4 نشانه سرطان روده در زنان

4 نشانه سرطان روده در زنان

سرطان روده بزرگ یا همان سرطان کولون سومین عامل سرطانی مرگ و میر بین زنان است. این سرطان چهار نشانه دارد که اگر متوجه آن شوید، می‌توانید از ابتلا به آن پیشگیری کنید.

کد خبر : ۳۷۹۲۸
بازدید : ۸۳۴۹۷
4 نشانه سرطان روده در زنان

فرادید | همه پذیرفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین وقتش رسیده تا کمی دقیق‌تر به خودتان نگاه کنید. یکی از مواردی که زنان باید به آن اهمیت فراوانی دهند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ یا کولون است.

به گزارش فرادید به نقل از پریونشن، بنا به گزارش ژورنال موسسه نشنال کنسر، به تدریج بر تعداد مبتلایان به سرطان روده افزوده شده است. محققان دریافته‌اند که احتمال ابتلا به سرطان روده در متولدین سال 1990 میلادی دو برابر شده است.

اما این اتفاق چرا رخ می‌دهد؟ محققان هنوز دقیقا دلیلش را نمی‌دانند. لیسا گانجو، پزشک بخش کبد و معده کلینیک ان. وای. یو لانگون می‌گوید: «شاید به استرس، رژیم غذایی و رفتارهای دیگر ربط داشته باشد. برای شناخت دقیق به تحقیقات بیشتری نیاز هست.»

خبر بد اینکه سرطان روده به ویژه برای زنان خطرناک است زیرا بین سرطان‌ها، سومین عامل مرگ و میر زنان محسوب می‌شود. عامل نخست سرطان سینه و سپس سرطان ریه در جایگاه دوم قرار دارد. اما خبر خوب سرطان روده یکی از قابل پیشگیری ترین انواع سرطان است. پس بهتر است به علائم بیشتر دقت کنید به ویژه اگر افراد خانواده‌تان سابقه ابتلا به این بیماری را دارند.

1. اگر خون تیره در مدفوعتان مشاهده کردید
مشاهده کمی خون پس از مدفوع می‌تواند مرتبط با بواسیر یا شکاف بی‌خطری باشد اما اگر حجم خون زیاد بود و یا خون مایل به قهوه‌ای یا سیاه مشاهده کردید، بهتر است این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. گانجو می‌گوید که در حالت دوم، منبع خون در بخش‌های بالایی روده‌تان است.

2. شکمتان خوب کار نمی‌کند!
یبوست یک مشکل همگانی است اما اگر زمانش بیشتر شد، باید مراقب باشید زیرا احتمالا در روده‌تان یک مانع وجود دارد. دلیلش این است که مدفوع در اول مسیر روده نرم بوده و می‌تواند تمام موانع را دور بزند. اما همین‌که به انتهای روده نزدیک می‌شود، سفت‌تر می‌شود. اگر تومور در انتهای روده بزرگ وجود داشته باشد، مدفوع سفت شده نمی‌تواند از آن خارج شود. اسهال بیش از چند روز می‌تواند زنگ خطر را برایتان به صدا دربیاورد.

4 نشانه سرطان روده در زنان
نمایی از غدد سرطانی داخل روده

3. گرفتگی عضلانی
گرفتگی ناگهانی در پایین معده می‌تواند فقط به خاطر گازهای معده باشد... یا البته شاید چیزی جدی‌تر. اگر دردهایتان ناآشنا هستند و یا احساس می‌کنید که می‌خواهید مدفوع کنید اما نمی‌توانید، بهتر است موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

4. مدفوعتان نازک است!
اگر چیزی مسیر روده‌تان را سد کرده باشد، مدفوع به ناچار از مجرایی باریک عبور خواهد کرد که در این صورت بسیار نازک خواهد شد. اگر این اتفاق برای چند روز متوالی تکرار شد، بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید. البته نگران نباشید زیرا دلایل این اتفاق متعدد هستند اما محض اطمینان با پزشک مشورت کنید.

منبع: Prevention
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید