انتظار می‌رفت موثر نبود، امیدواریم شورای پنجم به موضوع نظارت جدی‌تر بپردازد اما باید بگویم که شورای چهارم نیز در صراحت بیان مثال‌زدنی بود و اعضای فعلی با صراحت خواسته‌های خود را بیان می‌کردند.

مسجدجامعی در پاسخ به این سوال که چرا در موضوعات حساس نسبت به استیضاح شهردار اقدام نشده است، گفت: ما به دنبال کار و استیضاح نمایشی نیستیم و از آنجایی که مطرح کردن استیضاح شهردار رای کافی نمی‌آورد ما این کار نمایشی را انجام ندادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سران اصلاح‌طلب از لیست شورای شهر پنجم اصلاح‌طلبان به مانند لیست امید حمایت می‌کنند یا خیر به ایسنا گفت: ترکیب آینده شورای شهر تهران بستگی به حجم و مشارکت مردم دارد.

عضو شورای شهر فعلی تهران با تاکید بر اینکه در انتخابات شورای شهر چهارم بیش از یک میلیون نفر یا برگه رای انتخابات شورای شهر را نگرفته یا به طور کامل آن را پر نکردند، گفت: اما در انتخابات مجلس پیشین شاهد حضور گسترده مردم بودیم که در عین حال اتفاق مهمی رخ داد و عمده افراد برگه رای را به طور کامل پر کردند که این اتفاق و پدیده جدیدی در تاریخ انتخابات بود و امیدواریم در این دوره انتخابات شورای شهر نیز شاهد افزایش مشارکت مردم و تکرار تجربه انتخابات مجلس باشیم. البته به نظر ما شورایی خوب است که همه صداها در آن وجود داشته باشد و امیدواریم برای افزایش شور انتخابات، بزرگان جریان نیز حضور داشته باشند و با تلاش همه دست‌اندرکاران و شخصیت‌هایی که مدنظر مردم هستند شاهد افزایش انتخابات در کشور باشیم و امیدواریم شاهد رقم خوردن برگ زرین دیگری در تاریخ انتخابات باشیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید