این اتوبوس الکتریکی رکورد زد

این اتوبوس الکتریکی رکورد زد

تنها با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بیش از ۱۷۷۳ کیلومتر را طی کند. این می‌تواند یک رکورد بی‌نظیر برای یک اتوبوس الکتریکی باشد!

کد خبر : ۴۳۲۹۳
بازدید : ۱۰۵۰
این اتوبوس الکتریکی رکورد زد
تنها با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بیش از ۱۷۷۳ کیلومتر را طی کند. این می‌تواند یک رکورد بی‌نظیر برای یک اتوبوس الکتریکی باشد!

شرکت پروترا (Proterra) یک اتوبوس بزرگ به نام کاتالیست E2 مکس (Catalyst E2 Max) ساخته است. این شرکت آمریکایی اعلام کرده که به تازگی اتوبوس جدیدش را مورد آزمایش قرار داده و توانسته مسافت دقیق ۱۱۰۲٫۲ مایل که حدودا معادل ۱۷۷۳ کیلومتر است را طی کند. این می‌تواند یک رکورد جهانی برای وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی باشد که چنین مسافت زیادی را تنها با یک بار شارژ طی کرده باشد.

این کمپانی اعلام کرده که پیش از محصول جدیدیش، یک ماشین مسافرتری تمام الکتریکی توانسته بود مسافت ۱۰۱۳٫۷۶ مایل (۱۶۳۱ کیلومتر) را در کارنامه‌ی خود ثبت کند. درنظر داشته باشید که این ماشین تمام الکتریکی ۴۶برابر از اتوبوس کاتالیست سبک‌تر بود!

کاتالیست E2 Max حدود ۱۸ متر طول دارد و به یک باتری ۶۶۰ کیلو وات ساعتی مجهز شده است. برای متوجه شدن میزان توانایی ذخیره‌ی باتری این اتوبوس می‌توانیم به تسلا مدل S اشاره کنیم که از باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی بهره می‌برد. تسلا مدل S P100D با یک بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۱۵ مایل (۵۰۷ کیلومتر) را طی کند. هیوندای هم به تازگی اعلام کرده که یک اتوبوس الکتریکی شهری ساخته که به لطف باتری ۲۵۶ کیلو وات ساعتی می‌تواند مسافت حدودی ۲۹۰ کیلومتری را طی کند. البته نکته‌ی مهم درمورد ویژگی اتوبوس هیوندای، مدت زمان شارژ شدن باتری‌هایش است که ظرف یک ساعت کاملا پر می‌شوند.

دنیای خودروهای الکتریکی هر روز در حال پیشرفت است. شنیدن خبر تولید یک اتوبوس تمام الکتریکی شهری که تنها با یک بار شارژ می‌تواند حدودا مسافت رفت و برگشت بین تهران تا تبریز را طی کند که در نوع خودش خبر بسیار هیجان‌انگیز در حوزه خودروسازی است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید