یک سوئدی کمر به قتل ژاپنی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها بسته

یک سوئدی کمر به قتل ژاپنی‌ها، آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها بسته

در واقع ولوو تلاش دارد کل بازار 200 تا 400 میلیون تومان ایران را که در انحصار لکسوس بوده و بعضا تویوتا، ب.ام.و، هوندا و کیا در آن دستی داشته اند را یک جا نصیب خود کند و آشکارا در پی دامپینگ قیمت در بازار غیر رقابتی ایران است

کد خبر : ۴۲۱۲۵
بازدید : ۳۱۷۰
فرادید | با اعتبار بالایی که شاسی‌بلند ایکس‌سی90، محصول سوپرلوکس ولوو از دو سال گذشته در بازار ایران به دست آورده و نشانی جدیدی به خریداران بابت یک برند قابل اطمینان و مجلل و مدرن داده، ورود گونه تیونینگ سدان اس60 به بازار ایران آن هم با قیمتی 200 میلیونی یک ضربه مرگبار به بازار سدان‌های شهری متوسط است.
حراجی ولوو !
به گزارش فرادید ، این خودرو که محصولی پرفروش در رده مرسدس سی کلاس و ب.ام.و سری 3 است، با این شیوه قیمت‌گذاری مستقیما سهم بازار برندهای رنو، هیوندای، تویوتا، کیا، فولکس‌واگن و هوندا را در بازار ایران نشانه رفته و آشکارا در پی دامپینگ قیمت در بازار غیر رقابتی ایران است. در واقع ولوو تلاش دارد کل بازار 200 تا 400 میلیون تومان ایران را که در انحصار لکسوس بوده و بعضا تویوتا، ب.ام.و، هوندا و کیا در آن دستی داشته اند را یک جا نصیب خود کند.
حراجی ولوو !
این موضوع وقتی جنبه جدی‌تری به خود می‌گیرد که لیست قیمت‌های 4سری مختلف ولوو یعنی اس60، ایکس سی60، وی40 و اس90 بسیار رقابتی انتخاب شده و بین 100 تا300 میلیون تومان با رقبای هم سطح اختلاف دارد. برای نمونه ولوی اس60 که رقیب مستقیم ب.ام.و سری3 و مرسدس سی کلاس است، با قیمتی 200 میلیونی هم رده سوناتا، اوپتیما، تالیسمان، 508 و آکورد قرار گرفته در حالی که از این خودروها کاملا قوی تر و سریع تر و امین تر است و در عین حال حدود 100 تا 200 میلیون تومان با مرسدس بنز و ب.ام.و اختلاف قیمت دارد.
حراجی ولوو !
در واقع وقتی قیمت های این شرکت را با محصولات پرفروش این رنج قیمتی از بازار ایران یعنی تالیسمان از رنو، اوپتیما از کیا و مدل سوناتا 2018 از هیوندای مقایسه می‌کنیم می توان به خوبی چشم انداز بازار را درک کنیم. اینجا اختصارا دو محصول اس60 و اس 90 را که جزو بهترین سدان های امروز جهان در رده سی و دی هستند معرفی می کنیم.
ولوو اس60
حراجی ولوو !
ولووی اس60 که به لحاظ تاریخی یکی از قدیمی‌ترین محصولات ولوو است، در 4 تیپ مومنتیوم، آر دیزاین، سامیوم و کراس‌کانتری در این عرضه می‌شود و در یک رنج گسترده از 200 تا 260 میلیون تومان قیمت دارد. طرح اتاق کاملا اسپورت، عضلانی و حساب‌شده طراحی شده و البته کمی قدیمی شده است. از آنجا که این خودرو از ابتدای سال 2010 در بازار حضور دارد و دو فیس‌لیفت به خود دیده است، احتمالا نسل جدید ان تا پایان سال 2018 به بازارهای جهانی عرضه شود.
حراجی ولوو !
فضای کلی کابین بسیار جذاب، ساده و البته کاربردی است و حسی متفاوت از محصولات هم‌رده را منتقل می‌کند. طراحی زیبا و ساده داشبورد با دکمه‌های گرافیکی برای سیستم کنترل هوا همراه است که ما را به یاد موبایل‌های بزرگ قدیمی می‌اندازد. البته این کنترل‌ها در هنگام حرکت و رانندگی، راحت‌تر پیدا می‌شوند و از این لحاظ در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از رقبای خود قرار می‌گیرد مخصوصا که چرم و چوب به کار رفته در اتاق کیفیتی مثال زدنی دارد.
حراجی ولوو !
از نکات برجسته مدل اس60 در تریم اینسکریپشن، اضافه‌شدن 79 میلی‌متر به فاصله محوری و در نتیجه ایجاد فضای بیشتر برای پاها در صندلی‌های عقب است. این خودرو همانند بسیاری از محصولات اخیر ولوو، برای پیشرانه از یک موتور توربوی جدید 2 لیتری انژکتور مستقیم چهار سیلندر با قدرت 245 اسب بخار در کنار یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و دوکلاچه استفاده می‌کند تا این خودروی 1677 کیلوگرمی در عرض 3/6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
حراجی ولوو !
در عین حال یک سیستم تعلیق اسپورت از جمله امکانات دیگری است که گرچه برای مدل اینسکریپشن که بیشتر جهت‌گیری «لوکس» دارد، ارائه نمی‌شود اما در گونه آر دیزاین عرضه شده و به سطح پایداری، کشش و هندلینگ خودرو تاثیری مستقیم می‌گذارد.

اس90
حراجی ولوو !
بهترین محصول شرکت ولوو در دوره جدید خود همین خودروی 90/4 متری است که علاوه بر فروش بالا توانسته به خوبی منتقدان و رسانه های خودرویی را به تحسین ولوو وادار کند. نکات جذاب در مورد این خودرو بسیار است. طرح بدنه بهترین طراحی ممکن را داشته و استایل کناری، نمای روبرو و فرم چراغ ها همگی یادآور یک خودروی مستحکم، مجلل و پیشرفته است.
حراجی ولوو !
در عین حال این خودرو به صورت طبیعی به سقف مونروف در تمام مدل ها مجهز است که بر فراز سر سرنشینان قرار گرفته و اتاق اس90 را به شدت دلنشین و پرنور می کند. موتور 2 لیتری، توربو و 315 اسب بخاری اس 90 کمک می کند تا این سدان لوکس و خانوادگی در مواقع لزوم به یک هیولای واقعی در جاده ها تبدیل شود. زمان رسیدن اس 90 از صفر به 100 کیلومتر در ساعت چیزی حدود 5.8 ثانیه است که رقمی مناسب برای خودرویی پایه در این کلاس است.
حراجی ولوو !
این خودروی 60 هزار دلاری که در ایران چیزی بین 300 تا 400 میلیون تومان بسته به سطح تجهیزاتش قیمت گذاری شده و از عالی ترین مواد ممکن در کابین خود سود برده به طوری که می توان حضور چوب، چرم، آلومینیوم برس خورده و فرش های گران را به طور همزمان در ولوو اس90 تجربه کرد.
حراجی ولوو !
جعبه دنده 8سرعته دوکلاچه، سیستم چهار چرخ محرک فعال، رینگ و لاستیک های 18 تا 20 اینچی به همراه چراغ های تمام ال ای دی و بدنه بسیار ایمن باعث شده تا نمای ظاهری و کابین اس90 به شدت اسپورت، ایمن و جذاب به نظر برسد. بزرگترین ایراد این خودرو البته بحث خدمات پس از فروش و تعمیرات آن است که اگر حل شود، ولوو را به یک رقیب جدی برای ب.ام.و، لکسوس و پورشه تبدیل می کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید