نرخ بی‌سوادی دختران ایرانی بیش از پسران

کد خبر : ۳۵۳۹۲
بازدید : ۱۰۳۳

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نرخ بی‌سوادی در دختران به دلیل مسائل عقیدتی، ازدواج زودهنگام، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... بیش‌ از پسران است.

به گزارش خبرگزاری آنا، علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه نرخ بی‌سوادی در زنان شایع‌تر از مردان است، گفت: سال 1395، 480 هزار نفر در نهضت سوادآموزی ثبت نام کردند که 360 هزار نفر از این جمعیت یعنی حدود 77 درصد خانم و مابقی آقا بودند که این آمار نشان می‌دهد نرخ بی‌سوادی و تمایل به ادامه تحصیل در دختران و زنان بیشتر است.

به گفته وی، در سال‌های 93 و 94 نیز نرخ ثبت نام زنان در نهضت سواد آموزی به ترتیب 78 و 79 درصد بود.

باقرزاده با بیان اینکه سازمان نهضت سواد آموزی تلاش می‌کند نرخ زنان و دختران بازمانده از تحصیل را کاهش دهد، گفت: نرخ بی‌سوادی در زنان و دخترانی که در جنوب کشور ساکن هستند، بیشتر است. از علل بی‌سوادی زنان در کشور می‌توان به ازدواج‌های زودهنگام، مسائل عقیدتی، نبود مدرسه، فاصله زیاد مدرسه تا منزل و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه گفت: در تمام دنیا نرخ بی‌سوادی زنان بیش از مردان است به گونه‌ای که آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک سوم از بی‌سوادان جهان را مردان و دو سوم را زنان به خود اختصاص داده‌اند

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید