صدور حکم اعدام برای عامل قتل بنیتا

صدور حکم اعدام برای عامل قتل بنیتا
کد خبر : ۴۲۹۸۹
بازدید : ۱۶۹۴
صدور حکم اعدام برای عامل قتل بنیتا
قاضی پرونده بنیتای ٨ ماهه پس از گذشت ٤ روز از برگزاری جلسه رسیدگی، حکم قصاص را برای متهم ردیف اول این پرونده صادر کرد. محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ضمن اعلام این حکم گفت که نسبت به سایر موارد اتهامات، مجازات‌های متناسب اعم از حبس و شلاق و تبعید صادر شده است.

روز ٢٠شهریور ماه امسال نخستین جلسه دادگاه عاملان قتل بنیتای ٨ ماهه که در ماجرای سرقت خودروی پدرش به‌ خاطر گرسنگی، تشنگی و گرمازدگی به کام مرگ فرو رفته بود، به صورت علنی به ریاست قاضی محمد کشکولی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پدر بنیتا در حالی ‌که با شنیدن کیفرخواست و ماجرای مرگ دخترش از سوی نماینده دادستان اشک می‌ریخت، در جایگاه قرار گرفت و گفت: «همه وسایل‌ دخترم داخل ساکش در خودرو بود و اگر این دزدان به فرزندم کمک می‌کردند، بنیتا زنده می‌ماند اما آنها با سنگدلی تمام دختربچه ٨ ماهه را به ‌حال خودش رها کردند.»

پدر بنیتا به هیأت قضائی گفت: «وقتی دخترم فوت کرد، تا لحظه آخر او را ندیدم. دلم می‌خواست همان چهره خندان و صورت زیبایش در ذهنم بماند. حتی مادرش هم او را ندید. تمام زندگی ما را این دو نفر از ما گرفتند. برای همین تقاضای قصاص در ملأ عام برای هر دو متهم را داریم و بابت تمام مصدومیت‌هایی که به من وارد شد و سرقت نیز شکایت دارم.»

محمد ٢٧ساله متهم ردیف اول که سابقه شرب خمر، حمل موادمخدر و درگیری با پلیس را دارد، در آن جلسه برای دفاع از اتهاماتش که تسبیب در قتل عمد، مباشرت در سرقت، ایراد صدمه عمدی بدنی به پدر بنیتا و مباشرت در آدم‌ربایی بود، به هیأت قضائی گفت: «اتهام قتل را قبول ندارم، یک شب قبل از این حادثه ساعت دو شب بود که مهدی و احمد به سراغ من آمدند تا مواد بخرند که از آنها خواستم صبر کنند تا یکی از دوستانم مواد را بیاورد به همین خاطر با آنها تا صبح در پارک و خیابان بودیم صبح به مشيریه رفتیم و احمد برای اصلاح موهایش به آرایشگاه رفت. من همراه مهدی در خیابان بودم که یک موتورسیکلت را دیدیم و تصمیم به سرقت آن گرفتیم اما وقتی به سراغ موتور رفتیم، متوجه قفل آن شدیم و در این مرحله موفق به سرقت نشدیم. در مسیر خانه عمه‌ام در منطقه مشیریه بودیم که ناگهان مهدی اشاره کرد که خودروی پراید روشن بدون سرنشین است و همان جا بود که تصمیم به سرقت خودرو گرفتیم تا پیاده نباشیم. وقتی خودم را پشت ‌فرمان خودرو رساندم و شروع به حرکت کردم، صاحب خودرو که همان پدر بنیتا است، روی کاپوت پرید و فریاد می‌زد؛ اما نمی‌شنیدم خواسته‌اش را نمی‌شنیدم، ترسیده بودم و فقط به دنبال فرار بودم چون نمی‌خواستم دوباره به زندان بروم که پس از فرار متوجه بچه در صندلی عقب خودرو شدم که خواب بود.»

وی افزود: «مهدی را در چهارراه قیامدشت سوار بر خودرو کردم و پس از سرقت چند وسیله داخل خودرو، مهدی گفت که بچه را به یک آژانس تحویل بده و خودش رفت. پس از رفتن مهدی، بنیتا شروع به گریه کرد. من هم چون فکر می‌کردم پلیس دنبالم است بلافاصله خودرو را در جلوی یک مغازه ابزارفروشی پارک کردم و در حالی ‌که پنجره‌ها کامل بالا نبود و فقط به فاصله دو انگشت پایین بود، پس از خاموش‌کردن خودرو با سرقت ٢٧‌هزار تومان پول نقد، یک تراول ٥٠‌هزار تومانی و یک کارت هدیه که آن را به دوستم احسان دادم، از خودرو خارج شده و پا به فرار گذاشتم؛ چون می‌دانستم پلیس در تعقیب ما خواهد بود احتمال می‌دادم که پلیس بچه را پیدا می‌کند و با توجه به این‌که دسترسی به تلگرام و فضای مجازی ندارم از جریان این ماجرا بی‌اطلاع بودم.»

مهدی متهم ردیف دوم نیز به هیأت قضائی گفت: «روز حادثه پس از سرقت دیدم که خانواده بنیتا از خانه خارج شدند و با فریادهایشان از حضور فرزندشان داخل خودرو با اطلاع شدم. وقتی به سراغ محمد رفتم، قسمش دادم که بچه را به خانواده‌اش بازگرداند. من همان شب ماجرا را به مسعود و حامد که از دوستانم هستند، اطلاع دادم و از آنها خواستم بچه را به خانواده‌اش برسانند.»

در این جلسه مسعود به قضات دادگاه گفت: «مهدی یک‌روز قبل از کشف جسد ماجرا را به من اطلاع داد که من هم بلافاصله به خانواده بنیتا زنگ زدم.»

دومین جلسه محاکمه متهمان روز چهارشنبه، ٢٢شهریور پس از دستگیری آخرین متهم این پرونده به نام احمد برگزار شد و متهم تازه دستگیرشده اظهارات خودش را بیان کرد. در پایان قاضی کشکولی با دو مستشار وارد شور شد تا حکم نهایی این پرونده را صادر کند.

اعلام حکم از زبان سخنگوی قوه ‌قضائیه
درنهایت حکم صادر شد و صبح روز گذشته محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه درباره حکم متهم ردیف اول پرونده بنیتا گفت: «حکم این متهم صادر شده اما طبیعی است که باید ابلاغ شود و بعد هم قابل اعتراض است. متهم ردیف اول چند اتهام دارد که در حال حاضر تنها برای یکی از اتهامات او که قتل عمد است، حکم نهایی به قصاص نفس صادر شده است و نسبت به سایر موارد اتهامات، مجازات‌های متناسب اعم از حبس و شلاق و تبعید صادر شده است. البته این احکام قابل اعتراض است و در صورت اعتراض به تجدیدنظر می‌رود.»

وی در ادامه افزود: «مسأله مهم موضوع امنیت و آرامش جامعه است. یکی از موارد مختل‌کننده آسایش و آرامش آثار سوء فضای مجازی است. در ‌سال ٩٦ با کمال تأسف، آمار قتل‌های فجیع در مقایسه با‌ سال ٩٥ و برخی آزارها در خانواده‌ها بیشتر شده است. البته همه اینها به خاطر آثار فضای مجازی نیست و شاید علل دیگر هم داشته باشد اما براساس کارهای مطالعاتی صورت‌گرفته، حتما یکی از آثار سوء برخی چیزهایی که در فضای مجازی پخش می‌شود و مردم می‌بینند، جنایت‌هایی است که رخ می‌دهد. البته برخی از اینها هم عوامل دیگری مثل استعمال مواد روانگردان دارد. این مسأله جزء مواردی است که در دستور کار دادستانی کل کشور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید