ماجرای دنباله‌دار توییت‌های ترامپ

کد خبر : ۴۳۴۲۳
بازدید : ۱۲۲۷
حالا دیگر هر کاربر توییتر می‌تواند دوبرابر قبل بنویسد یعنی ٢٨٠ حرف.
فکر می‌کنید در عین استقبال عده‌ای و اعتراض عده‌ای دیگر نسبت به این اتفاق همه بر چه چیزی توافق داشتند، کاملا درست است: ترامپ را از این قضیه باخبر نکنید! هرچند هم چنین خبری خیلی زود از چشم ترامپ پنهان نمی‌ماند اما کاربران آرزو کرده‌اند او هرچه دیرتر باخبر شود و دیرتر توییتی این‌چنین ارسال کند.
ترامپ هنگامی که حدود هفت، هشت ماه پیش به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا سوگند خورد، ٢٥‌ میلیون فالوئر داشت. با توجه به موقعیتش و میزان فعالیتش در توییتر - گاهی در چند ساعت او پنج، شش توییت ارسال می‌کند- اینک ٣٩,٤‌ میلیون دنبال‌کننده دارد. او فقط ٤٥ کاربر را دنبال می‌کند و تا حالا فقط ١٥ توییت را لایک کرده است. هرچند ترامپ گاه با نوشتن کلمات بی‌معنی خود را وارد چالش می‌کند، اما او حتی اخراج کارمندان یا ستیزه‌کردن با بازیکنان لیگ بسکتبال یا حتی تفرقه‌افکنی در ماجرای کشته‌شدن سیاهان و پلیس را از طریق توییتر انجام می‌دهد. او مدعی است که رسانه‌های آمریکایی جز معدودی که طرفدار او هستند، اخبار جعلی منتشر می‌کنند و به همین دلیل خود وارد عرصه اطلاع‌رسانی شده است.
چندی پیش سخنگوی کاخ سفید نیز توییت‌های ترامپ را منبع خبر دانست. اما اینک توییت‌های جدید ترامپ از منظری دیگر مورد اعتراض قرار گرفته چون برخی رسانه‌ها و فعالان صلح‌طلب معتقدند در ماجرای کره‌شمالی، ترامپ با توییت‌هایش «تهدید به خشونت» کرده و از این شبکه اجتماعی برای آزار و اذیت استفاده کرده است. آنان پیشنهاد حذف این توییت‌ها و در مرحله دیگر مسدودکردن حساب کاربری ترامپ را مطرح کرده بودند. «توییتر» این خواسته را بررسی کرده و در حساب کاربری PublicPolicy اعلام شده است توییت‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره کره‌شمالی واجد «ارزش‌های خبری» است و مخالف «منافع عمومی» نیست بنابراین هیچ‌یک از قوانین این شرکت را نقض نمی‌کند. به‌همین‌دلیل قرار نیست که این توییت‌ها حذف شوند. در شش توییتی که حساب کاربری این شرکت در این‌باره منتشر کرده، تأکید شد «شفافیت» و «حق اطلاع سریع شهروندان جهانی از وقایع دنیا» جزء مقررات این شرکت است.
ترامپ در یکی از توییت‌های چند روز قبلش نوشته است: «در صورت تداوم تهدیدهای کره‌شمالی علیه آمریکا، این کشور و حاکمان آن دوام چندانی نخواهند آورد». باعث تعجب نیست که دولت کره‌شمالی نیز این توییت‌ها را «اعلان جنگ» به خود دانست و تهدید کرد: «در صورت لزوم هواپیماهای جنگی آمریکا را حتی در بیرون از حریم هوایی خود سرنگون خواهد کرد».

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید