خودروهای لوکسی که در « سریع و خشن» نابود شد

خودروهای لوکسی که در « سریع و خشن» نابود شد
کد خبر : ۴۰۵۶۰
بازدید : ۱۷۱۷۰
خودروهای لوکسی که در « سریع و خشن» نابود شد
پس از ۸ قسمت، مجموعه «سریع و خشمگین» همچنان پرسرعت به مسیر خود ادامه می دهد و حتی مرگ یکی از ستارگانش هم از سرعت ساخت دنباله های مختلف کم نکرده است.

به گزارش روزنامه خراسان، زمان زیادی از نمایش قسمت هشتم از مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین» با عنوان «سرنوشت خشمگین» نمی گذرد اما قرار های ساخت قسمت بعدی گذاشته و پیش تولید آن آغاز شده است. در تمام این قسمت ها سازندگان توانسته اند بدون یک فیلم نامه قدرتمند و حتی بدون استفاده از بازیگر های اسکارپسند، همچنان سالن های نمایش خود را پُر کنند و به اصطلاح بفروشند اما رمز موفقیت آن ها چیست؟

نمایش بدون محدودیت سرعت و رقابت خودرو های گران قیمت در خیابان شهر. و البته در این راه هم ترسی از نابود کردن این خودرو های گاهی چند میلیون دلاری ندارند. برای این کار تهیه کنندگان باید صد ها خودرو را برای تصویربرداری آماده کنند. برای مثال تنها یک شرکت تهیه خودرو، ۳۰۰ ماشین برای قسمت هشتم این مجموعه آماده کرده و این تنها یکی از شرکت هایی است که وظیفه این کار به آن محول شده است.

در صحنه های نیویورک همین «سرنوشت خشمگین»، چیزی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ خودرو استفاده شده است. اگر فکر می کنید تمام این صحنه های خراب کردن خودرو ها، جلوه های ویژه بصری است، قطعاً اشتباه می کنید.

تاکنون حدود ۵۲۸ میلیون دلار در تمام این قسمت ها هزینه نابودی خودرو های گران قیمت شده است! برای درک بهتر این رقم، بهتر است بدانید که با این رقم می توان نیمی از سهام شبکه اجتماعی «اینستاگرام» را خرید، یا برای ۷ سال، «لیونل مسی» و «کریستیانو رونالدو» را در یک تیم فوتبال استخدام کرد!

فهرستی که در ادامه می خوانید، شامل گران قیمت ترین خودرو هایی است که در مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین»؛ توسط بازیگر ها و البته بدلکار ها نابود شده اند، با این توضیح که قیمت ها حدودی است و با دلار ۳۷۰۰ تومان تبدیل شده است:

۱- دوج وایپر SRT-۱۰ مدل ۲۰۰۶
این وایپر زیبا را در «توکیو دریفت» (۲۰۰۶) یک جوان پولدار هدایت می کرد؛ البته هدایت به سمت نابودی. این مدل کلاسیک ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

۲- شورولت کوروت Grand Sport مدل ۱۹۶۳
شورولت مسابقه ای و کلاسیک «دومنیک تورِتو» با بازی «وین دیزل» که در نسخه سال ۲۰۱۱ «سریع و خشمگین» استفاده می شد، ۵ میلیون دلار یعنی چیزی حدود ۲۰ میلیارد تومان قیمت گذاری می شود. جناب تورتو این حجم از سرمایه را از روی دره به درون رودخانه فرستادند. البته از آنجا که از این خودرو تنها چند تایی در دنیا باقی مانده است، تنها یک نسخه اصل از خودرو برای فیلم برداری تهیه شد که فقط بازیگر ها حق نشستن درون آن را داشتند و بدلکاران نمی توانستند از آن استفاده کنند. برای صحنه پرتاب شورولت به درون رودخانه، ۱۰ نمونه شبیه به آن ساخته شد که هریک ۱۵۰ میلیون تومان آب خورده بودند.

۳- دوج چارجر دایتونا مدل ۱۹۶۹
این خودروی ۷۰۰ میلیون تومانی را هم جناب تورتو در «سریع و خشمگین ۶» در سال ۲۰۱۳ به پایین پل پرتاب کردند.

۴-لامبورگینی مورسیه لگو
این خودروی یک و نیم میلیارد تومانی که یکی از لوکس ترین خودرو های جهان به حساب می آید در «سرنوشت خشمگین» عاقبت به خیر نشد و خیلی زود بعد از حضور جلوی دوربین در زیر یخ های شمالی روسیه غرق شد.

۵- استون مارتین DB۹ مدل ۲۰۰۶
این خودروی زیبای انگلیسی را شخصیت «یان شاو» با بازی جیسون استاتهام در «خشمگین ۷» به نابودی کشاند. این خودرو حدود ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

۶- دوج چارجر مدل ۱۹۷۰
دوج چارجر معروف ترین خودرو تورتو در مجموعه فیلم های «سریع و خشمگین» است. این خودرو بار ها و بار ها در طول این مجموعه نابود شد اما دوباره با ظاهری تمیز و مرتب جلوی دوربین بازگشت. قیمت این خودرو در بهترین حالت ۲۰۰ میلیون تومان است. چارجر تورتو اولین بار در سال ۲۰۰۹ به یک دیوار برخورد کرد و منفجر شد. در سال ۲۰۱۳ و در قسمت پنجم توسط خودروی «زرهی هابز» با بازی «دواین جانسون» له شد! در «خشمگین ۷» در سال ۲۰۱۵ هم سه بار این دوجِ نگون بخت اسقاط شد. اولین بار در حین فرار به دره افتاد، در مرتبه دوم در شاخ به شاخ نابود شد و در مرتبه سوم از روی سقف یک پارکینگ طبقاتی پرواز کرد و پس از پرتاب کردن کیف نارنجک درون یک بالگرد، روی زمین سقوط کرد!

۷- لیکان هایپر اسپورت
این غول دست ساز و عجیب وغریب، سومین خودروی گران قیمت جهان است. تنها ۷ خودرو از این مدل در جهان وجود دارد و در چراغ های جلوی هر یک از آن ها، ۲۲۰ الماس به کار رفته است. این خودروی سوپرلوکس در سه ثانیه به سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. قیمت «لیکان هایپر اسپورت» حدود ۱۲ میلیارد تومان ارزیابی می شود. البته تورتو به این خودرو هم رحم نکرد و آن را در «خشمگین ۷» از برجی در ابوظبی به پایین پرتاب کرد.

۸- کرایسلر پلی موث رودرانر مدل ۱۹۷۰
در قسمت هفتم باز هم قهرمان هزینه بر داستان، «دومنیک تورتو» خودروی کرایسلر کلاسیک خود را که ۳۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود، با مازراتی ۲۵۰ میلیونی «یان شاو» شاخ به شاخ کرد تا هر دو ماشین نابود شوند. مخاطبان هم حسابی کیفور شدند!

۹- بنتلی GT BR۹ مدل ۲۰۱۰
احتمالاً نابودی یک بنتلی ۹۰۰ میلیون تومانی کار دلپذیری نیست اما در قسمت آخر این مجموعه، این خودروی زیبا و گران قیمت در خیابان های نیویورک در مبارزه با دوج چارجر «تورتو» تاب نمی آورد و چپ می کند. به نظر نمی رسد افت قیمت یک بنتلی کف آفتاب دیده آن قدر باشد که خیلی هم از ارزش های این لوکس انگلیسی کم کند!
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید