ماهیانه، 20 هزار عمل زیبایی بینی در تهران

ماهیانه، 20 هزار عمل زیبایی بینی در تهران

رییس انجمن جراحان پلاستیک با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام می‌شود، گفت: متاسفانه ماهیانه به طور متوسط ۲۰ هزار عمل جراحی بینی در تهران صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۴۰۰۰۵
بازدید : ۱۶۶۰
ماهیانه، 20 هزار عمل زیبایی بینی در تهران
رییس انجمن جراحان پلاستیک درباره عمل جراحی زیبایی زاویه‌دار کردن فک صورت اظهار کرد: این عمل جراحی متقاضیان معدودی دارد که شاید در ماه به دو عدد هم نرسند، حتی آمار این جراحی در دنیا نیز کم است.

به گزارش ایلنا، رییس انجمن جراحان پلاستیک با بیان اینکه روزانه حدود ۳۰۰ عمل جراحی زیبایی بینی در تهران انجام می‌شود، گفت: متاسفانه ماهیانه به طور متوسط ۲۰ هزار عمل جراحی بینی در تهران صورت می‌گیرد.

سیدابوالحسن امامی، رییس انجمن جراحان پلاستیک درباره عمل جراحی زیبایی زاویه‌دار کردن فک صورت اظهار کرد: این عمل جراحی متقاضیان معدودی دارد که شاید در ماه به دو عدد هم نرسند، حتی آمار این جراحی در دنیا نیز کم است.

او با بیان اینکه افرادی که دست به چنین جراحی‌هایی می‌زنند مبتلا به اختلال بادی دیسمورفیک هستند، تصریح کرد: این افراد به دلیل مسائل شخصیتی که دارند؛ تصمیم به انجام این اعمال جراحی می‌زنند. برخی از آنها به تقلید از یک چهره یک بازیگر گمان می‌کنند که زاویه فک‌شان کوچک است و قصد دارند آن را بزرگ کنند.

رییس انجمن جراحان پلاستیک در پاسخ به این سوال که آیا این جراحی نیز مانند دیگر جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نحوه این عمل بسیار سخت است و ممکن است عوارض بسیار بدی را به همراه داشته باشد و تنها یک سری از جراحان متبحر پلاستیک اقدام به انجام چنین عملی می‌کنند، البته پزشکان متخصص جراحی پلاستیک نیز عمدتا تمایلی به انجام اعمال غیرضروری ندارند از همین‌رو این عمل هنوز به معضلی در جامعه تبدیل نشده است.

امامی با بیان اینکه عمل زیبایی جراحی بینی به یک عمل رایج تبدیل شده است، گفت: متاسفانه در روز حدود 300 عمل جراحی بینی در تهران انجام می‌شود که به طور متوسط ماهیانه 20 هزار عمل جراحی بینی می‌شود.

او با بیان اینکه افراد غیر متخصص جراحی زیبایی نیز عمل بینی را انجام می‌دهند، گفت: به دلیل اینکه عمل جراحی بینی توسط همه افراد از غیرپزشک گرفته تا جراح عمومی، متخصص گوش وحلق و بینی، دندانپزشک و .. انجام می‌شود، نمی‌توان آمار خیلی دقیقی از اعمال جراحی بینی به دست آورد.

امامی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در ترویج عمل‌های جراحی زیبایی تصریح کرد: برخی از پزشکان با حضور در برخی از برنامه‌های صدا و سیما و پرداخت مبلغی پول به تبلیغ و ترویج عمل جراحی زیبایی از جمله عمل بینی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: امروز ما با اپیدمی جراحی زیبایی مانند عمل بینی، ساکشن، بوتاکس و ... مواجه هستیم که تبدیل به معضلی برای جامعه ما شده است و بهتر است راهکارهای مناسبی برای مقابله با این معضل اندیشیده شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید