تصاویر/ سال 1316نمایشگاه گربه‌ایرانی در شیکاگو

تصاویر/ سال 1316نمایشگاه گربه‌ایرانی در شیکاگو

شاید بتوان گفت گربه ایرانی محبوب‌ترین گربه خانگی در اروپا و امریکاست و دهه‌هاست به عنوان یک حیوان خانگی لوکس در جهان شناخته می شود.

کد خبر : ۳۸۹۵۸
بازدید : ۷۲۶۴
فرادید | شاید بتوان گفت گربه ایرانی محبوب‌ترین گربه خانگی در اروپا و امریکاست و دهه‌هاست به عنوان یک حیوان خانگی لوکس در جهان شناخته می شود.

به گزارش مجله تاریخ فرادید، گربه ایرانی که با نام " گربه پرشین " در جهان شناخته می‌شود بنا به برخی روایت ها در اواخر قرن 16 میلادی توجه اروپائیان را به خود جلب کرده است؛ آنگونه که " پیترو دلاواله " جهانگرد ایتالیایی در سفرنامه خود نوشته نجیب زادگا ن ایتالیایی برای نخستین بار مجذوب زیبایی گربه های ایرانی می شوند و شماری از آنها را با خود به اروپا می‌برند.
در آن زمان گربه های پرشین دارای خزهای نرم ، درخشان و خاکستری رنگ بودند. اما با گذشت زمان و تغییرات ژنتیکی این نژاد، در رنگ های مختلف از جمله رنگ های به صورت دورنگه دیده می‌شوند.

با این حال یکی از مهمترین دلایل شهرت گربه پرشین در جهان به زمانی باز می گردد که ملکه ویکتوریا به این گربه زیبا و آرام علاقمند شد و ی نمونه خاکستری آن را به دربار آورد. این اتفاق باعث شد به یکباره گربه پرشین مورد توجه نجیب زادگان اروپایی قرار گیرد و به یک حیوان خانگی لوکس تبدیل شود؛ رنگ خاکستری آن هم بین خاندان سلطنتی و متول بریتانیا محبوبیت دو چندان یافت.

از اوایل قرن گذشته میلادی همزمان با اروپا در امریکا نیز گربه پرشین به عنوان نژاد اصیل و محبوب جای خود را در خانه‌ها باز کرد. این گربه گرچه در دهه های اخیر و به مرور زمان با تغییرات ژنتیکی در قالب شکل ظاهری رو برو شده ولی هنوز محبوب‌ترین نزاد گربه در امریکا به شمار می‌رود. عکس های زیر مربوط به یک نمایشگاه فروش گربه پرشین در شیکاگو ی امریکا در سال 1316 شمسی است. آنگونه عکس ها نشان می دهد گربه های پرشین در قفس های آهنی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده‌اند اما جزئیات بیشتر درباره فروشنده، قیمت و محل پرورش آنها در دست نیست.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید