تصاویر/ عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی

تصاویر/ عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی

انسان‌ها از ابتدای هستی خود سعی کرده‌اند یکدیگر را بکشند و برای این کار روش‌های هوشمندانه و احمقانه‌ای اختراع کرده‌اند.

کد خبر : ۴۴۰۳۰
بازدید : ۲۱۶۴۰

فرادید | انسان‌ها از ابتدای هستی خود سعی کرده‌اند یکدیگر را بکشند و برای این کار روش‌های هوشمندانه و احمقانه‌ای اختراع کرده‌اند. به چندین مورد از ایند اختراعات می پردازیم:

1. سگ ربات

به گزارش فرادید؛ از سگ‌ها در جنگ استفاده‌های زیادی می‌شود، مانند یافتن مکان بمب‌ها. اما ارتش از آن‌ها برای ساختن ربات الهام گرفته است: "سگ بزرگ"، رباتی است که توسط شرکت "بوستون داینمیکس" ساخته شد. این ربات بزرگ و سرسخت به‌آرامی از زمین‌های سنگی بالا می‌رود و می‌تواند بارهای سنگین را با خود حمل کند. این ربات در حال حاضر دارد در افغانستان آزمایش می‌شود. چندان سریع نیست، اما می‌تواند نزدیک به 45 کیلوگرم بار را حمل کند که زحمت سربازان را کم خواهد کرد. اما ارتش از این ربات زیاد استقبال نکرد، زیرا عقیده دارد اندازه بزرگ و صدایی که ربات ایجاد می‌کند سبب فاش شدن موقعیت سربازها می‌شود.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


2. اسلحه کورکننده

این سلاح شما را نمی‌کشد، بلکه با نور لیزرش شما را کور می‌کند. این اسلحه نمونه‌ای بزرگ از نشانگرهای لیزری است که منجر به کوری موقت می‌شوند. هدف این سلاح کور کردن موقت مجرمان است تا نتوانند به دیگران آسیب بزنند و دستگیر شوند. اما یک مشکل دارد: سازمان ملل در سال 1995 استفاده از سلاح‌های کورکننده را منع کرد.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


3. پرتاب‌کننده انفجار پلاسمایی

این هم سلاحی غیرمرگ‌بار است که توسط ارتش آمریکا ساخته‌شده است. هدفش چیست؟ شلیک لیزر به افراد برای ایجاد پلاسمای انفجاری کوچک در اطرافشان. این پلاسما موجی از فشار ایجاد می‌کند که فرد را به زمین انداخته و در اعصاب بدن احساس درد ایجاد می‌کند.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


4. موشک‌های کبوتری

خفاش‌ها تنها حیوانات کاربردی در جنگ نبودند. در پروژه دیگری به نام "موشک‌های کبوتری" سعی شد بمب‌هایی بسازند که توسط کبوترها هدایت شوند. کبوترها را با روش "شرطی شدن ابزاری" تربیت می‌کردند تا به طعمه‌ای بر روی صفحه‌نمایش تُک بزنند. این پروژه در سال 1944 تعطیل شد، اما دوباره در سال 1948 از سر گرفته شد. درنهایت سیستم‌های هدایت الکتریکی جای آن را گرفت.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


5. بمب خفاشی

در جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی آمریکا ایده بلندپروازانه‌ای را مطرح کرد: تربیت خفاش‌ها در نقش خلبانان کامیکازه؛ زیرا ارتش نمی‌خواست از انسان‌ها برای این کار استفاده کند. در ابتدا دندانپزشکی از پنسیلوانیا ایده‌ای برگرفته از غارهای پر از خفاش مطرح کرد: مواد منفجره را به خفاش‌ها ببندیم و از پژواک‌یابی آن‌ها برای یافتن اهداف استفاده کنیم. ارتش بر روی هزاران خفاش آزمایش کرد و درنهایت با ظهور بمب اتمی این پروژه را کنار گذاشت.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


6. سرباز شکست‌ناپذیر

آژانس‌های تحقیقات پیشرفته نظامی مدت‌هاست بر روی ساخت سربازی "شکست‌ناپذیر" کار می‌کنند که کشته نمی‌شود. این سرباز باید بتواند برای مدت طولانی در مکان‌های سخت زنده بماند و از چالش‌های سخت زیست‌محیطی عبور کند. در پروژه‌ای به نام "Inner Armor" تلاش ‌شد در برخی گونه‌ها مانند فوک بندرگاه تغییرات ژنتیکی ایجاد شود تا بتوانند روزها بدون توقف شنا کنند، زیرآب با اکسیژن کم زنده بمانند و حتی از سلاح‌های رادیواکتیو و شیمیایی نیز جان سالم به در ببرند.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


7. توپ‌های توهم‌زا

سلاح‌ها همیشه به جسم آسیب نمی‌رسانند، گاهی اوقات ممکن است ذهن را ناتوان کنند. در دهه 1950، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تأثیر روان‌گردان‌هایی مانند LSD را بررسی می‌کرد. یکی از سلاح‌های غیر کشنده‌ای که سازمان سیا تولید کرد بمب "BZ" بود: بمبی خوشه‌ای و پر از "3- شینوکلیدینول‌بنزینات". از تأثیرات این ماده احساس ناآرامی، مشکل در تمرکز و سرددهای شدید بود.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


8. تفنگ چراغ‌قوه‌ای

انگار جاسوس‌های کره شمالی در دوران جیمز باند گیر کرده‌اند. زمانی که تروریست‌های کره شمالی سعی کردند "پارک سانگ هاک" را بکشند، سازمان اطلاعات کره جنوبی تعدادی سلاح کوچک با آن‌ها پیدا کرد. در میان ابزارشان دو خودکار سمی و یک چراغ‌قوه کوچک با سه سوراخ پیدا شد که برای شلیک گلوله تعبیه‌شده بودند.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


9. بمب‌های هم‌جنس‌خواه

در سال 2005، پنتاگون تأیید کرد که رهبران نظامی به دنبال اختراع سلاحی شیمیایی بودند تا نیروهای دشمن را ازلحاظ جنسی به هم علاقه‌مند کنند. آزمایشگاه "نیروی هوایی رایت" در سال 1994 مبلغ 7.5 میلیون دلار دریافت کرد تا سلاحی تولید کند که میزان یکی از هورمون‌های بدن را بالا ببرد. هدف این بود که با تنفس این ماده یا جذبش از راه پوست، سربازان به‌طور غیرقابل‌تحملی برای هم جذاب شوند. بسیاری افراد این ایده را توهین‌آمیز و غیرعملی دانستند.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


10. اشعه‌های درد

سلاح‌هایی که ما را نکشند، بازهم می‌توانند درد غیرقابل‌تحملی برایمان ایجاد کنند. ارتش آمریکا بدون وقفه بر روی سلاحی به نام "اشعه درد" کار می‌کند. این اشعه افراد را در معرض امواجی قرار می‌دهد که بافت بدن را داغ کرده و حس سوزش دردآوری ایجاد می‌کند. هدف این سلاح دور نگاه داشتن بیگانه‌ها از پایگاه‌های نظامی است، به‌طوری‌که کسی کشته نشود.

عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی


ترجمه: وب‌سایت فرادید


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید