آیا پنیر‌ها سلامت هستند؟

آیا پنیر‌ها سلامت هستند؟

پنیر‌ها حاوی مواد مغذی مهمی هستند، اما می‌توانند باعث افزایش کالری و سدیم شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که از پنیر به عنوان یک افزودنی و طعم دهنده استفاده شود و نه به عنوان یک وعده غذایی.

کد خبر : ۴۳۳۵۳
بازدید : ۲۵۶۴
آیا پنیر‌ها سلامت هستند؟

فرادید | پنیر‌ها حاوی مواد مغذی مهمی هستند، اما می‌توانند باعث افزایش کالری و سدیم شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که از پنیر به عنوان یک افزودنی و طعم دهنده استفاده شود و نه به عنوان یک وعده غذایی.

به گزارش فرادید و به نقل از سی‌ان‌ان ، بله، پنیر غنی از مواد مغذی و خوشمزه است -، اما بهتر است آن را در مقادیر کوچک مصرف کنید. کلی پریچت، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می‌گوید" پنیر حاوی برخی از مواد مهم غذایی است، که شامل کلسیم و پروتئین، به همراه ویتامین ب. ۱۲ و روی هستند. اگر چه باید این را در نظر داشته باشید که باعث افزایش سریع کالری نیز می‌شوند.

پنیر‌های نرم، کالری کمتری نسبت به پنیر‌های سفت دارند. یک اونس از پنیر ریکوتا (تقریبا به اندازه ۲ قاشق غذاخوری) حدودا دارای ۵۰ کالری است، یک اونس از پنیر فتا ۷۵ کالری دارد و یک اونس موزارلا دارای ۸۵ کالری است. اما یک اونس پنیر سوئیسی (یک تکه) ۱۰۸ کالری و یک اونس چدار ۱۱۴ کالری دارد.

برای داشتن این میزان کالری، شما می‌توانید یک فنجان سوپ لوبیا سیاه میل نمایید و احتمالا کاملا احساس سیر شدن می‌کنید.

پنیر همچنین دارای چربی اشباع شده‌ای است که سبب افزایش کلسترول LDL، کلسترول "بد" می‌شود. در واقع، پنیر یکی از بزرگترین منابع چربی اشباع شده‌ای است که در رژیم غذایی ایالات متحده قرار دارد.

بعضی از تحقیقات (که توسط هیئت مدیره دانمارک پشتیبانی می‌شود) پیشنهاد می‌کنند که بر خلاف باور‌های رایج، پنیر‌های پر چرب به واسطه داشتن محتویات چربی اشباع شده، لزوما تاثیری منفی در کلسترول LDL (لیپوپروتئین کم‌چگالی) ندارند.

جورجی دِ میلر، کارشناس ارشد علمی در رابطه با شورای لبنیات ملی می‌گوید " هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا این یکی از موضوعات مورد بحث است، اما مواد مغذی پنیر مانند کلسیم یا پروتئین ممکن است تغییراتی در جذب چربی و یا متابولیسم ایجاد کنند. "

با این وجود، زمانی که صحبت از چربی میشه، باید گفت که تعدادی از پنیر‌ها سبک‌تر از برخی پنیرهای دیگر هستند - و هر چه میزان چربی بالاتر باشد، کالری نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. ۱ گرم در هر اونس حداقل مقدار چربی است که پنیر دارد. پنیر ریکوتا دارای ۴ گرم چربی در هر اونس است و فتا و موزارلا هر کدام ۶ گرم چربی دارند. پنیر پارمزان، پنیر سوئیسی و چدار به ترتیب ۷، ۸، ۹ گرم چربی در هر اونس را دارا می‌باشند.

پریچت می‌گوید" اگر به دنبال راه حل هایی برای کاهش کالری هستید، استفاده از پنیر‌های نرم مانند موزارلا در برابر چدار می‌تواند مفید باشد"

جالب توجه است که با وجود اینکه پنیر‌های سخت، کالری بالایی دارند، پنیر هایی مانند چدار می‌توانند برای دندان‌های شما مفید باشند. با صرف نظر کردن از دریافت کلسیم و سایر مواد معدنی، مصرف پنیر سخت، بزاق دهان شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا دهان شما کمتر اسیدی باشد بنابراین دندان‌های شما کمتر در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند.

پریچت توصیه می‌کند که از پنیر به عنوان یک افزودنی و طعم دهنده استفاده کنید و نه به عنوان یک وعده غذایی. مقداری پنیر فتا و یا پنیر بز را به عنوان یک طعم دهنده بر روی سالاد خود بریزید و سپس آن را میل نمایید و یا از پنیر پارمزان در سوپ مورد علاقه خود استفاده کنید، و یا حتی اگر از پنیر با کراکر لذت می‌برید، سعی کنید که آن را به یک اونس محدود کنید.


منبع: سی‌ان‌ان
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید