٥ساعت محاکمه عامل جنایت پارس آباد

٥ساعت محاکمه عامل جنایت پارس آباد

جلسه محاکمه عامل جنایت پارس‌آباد صبح دیروز در دادگاه کیفری یک اردبیل برگزار شد. در این جلسه غیر علنی به اتهامات اسماعیل، در خصوص پرونده قتل و آزار و اذیت آتنا اصلانی رسیدگی شد.

کد خبر : ۴۲۱۷۴
بازدید : ۱۳۷۷
٥ساعت محاکمه عامل جنایت پارس آباد
حدود ٥ ساعت زمان لازم بود تا محاکمه عامل جنایت و تجاوز به دختربچه ٦ ساله پارس‌آبادی پشت درهای بسته به پایان برسد.براساس شنیده‌ها پدر و مادر آتنا با حضور در این جلسه خواهان اجرای حکم قصاص برای متهم شدند و در مقابل، متهم نیز در دفاعیاتش قتل عمد و تجاوز به این دختر را رد کرده و مدعی شده است که به صورت غیر عمد این کودک را کشته است.
به گزارش شهروند، به گفته وکیل مدافع اولیای دم، در این جلسه آخرین دفاعيات متهم از سوی قاضی اخذ شده و بر اساس قانون آیین‌دادرسی حکم وی ظرف مدت یک هفته اعلام خواهد شد.

صبح دیروز شعبه یک دادگاه کیفری یک اردبیل جایی بود که یکی به از پرونده‌های جنایی خبرساز چند وقت اخیر رسیدگی شد. قاضی حسینیان ریاست این جلسه را برعهده داشت. جلسه‌ای که پیش از این برگزاری غیر علنی آن از سوی دادستان اردبیل اعلام شده بود. پدرومادر و مادر بزرگ آتنا همراه وکیلشان در این جلسه حاضر شدند.
اسماعیل متهم ٤٠ساله این پرونده هم به همراه وکیل مدافع‌اش در این جلسه حضور یافت تا آخرین دفاعیاتش را به دادگاه ارایه کند. متهم به قتل و تجاوز به آتنا چندی پیش هم اظهارات قبلی‌اش را در خصوص این پرونده رد کرده و مدعی شده بود که همه آن اتهامات را تحت ‌فشار بازجویی قبول کرده است. اسماعیل هم تجاوز به آتنا را رد کرده و هم قتل آتنا را منکر شده بود.
اظهاراتی که به گفته رسول شجاعی، وکیل مدافع اولیای ‌دم در جلسه دادگاه هم کم و بیش از سوی متهم مطرح شد، اما با توجه به محتویات پرونده و مستندات نمی‌تواند تأثیری در روند رسیدگی و ابلاغ حکم داشته باشد. وکیل خانواده آتنا در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «به هر حال در پرونده‌هایی از این دست، این گونه اظهارات ضدونقیض از سوی متهم امری متداول و طبیعی است؛ اما این پرونده به قدری مستندات و شواهد کافی دارد که به ‌نظر من نمی‌تواند باعث طولانی‌شدن رسیدگی و تأخیر در ابلاغ و اجرای حکم شود.»
او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «متهم در دادگاه قتل عمد آتنا را رد کرد و مدعی شد که شاید باعث قتل غیر عمد این کودک شده باشد. اسماعیل در دادگاه گفت که احتمالا زمانی که دستش را روی دهان آتنا گذاشته، او کشته شده باشد. او همچنین اتهام تجاوز به این دختر را هم رد کرد. درباره سرقت طلاهای آتنا نیز گفت که قصد داشته آنها را به طریقی به دست خانواده این دختر برساند؛ اما شواهد پرونده و گزارش پزشک قانونی که به‌صراحت موضوع تجاوز به این دختر را تأیید کرده جایی برای این اظهارات باقی نمی‌گذارد.»
او در پاسخ به این پرسش که ادعای مطرح‌شده از سوی متهم در جلسه دادگاه تا چه حد می‌تواند صدور حکم را طولانی و یا باعث برگزاری جلسات دیگر محاکمه شود، می‌گوید: «در این جلسه آخرین دفاعیات متهم از سوی دادگاه اخذ شد که براساس قانون آیین دادرسی پس از آخرین دفاع متهم، حکم باید طی یک هفته ابلاغ شود.
البته قانون‌گذار فرصت ٢٠روز برای فرجام‌خواهی تعیین کرده است. درمجموع به نظر من حکم تا هفته آینده اعلام می‌شود.» این وکیل دادگستری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به درخواست اولیای ‌دم در این پرونده اشاره کرد و در این‌باره گفت: «پدر آتنا بحث سنگسار را مطرح کرده است؛ اما این حکم فقط در خصوص جرم خاصی صادر می‌شود که در این پرونده موضوعیت ندارد. خواسته اولیای دم در این پرونده، قصاص به دلیل قتل نفس، اعدام در ملأعام به دلیل تجاوز به عنف و مجازات تعزیری به دلیل سرقت طلاهای مقتول است.»

همچنین رئیس دادگاه کیفری یک استان اردبیل درخصوص نتیجه بررسی ارتکاب به قتل دو زن دیگر توسط قاتل نیز گفت: «ارتکاب به یک قتل محرز شده و ارتکاب به قتل دوم در دست بررسی و پرونده آن فعلا مفتوح است. دادگاه امروز نیز تنها رسیدگی به پرونده قتل آتنا بود.»

خواستار اعدام در ملأعام هستیم
دادگاه حدود ساعت ١٠شروع شد؛ من همراه با همسر و مادر همسرم در این جلسه حضور یافتیم. پس از قرائت کیفر خواست من از طرف خودم و همسرم تقاضای قصاص کردیم، قاضی هم سوالاتی از ما پرسید، پس از آن هم به توصیه وکیل از جلسه خارج شدیم به اتاق کوچکی رفتیم. البته با کسی در ارتباط نبودیم، تا این‌که پس از چند ساعت دوباره من را خواستند و در برابر قاضی قرار گرفتم.
باز هم درخواستمان را مطرح کردم: «او باید در ملأعام اعدام شود.» اینها بخشی از صحبت‌های پدر آتنا در گفت‌و‌گو با ما پس از پایان جلسه محاکمه است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

جلسه دادگاه چطور بود؟
روند جلسه خیلی خوب بود. حدود ساعت ١٠صبح بود که جلسه رسمی شد. ما درخواست قصاص را به قاضی اعلام کردیم. سوالاتی از ما پرسیده شد و پس از یک ساعت من و همسرم از جلسه دادگاه خارج شدیم تا قاتل دخترم صحبت کند.

چرا از جلسه دادگاه خارج شدید؟
به ما گفتند ممکن در روند رسیدگی و برگزاری دادگاه سوالاتی مطرح شود که برای من و همسرم ناخوشایند باشد. به همین دلیل به توصیه وکیلمان از جلسه خارج شدیم.

شما در دادگاه چه درخواستی مطرح کردید؟
من رو به قاضی گفتم كه می‌خواهم قاتل دخترم اعدام شود. او باید دستش، که با آن به دختر من تعرض کرده، قطع شود. همه خواسته ما اجرای هر چه سریع‌تر این حکم است.

در این جلسه به اتهامات دیگر این متهم رسیدگی نشد؟
تا جایی که من اطلاع دارم، این جلسه فقط درباره آتنا بود. البته چند وقت پیش برادر زنی که جسدش پس از دستگیری اسماعیل کشف شد، پیش من آمد و گفت برای این‌که این شیطان زودتر اعدام شود، ما از شکایت صرف‌نظر می‌کنیم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید